مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان خبرداد:

آغاز عملیات تصفیه شیرابه‌های مرکز دفن زباله سراوان در تیرماه

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: از ۱۵تیرماه سالجاری عملیات تصفیه شیرابه‌های مرکز دفن زباله سراوان به صورت آزمایشی آغاز خواهد شد.

آغاز عملیات تصفیه شیرابه‌های مرکز دفن زباله سراوان در تیرماه

به گزارش۸دی، قربانعلی محمدپور در حاشیه کارگروه مدیریت پسماند استان که در سالن اجتماعات استانداری گیلان برگزار شد، گفت: در این جلسه مدیریت پسماند شهرستان لنگرود و رودسر بررسی شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴هزار تن زباله ریجکت در محل کمپوست رودسر دپو شده است، افزود: چون محل دفنی هم برای مدیریت این میزان از ریجکت زباله نداشتیم و باید زباله‌ها را مدیریت می‌کردیم،مذاکراتی انجام شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: خوشبختانه با هماهنگی فرمانداران و شهرداران این دو شهرستان مقرر شده است که زباله‌های ریجکت شده که خشک هستند به آلمان لنگه منطقه لنگرود انتقال داده شود.

محمدپور تصریح کرد: با این اقدام هم زباله لنگرود مدیریت شده است و هم زباله‌های ریجکت باقی‌مانده دفن خواهد شد.

وی تصریح‌ کرد: یکی دیگر از مباحث کارگروه پسماند استان، ایجاد تصفیه در حوزه محل دفن زباله سراوان بوده است، که تخصیص زمین توسط مدیرکل منابع طبیعی انجام شد.

وی افزود: معاون شهردار اعلام کرد که این کار ۷۰درصد پیشرفت دارد و ما منتظریم عملیات اجرایی آن هر چه زودتر انجام شود.

محمدپور خاطرنشان‌ کرد: شن‌ریزی و سمپاشی در محل دفن زباله در حال انجام است و این کار روزانه باید انجام شود و ما نیز نظارت داریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: با سیستمی که در مرکز دفن زباله نصب میشود، انتظار داریم مشکلات شیرابه‌های سراوان حل شود.

وی افزود:۱۵ تیرماه عملیات ایجاد تصفیه‌خانه بر شیرابه‌های محل دفن سراوان به صورت آزمایشی آغاز میشود.

محمدپور با بیان اینکه در جلسه بعدی مقرر شده است،کارگروه‌های پسماند در حوزه‌های شرق و غرب گیلان که با دفن زباله مرتبط هستند،نیز برگزارشود، گفت:پیگیری سامان‌دهی مراکز دفن زباله نیز در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد:در بحث تفکیک از مبدا در استان خوب عمل نشده است، در همین راستا انتظار داریم در کارگروه بعدی بحث‌هایی مطرح شود تا اجرای تفکیک زباله از مبدا در  ۵۲شهر استان روند مناسبتری به خود بگیرد.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه