مدیرعامل آبفای گیلان:

کیفیت آب در تمامی استان‌ها در حد استانداردهای ملی است

مدیر عامل آبفای گیلان گفت: کیفیت آب در تمامی شهرهای استان در حد استانداردهای ملی است.

کیفیت آب در تمامی استان‌ها در حد استانداردهای ملی است

به گزارش ۸دی، در نشست مدیرعامل آبفای گیلان با اصحاب رسانه ضمن تشریح پروژه‌های آبرسانی استان، برنامه های فرهنگی مربوط به هفته صرفه جویی در مصرف آب اعلام شد.

سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به اینکه پروژه های اجرایی در حوزه آبرسانی از پروژه های طولانی مدت می باشد افزود: اجرای این پروژه ها موجب افزایش کیفیت و کمیت آب خواهد شد.

وی با تأکید براینکه آب شرب در تمامی شهرهای استان گیلان در حد استانداردهای ملی است تصریح کرد: علاوه بر کنترل کیفیت آب و نمونه برداریهای روزانه از سوی دفتر کنترل کیفی شرکت ، مراکز بهداشت استان نیز بر سلامت آب نظارت کامل داشته و کیفیت مطلوب آن مورد تأئید است.

مدیرعامل آبفای گیلان با برشمردن پروژه های در دست اجرای این شرکت افزود: مناقصات برگزار شده برای اجرای ۱۱ پروژه آب و فاضلاب در استان بالغ بر ۵۰۳ میلیارد ریال است.

حسینی همچنین به طرح ساماندهی رودخانه ها اشاره کرد و گفت: طی ۲ مرحله با هزینه ۳۰ میلیارد تومان نسبت به جمع آوری ۲۴۰۰۰ مترمکعب فاضلاب از سطح رودخانه ها اقدام شد و برای جمع آوری و هدایت ۳۳۶۰۰ مترمکعب در شبانه روز نیز طرحهایی در حال اجراست.

وی در ادامه افزود: بجز مسکن مهر در تصفیه خانه فاضلاب فخب ۴۲۳۰۰ مترمکعب فاضلاب تصفیه می شود و معادل ۴۵٪ فاضلاب تولیدی رشت بوده که با شبکه های درحال ساخت و اتصال به تصفیه خانه فاضلاب فخب این ظرفیت افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل آبفای گیلان همچنین با برشمردن برنامه‌های هفته صرفه جویی در مصرف آب اظهار داشت: آب به عنوان یک کالای استراتژیک اهمیت والایی دارد و به‌رغم پرباران بودن استان گیلان، منابع آبی قابل شرب محدودی داریم.

وی در ادامه گفت: برای جلوگیری از بدمصرفی آب برنامه‌های آموزشی اجرا خواهد شد که برگزاری جشنواره آب و هماهنگی جهت بازدید اقشار مختلف مردم از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان به منظور آشنایی با مشکلات تأمین و توزیع آب و مشاهده روند تصفیه آن و نحوه صحیح مصرف از اهم آن است.

مدیرعامل آبفای گیلان سامانه ارتباطات مردمی ۱۲۲ این شرکت را پل ارتباطی مشترکین و آبفای گیلان اعلام کرد و گفت: برای آشنایی شهروندان با عملکرد سامانه ۱۲۲ و نقش موثر آن در تأمین درخواستهای مشترکین با عدم مراجعه حضوری برنامه های آموزشی و تبلیغات گسترده ای خواهیم داشت.

قرائت آنلاین و صدور قبض آب در محل نیز از برنامه های شرکت برای سال ۹۷ می باشد.

پس از این نشست اصحاب رسانه با بازدید از مرکز ۱۲۲ از نزدیک شاهد  نحوه ارائه خدمات غیرحضوری بوده و با عملکرد این حوزه آشنا شدند.

منبع: ایلنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه