۱۴ عملیات اطفای حریق در ۲۴ ساعت گذشته

رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت، گفت: آتش‌نشانان در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ عملیات اطفای آتش، نجات و خدمات ایمنی به شهروندان ارایه دادند.

۱۴ عملیات اطفای حریق در ۲۴ ساعت گذشته

به گزارش ۸دی، «بابک رمضانی»، گفت: آتش‌نشانان در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ عملیات اطفای آتش، نجات و خدمات ایمنی به شهروندان ارایه دادند که ستاد فرماندهی و مرکز کنترل ۱۲۵ آتش‌نشانی پاسخگوی بالغ بر ۶۳۳ مورد تماس شهروندان با این سامانه بوده است.

وی افزود: مرکز کنترل ۱۲۵ آتش‌نشانی در ارایه مشاوره‌های ایمنی به شهروندان، نسبت به اعزام آتش‌نشانان به ۲ مورد حریق منزل مسکونی، یک مورد حریق تجاری، ۴ مورد آتش‌سوزی علفزارها، ۴ مورد قفل درب و محبوس شدن افراد در اماکن و ۳ مورد خدمات ایمنی و نجات حیوانات اقدام کرد.

رمضانی ادامه داد: آتش‌نشانان در ۴ مورد عملیات قفل درب، نسبت به نجات دو تن از شهروندان ۲ ساله و ۵۰ ساله اقدام کردند که از این‌رو به شهروندان توصیه می‌شود در زمینه رفع نقص و خرابی قفل درب اتاق خواب‌ها، سرویش بهداشتی و حمام جهت پیشگیری از حوادث محبوس شدن افراد اقدام کنند.

وی یادآور شد: دیروز علت آتش گرفتن یکی از منازل مسکونی بی‌احتیاطی در هنگام برشکاری سربندی(زیر حلب فلزی )توسط هوابرش و ریختن اخگر حاصل از آن بر روی اجسام قابل اشتعال (پشم شیشه و …)بوده و دیگر علت حادثه آتش‌سوزی منزل مسکونی اتصال در سیستم سیم کشی از ناحیه هود آشپزخانه اعلام شد، هم‌چنین علت حادثه آتش‌سوزی مغازه نیز استفاده نامناسب از چند راهی برق و اتصال چندین وسیله برقی به آن تشخیص داده شد.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه