تشریح عملکرد دادگستری گیلان درباره جمع‌آوری ماهواره

معاون دادستان در امر پیشگیری از وقوع جرائم در گیلان با اشاره به صدور ابلاغیه جمع‌آوری ماهواره‌ها از سوی دادگستری گیلان، گفت: این عملکرد در سطح کشور مورد توجه قرار گرفت و طی این اقدام، سایر استان‌ها نیز طبق عملکرد دستگاه قضایی گیلان عمل می‌کنند.

تشریح عملکرد دادگستری گیلان درباره جمع‌آوری ماهواره

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از ایسنا، اسرافیل ملکی در جلسه کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی استان گیلان با بیان اینکه دادگستری گیلان در راستای برقراری امنیت اجتماعی نهایت همکاری را با سایر دستگاه‌های اجرایی دارد، اظهار کرد: از جمله اقدامات خوب دادگستری استان در جهت جمع‌آوری ماهواره‌ها بوده است که با رعایت حقوق شهروندی و اعمال قانون صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون ماموران نیروی انتطامی می‌توانند در صورت مشاهده نصب ماهواره‌ها بر روی ساختمان‌ها، بلافاصله به ساختمان مراجعه و نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام کنند، افزود: ماموران برای حفظ کرامت انسانی و رعایت حقوق شهروندی قبل از ورود به منازل با ارسال ابلاغیه‌ای در خصوص یادآوری قانون جمع‌آوری ماهواره‌ها به شهروندان سعی می‌کنند تا پس از فرصت ۴۸ ساعته نسبت به جمع‌آوری ماهواره‌ها اقدام کنند.

ملکی اضافه کرد: چنانچه افراد از این کار غفلت کنند، ماموران نیروی انتظامی پس از ۴۸ ساعت اقدام به ورود به منزل و جمع‌آوری ماهواره‌ها می‌کنند.

معاون دادستان پیشگیری از وقوع جرائم در گیلان ادامه داد: در سال ۹۲ بیش از ۶۱۹ هزار ابلاغ در خصوص جمع‌آوری ماهواره‌ها به منازل استان صادر شد که ۶۵ هزار نفر به صورت داوطلبانه اقدام به جمع‌آوری دیش‌های خود کردند؛ این عملکرد درخصوص جمع‌آموری ماهواره‌ها در سطح کشور مورد توجه قرار گرفت و طی این اقدام، سایر استان‌ها نیز طبق عملکرد دستگاه قضایی گیلان عمل می‌کنند.

وی با بیان اینکه در راستای آموزش به خانواده‌ها نیز اقدامات مناسبی از سوی دادگستری گیلان انجام گرفته است، خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها باید به صورت همگانی و توسط سایر دستگاه‌های فرهنگی مورد توجه قرار گیرد؛ نصب بنر و توزیع بروشور با مضامین اخلاقی و عفت عمومی نیز در این راستا تاثیرگذار بوده است.

ملکی در پایان با بیان اینکه با افزایش آگاهی و ارتقای دانش عمومی شاهد نتایج مثبتی در عملکرد جامعه خواهیم بود، پیشنهاد داد که برای ارتقای دانش جامعه می‌توان از طریق جراید محلی استان پیام‌هایی در خصوص پیشگیری از وقوع جرائم ۱۰ گانه نظیر سرقت به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه درج کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه