معاون تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی گیلان‌:

عدم تعادل قیمت نهاده‌های دامی تولیدکنندگان گیلانی را دچار مشکل می‌کند

معاون تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی گیلان‌ با تأکید بر اینکه ارز مبادله‌ای باید به نهاده‌های دامی تعلق بگیرد گفت:‌ عدم تعادل در قیمت نهاده‌های دامی تولیدکنندگان گیلانی را با مشکل مواجه می‌کند.

عدم تعادل قیمت نهاده‌های دامی تولیدکنندگان گیلانی را دچار مشکل می‌کند

به گزارش ۸دی، میرحجت علی‌اکبرنژاد اظهار داشت:‌ اگر قیمت انواع نهاده‌های دامی با استفاده از ارز مبادله‌ای متعال نشود تولیدکنندگان فرآورده‌های دامی در آینده‌ای نزدیک با مشکلات اساسی در تهیه و تأمین ملزومات تولید مواجه می‌شوند.

معاون تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان گیلان عنوان کرد:‌ در حال حاضر شرکت پشتیبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان نهاده‌های ضروری نظیر سبوس و جوی وارداتی را با قیمت دولتی در اختیار تعاونی‌های دامداری استان قرار می‌دهد.

وی وظیفه شرکت پشتیبانی را حمایت از صنعت دام و طیور استان گیلان دانست و افزود:‌ سازمان جهادکشاورزی گیلان در چنین موارد خاصی که نرخ ارز دچار نوسانات شدیدی است نسبت به توزیع انواع نهاده‌های دامی ذخیره شده اقدام می‌کند.

علی‌اکبرنژاد به ذخیره‌سازی انواع این نهاده‌ها اشاره کرد و ابراز داشت:‌ در حال حاضر حدود ۶ هزار و ۲۲۲ تن جو و ۱۲ هزار و ۵۸۸ تن ذرت ذخیره شده که با قیمت دولتی در اختیار تعاونی‌های دامداران استان گیلان قرار می‌گیرد.

معاون تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی گیلان‌ به موضوع اصلاح نژاد دام‌های روستایی اشاره کرد و گفت:‌ در این راستا مواردی نظیر آمیخته‌گری، سنتز نژاد گاو،‌ توسعه نژادهای دو منظوره و ثبت مشخصات گاومیش‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه اصلاح نژاد دام‌های روستایی در بهبود و ارتقای محصول تولید شده تأثیر به‌سزایی دارد عنوان کرد:‌ وضعیت گیلان از لحاظ دارا بودن دام‌هایی نظیر گاومیش نیز که علاوه بر درآمدزایی شیر بیشتری تولید می‌کنند بسیار مطلوب است.

علی‌اکبرنژاد اقدامات انجام شده در بحث اصلاح نژاد دام‌های سبک را نیز برشمرد و اظهار داشت:‌ در جهت اصلاح نژاد گوسفند اقدام به وارد کردن برخی نژادهای خارجی کرده‌ایم تا از طریق تلفیق با نژاد‌های محلی میزان تولید شیر استان افزایش پیدا کند.

معاون تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان گیلان با اشاره به لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی تصریح کرد: این سازمان با هدف ارتقای کیفیت شیر تولیدی اقدام به‌‌ برگزاری دوره‌های آموزشی برای تعاونی‌ها و مراکز جمع‌آوری شیر می‌کند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه