ضرورت ورود جدی مجلس برای برطرف کردن خلأ‌های قانونی ابزارهای نوین ارتباطی

دبیر دوم کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:‌ باید مجلس شورای اسلامی به منظور ساماندهی ابزارهای نوین ارتباطی ورود جدی داشته باشد و خلأهای قانونی را در این باره مرتفع کند.

ضرورت ورود جدی مجلس برای برطرف کردن خلأ‌های قانونی ابزارهای نوین ارتباطی

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از فارس، عباس قائید رحمت  درباره تبعات استفاه بی‌حد و حصر از شبکه‌های اجتماعی مجازی اظهار داشت: باید توجه داشت که به هیچ عنوان نمی‌‌توان از ورود تکنولوژی و استفاده از آن در کشور جلوگیری کرد.

دبیر دوم کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: فناوری‌های نوین روز به روز در حال پیشرفت و گسترش هستند و در ابعاد مختلف زندگی اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و … افراد تاثیر می‌گذارد و سرعت پیشرفت آن قابل قیاس با گذشته نیست.

وی ابراز داشت: باتوجه به اینکه در گذشته نوجوانان، جوانان و سایر اقشار در معرض آسیب جامعه استفاده صحیح از اینترنت، ماهواره و ویدئو را نمی‌دانستند، امروز نیز همین اقشار نحوه استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی برای ورود به فضای مجازی را نمی‌دانند؛ بر همین اساس باید رسانه‌ها و سایر دستگاه‌های مسئول در این باره اطلاع‌رسانی صحیحی داشته باشند.

قائید رحمت در ادامه با تأکید بر لزوم ورود مجلس شورای اسلامی در این باره، یادآور شد: قوه مقننه باید قوانین لازم را به‌روز کند و چنانچه خلأ قانونی داشته باشد آن را برطرف کرده و در راستای ساماندهی ابزارهای نوین ارتباطی کوشا باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی خانه ملت با اعلام اینکه دولت در این باره مجری است، خاطرنشان کرد: کمیسیون‌های تخصصی مجلس از جمله کمیسیون فرهنگی و اجتماعی باید در این خصوص ورود جدی داشته باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه