قاضی پور: پول بنز می‎دهیم، سوار پراید می‎شویم

عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به کیفیت پایین و قیمت بالای محصولات دو خودروساز بزرگ کشور گفت: پول بنز و بی ام و می دهیم، سوار پراید و پژو و پیکان می شویم.

قاضی پور: پول بنز می‎دهیم، سوار پراید می‎شویم

به گزارش ۸دی، نادر قاضی پور با تاکید بر این که از تولید داخل حمایت می کنیم ولی شرط و شروط داریم گفت: خودروسازان در قبال این حمایت هم باید قیمتها را کاهش و هم کیفیتها افزایش دهند.

وی با یادآوری این که محصولات فعلی خودروسازان کشور با قطعات با دلار ۳۲۰۰ تومان در آذرماه تولید شده است گفت: بنابراین آنها هیچ توجیهی ندارند که محصولاتشان را با دلار ۴۲۰۰ تومان یا بالاتر محاسبه کنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بار دیگر با تاکید بر احتکار ۶۰ هزار دستگاه خودرو از جانب سایپا و ۳۰ هزار دستگاه خودرو از جانب ایران خودرو و این که از محل دقیق احتکار این خودروها مطلع است گفت: با وجود این برخی مسئولان اعلام کردند فضایی برای نگهداری این تعداد خودرو ندارند در حالی که آنها در شهر و نمایندگی ها فضاهای مناسبی در اختیار دارند.

وی در عین حال با انتقاد از وزیر صنعت گفت:‌ از آقای شریعتمداری انتظار داشتیم به جای مصاحبه علیه ما و تاکید بر نبود احتکار بازرسانش را اعزام می کرد و حتی با سوال و جواب از مسئولان سابق خودروسازیها به واقعیت پی می برد.

قاضی پور یادآور شد: با گران شدن خودرو تمام اقلام مورد نیاز مردم با افزایش قیمت مواجه می شود و در حالی که وزیران مولتی میلیاردر دنبال خودروهای لوکس هستند ما معتقدیم باید برای کارگران و روستاییان و قشر کم درآمد جامعه خودروی ۷-۸ میلیونی تولید شود.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس در ادامه گفت: باید وزارت صنعت، سازمان بازرسی و سازمان تعزیرات نظارت می کردند تا قیمت اقلام زیرساخت مثل فولاد آلومینیوم و سرب گران نمی شد، تا محصول نهایی با افزایش قیمت مواجه شود.

وی خاطرنشان کرد: دولت این مسائل را رها کرده و می گوید عرضه و تقاضای بازار قیمت را تعیین کند، در حالی که وقتی ما نظام تعرفه گذاری داریم یعنی حاکمیتی قیمت ها را کنترل می کنیم که اگر می خواستیم قیمتها رقابتی تعیین شود باید نظام تعرفه گذاری را نیز اعمال نمی کردیم.

به گفته قاضی پور با توقف واردات خودرو دیگر خودرویی نیز در داخل اسقاط نمی شود و ذوب آهن و فولاد کشور با کمبود خوراک مواجه است در حالی که باید در ازاء هر ۴-۵ دستگاه تولید خودرو در داخل یک دستگاه خودروی فرسوده را اسقاط می کردیم.

وی همچنین خواستار تدوین طرح جامعی با دستور آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به عنوان فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی شد و گفت: با این اقدام هم صنعت داخلی احیا می شود و هم دستکم ۲۰۰ هزار شغل تهدید نمی شود.

بخش دیگری از سخنان این نماینده مجلس در چارچوب نبود همین طرح جامع اختصاص داشت.

قاضی پور گفت: وقتی قرارداد دوم را با پژو منعقد می کردیم تاکید داشتم که پژو باید از ملت ایران عذرخواهی کند و ضرر و زیان قبلی را جبران کند تا پس از این وارد قرارداد دوم شویم، اما بی توجه به این هشدار مجدد قرارداد امضاء شد و نتیجه اینگونه به دست آمد که مجدد دیدیم با کوچکترین تهدید آمریکا، فرانسویها ایران را ترک کردند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه