ترکیب احتمالی تیم ملی مقابل مراکش؛ دیگر راز نیست

سرمربی تیم‌ملی اگر چه در مواجهه با رسانه‌های داخلی، همواره به گلایه، ناراحتی و غرولند پناه می‌برد، اما در برخورد با خبرنگاران خارجی در اردوی تیم‌ملی، همواره مصمم، پرانگیزه و بشاش نشان می‌دهد.

ترکیب احتمالی تیم ملی مقابل مراکش؛ دیگر راز نیست

۸دی – «همه چیز را درباره آنها می‌دانیم اما آنها چیز زیادی درباره ما نمی‌دانند». جمله کارلوس کی‌روش درمورد مراکش، بر علاقه همیشگی این مربی به غافلگیرکردن رقبا استوار است. او بر خلاف همه مربیان دیگر حاضر در تورنمنت، ترجیح داده تیمش آخرین دیدار دوستانه قبل از جام را پشت درهای بسته و با تغییرات بسیار زیاد در ترکیب برگزار کند. با این وجود به‌نظر می‌رسد ماجراهای دیدار با لیتوانی، تا حدودی از ترکیب ثابت مدنظر این مربی برای دیدار با مراکش پرده برداشته است. مصدومیت مهدی طارمی در این مسابقه، موجب شد او خیلی زود زمین بازی را ترک کند. مهاجم الغرافه قطر، در تمرین گروهی روز بعد از بازی مقابل لیتوانی حاضر نبود و گفته می‌شد ریکاوری‌‎اش را به‌صورت انفرادی با پزشکان تیم انجام می‌دهد. کارلوس به اندازه‌ای به بازی طارمی اعتقاد دارد که تا آخرین ساعت‌ها قبل از شروع اولین مسابقه، برای بازگشت او صبر می‌کند اما این احتمال وجود دارد که بازی کردن در مقابل مراکش، مصدومیت مهدی را تشدید کند. به همین خاطر به‌نظر می‌رسد این بازیکن در‌نهایت از فهرست ۱۱مرد اصلی تیم‌ملی جدا شود. در کنار او، اشکان دژاگه نیز بر خلاف انتظارها هنوز به تمرین‌های گروهی اضافه نشده و همچنان باید برای فاصله گرفتن از مصدومیت تلاش کند. گمانه‌زنی‌های رسانه‌های روسی، نیمکت‌نشینی قطعی اشکان در مسابقه اول با مراکش است.

جلسه‌های تمرینی در کمپ مسکو، نشان می‌دهند که شانس علیرضا بیرانوند برای بازی درون دروازه تیم‌ملی در برابر مراکش بیشتر از رشید مظاهری و امیر عابدزاده است. میلاد محمدی در سمت چپ و مرتضی پورعلی‌گنجی در مرکز خط دفاعی بدون جایگزین هستند اما در دو جایگاه دیگر دفاعی، نفراتی بی‌رقیب وجود ندارند. اگر کی‌روش درست مثل نبرد با نیجریه در سال ۲۰۱۴ از بازی اول یک تساوی بخواند، پژمان منتظری در سمت راست خط دفاع به جای رامین رضاییان بازی خواهد کرد. ستایش مداوم این مربی از روزبه چشمی نیز، شانس روزبه را برای بازی کردن در نبرد اول افزایش می‌دهد. در غیاب سعید عزت‌اللهی محروم، میانه میدان تیم‌ملی در جریان مسابقه با مراکش به احتمال بسیار زیاد به احسان حاج‌صفی و امید ابراهیمی سپرده خواهد شد. غیبت طارمی، شانس انصاری‌فرد را برای فیکس‌شدن به اوج می‌رساند و نیمکت‌نشینی دژاگه، به مسعود شجاعی موقعیت قرار گرفتن در بین ۱۱مهره نهایی تیم‌ملی را می‌دهد. چرا که کی‌روش به هیچ قیمتی تیمش را بدون یکی از این دو بازیکن باتجربه به یک میدان بزرگ و تعیین‌کننده نمی‌فرستد. حضور علیرضا جهانبخش در ترکیب اصلی نیز قطعی به‌نظر می‌رسد. آقای گل لیگ هلند ۴سال قبل نیمکت‌نشین بود اما حالا به یکی از مهره‌های مورداعتماد کارلوس کی‌روش در ترکیب فیکس تیم‌ملی تبدیل شده است. جلوتر از مسعود، کریم و علیرضا، پیش‌بینی می‌شود سردار آزمون مهاجم نوک تیم‌ملی باشد. سردار بیشتر از هر بازیکن دیگری از تیم‌ملی، در کانون توجه رسانه‌های خارجی قرار دارد و اگر در جست‌وجوی یک باشگاه بزرگ‌تر است، به هیچ‌وجه نباید زمان را از دست بدهد.

سرمربی تیم‌ملی اگر چه در مواجهه با رسانه‌های داخلی، همواره به گلایه، ناراحتی و غرولند پناه می‌برد، اما در برخورد با خبرنگاران خارجی در اردوی تیم‌ملی، همواره مصمم، پرانگیزه و بشاش نشان می‌دهد. تیم‌ملی به انگیزه و اراده آقای سرمربی برای نتیجه‌گرفتن در جام‌جهانی نیاز خواهد داشت. به همان کی‌روشی که ۴سال قبل حتی بعد از دریافت گل سوم از بوسنی، تیمش را از ناامیدشدن فراری می‌داد و با تشویق از کنار زمین، تلاش می‌کرد تا روحیه را به پسران‌اش برگرداند. او در همه این سال‌ها برای رسیدن چنین روزهایی جنگیده و حالا باید در سرنوشت‌سازترین دیدارها، شعبده‌اش را به نمایش بگذارد.

همشهری ورزشی

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه