زیر سؤال رفتن حریم خصوصی در ‌پی استفاده بی حد ‌و حصر از ابزارهای نوین ارتباطی

استاد علوم ارتباطات گفت: استفاده بی حد و حصر از ابزارهای نوین ارتباطی برای ورود به فضای مجازی حریم خصوصی را در جامعه زیر سؤال برده است.

زیر سؤال رفتن حریم خصوصی در ‌پی استفاده بی حد ‌و حصر از ابزارهای نوین ارتباطی

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از فارس، آنی میرزاخانیان اظهار داشت: هم‌اکنون به دلیل ورود گسترده تلفن‌های همراه هوشمند و استفاده بدون کنترل از ابزارهای نوین ارتباطی ، حریم خصوصی در جامعه زیرسوال رفته است به‌طوری‌که می‌توان گفت که امنیت خصوصی در این باره وجود ندارد.

استاد علوم ارتباطات با اعلام اینکه در حال حاضر روابط اجتماعی میان افراد از طریق تلفن‌های همراه انجام می‌شود، ادامه داد: دوستان ترجیح می‌دهند که به جای رفتن به جشن تولد‌ها و همچنین دید و بازدید از طریق استفاده از ابرازهای نوین ارتباطی به فضای مجازی ورود پیدا کرده و برای دوستان خود عکس ارسال کنند.

وی ابراز داشت: به دلیل استفاده بی حد و حصر از ابزارهای نوین ارتباطی میان اقشار مختلف جامعه موجب شده تا روابط به سمت فردیت پیش رود و روابط اجتماعی متزلزل شود.

میرزاخانیان در ادامه یادآور شد: البته گسترش ارتباطات رسانه‌ای نمی‌تواند به طور محض امری منفی تلقی شود چراکه بدون شک آثار مثبتی را نیز به همراه خواهد داشت.

استاد علوم ارتباطات درباره نقش رسانه برای آگاهی بخشی جامعه درباره ابزارهای نوین ارتباطی خاطرنشان کرد: مسلماً رسانه‌ها می‌توانند در این باره اقداماتی را صورت دهند اما آنچه که وجود دارد این است که جامعه به این وادی ورود یافته و حرکت رو به جلویی را در پیش گرفته است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه