ترکاشوند: برای صعود به دور نهایی باید ۱۳ تا ۱۵ امتیاز کسب کنیم

بازیکن سابق تیم ملی والیبال ایران گفت: بازیکنان جوان نباید با زود پوشیدن پیراهن تیم ملی ارضا شوند.

ترکاشوند: برای صعود به دور نهایی باید ۱۳ تا ۱۵ امتیاز کسب کنیم

به گزارش هشت دی،محمد ترکاشوند،درباره نتایج تیم ملی در هفته سوم لیگ ملت های والیبال ۲۰۱۸ و کسب یک پیروزی و دو شکست در این هفته گفت: به نظرم بازی با چین در مقایسه با دیدار با برزیل و فرانسه شرایط متفاوتی داشت. با توجه به کری خوانی هایی که قبل از بازی ایران و چین بین بازیکنان صورت گرفته بود ملی‌پوشان ایران با انگیزه زیادی در مقابل سرمربی قبلی شان بازی کردند و به پیروزی رسیدند. معتقدم چین تیم بدی نیست و اینکه توانستیم سه بر صفر به پیروزی برسیم نشان از بازی فوق العاده بازیکنان ایران دارد. اما دو دیدار بعدی با برزیل و روسیه شرایط متفاوتی داشت. در بازی با برزیل کولاکویچ با تغییر و تحولاتی که انجام داده بود، جوانان را به زمین فرستاد و شاهد نمایشی درخشان از والیبال ایران برابر قهرمان المپیک بودیم. بازی برابر برزیل نوید این را می دهد که والیبال ایران جایگزین های خوبی برای ستاره های کنونی دارد. در دیدار با روسیه نیز اگر شانس کمی با ما یار بود می توانستیم به پیروزی برسیم ولی سرویس های قدرتمند روس ها و حضور بازیکنی به نام موزارسکی کار را برای ایران سخت کرد و متاسفانه تجربه حریف به ایران چربید و پیروزی بازی شد.

بازیکن سابق تیم ملی والیبال ایران در ادامه صحبت هایش اظهار کرد: ایران در سه هفته اول موفق شد در هر هفته به یک پیروزی دست پیدا کند ولی به نظرم در دو هفته نخست بازی‌های ایران چنگی به دل نزد و مردم و اهالی والیبال نسبت به این شرایط بازی رضایت نداشتند اما در هفته سوم بازیکنان تیم ملی در شرایط بسیار خوبی قرار داشتند و تمام توان خود را برای جنگیدن در زمین گذاشتند. به نظرم معروف به عنوان بزرگترین تیم، در این سه بازی عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت.
او اضافه کرد: زمانی که دریافت اول به خوبی به دستان پاسور برسد مطمئنا عملکرد موثری را در خط حمله شاهد خواهیم بود و اشتباهات نیز کم می شود. اگر در تمامی دیدارها همانند بازی با برزیل خوب سرویس بزنیم و در دفاع روی تور خوب باشیم می توانیم هر تیمی را اذیت کنیم ولی وقتی آبشار خوب زده نشوند مطمئناً در بخش‌های دیگر نیز نمی‌توانیم شاهد عملکرد مناسبی باشیم.

ترکاشوند درباره استفاده از بازیکنان جوان در ترکیب تیم ملی والیبال در رقابت‌های مهم از جمله لیگ ملت ها گفت: باخبر شدم که در هفته آینده علی اصغر مجرد و پوریا یلی به جای توخته و کاظمی به آمریکا می روند. کاظمی و توخته نشان دادند که جوانان شایسته ای هستند و در دیدارهایی که حضور داشتند خوب جواب دادند. مرتضی شریفی نیز بازیکن بسیار آینده داری است و از پتانسیل و تکنیک خوبی برخوردار است و به نظرم تنها مشکل او کوتاهی قامتش است. هرچند سرعت دست و سرویس‌های خوبش  می تواند ضعف های دیگرش را پوشش دهد.

شریفی همچنین استرس زیادی در بازی داشت و اینکه دست او در هنگام آبشار زدن چند بار به تور برخورد کرد نشان از فشار روانی زیاد است. در مقابل توخته و کاظمی استرس خاصی نداشتند و حضرت پور هم بازی به بازی بهتر شد. آینده از آن این بازیکنان جوان است اما باید به یاد داشته باشند که با زوذ پوشیدن پیراهن تیم ملی از والیبال ارضا نشوند.
ستاره سابق تیم ملی والیبال ایران در مورد هفته چهارم لیگ برتر های والیبال و رویارویی با سه تیم قدرتمند آمریکا، لهستان و صربستان گفت: هر سه تیم حاضر در این گروه شرایط ایده آلی در جدول دارند و از شانس‌های اصلی صعود به مرحله نهایی هستند. هرچند آمریکا در این هفته میزبان رقابت هاست اما تجربه نشان داده که تیم ملی ایران در برابر آمریکا و لهستان به خاطر

انگیزه های خاص و کری خوانی هایی که از قبل بوده بازی خوبی انجام می دهد اما صربستان تیم قدرتمندی است و بازی با این تیم نیاز به تمرکز زیادی دارد.
او خاطرنشان کرد: کاملا با اینکه شرایط آب و هوا، پرواز و خستگی به خاطر سفرهای طولانی مدت بر روند تیمی تاثیر می گذارد موافقم اما تیم ملی باید با هدف خوب بازی کردن در هر دیدار به زمین برود و در صورت باخت نیز بازنده سربلند باشد تا مردم راضی شوند. به نظرم اگر به فکر صعود به مرحله نهایی هستیم باید با امتیاز از آمریکا به تهران برگردیم وگرنه شانس صعود را از دست می دهیم. پس از چند سال حضور در لیگ جهانی شایستگی حضور در مرحله نهایی را داریم و با کسب ۱۳ الی ۱۵ امتیاز دیگر می توانیم به مرحله نهایی صعود کنیم.
سرمربی فصل گذشته باشگاه شهرداری ورامین در جواب این سوال که آیا پیشنهادات جدیدی از ورامین یا تیم‌های دیگر برای فصل آینده لیگ برتر دارد گفت: صحبت های خاصی با تیم‌های دیگر نشده است اما باشگاه شهرداری ورامین از من خواست تا برنامه‌هایم را به آن ها بدهم. من چند سالی هست که با شهرداری ورامین بوده ام و با خصوصیات تماشاگران و مدیران این تیم آشنایی کامل دارم. در دو سال نخست مشکلاتی را داشتیم ولی قول دادند که این مشکلات برطرف شود. در حال حاضر مشکلات مالی ادامه دارد و چک هایی که احسن الله شیرکوند از جیب خودش داده بود برایش مشکلاتی را ایجاد کرده و امیدوارم این مسائل به زودی حل شود.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه