یک کارگردان تلویزیون:

مخاطب برای آشتی با تلویزیون، کیفیت می‌خواهد نه کمیت!

این روزها آنتن تلویزیون پر شده از آثاری که هیچ لذت و جذابیتی برای مخاطب ندارد؛ مخاطبی که با رسانه قهر کرده و با یک کار جذابِ پر کشش و دیدنی و خاص دوباره با رسانه ملی آشتی می‌کند.

مخاطب برای آشتی با تلویزیون، کیفیت می‌خواهد نه کمیت!

به گزارش ۸دی، شاید نام “هوش سیاه” یا “قتل آنلاین” به گوش هر مخاطبی برسد نام مسعود آبپرور را در پای تیتراژ پایانی به عنوان فیلمساز دیده باشند اما همین چند وقت پیش بود که در “ستارخان” هم به عنوان بازیگر ظاهر شد. لژیونر را هم به روی آنتن برد اما دوست دارد کارهای جذاب و پرکشش در ژانرهای مختلف را تجربه کند. اما این روزها کاری را تولید نمی‌کند چون به گفته خودش پیشنهادهایی را داده و سریال «کایدون» را هم می‌تواند کلید بزند اما کماکان منتظر است ببیند کی نوبت او می‌رسد تا سریالی را بتواند بسازد یا حداقل اجازه تولید «کایدون» که به تعبیر خودش نیمی از عمرش را پای پیگیری این سریال گذاشته و آنقدر آمادگی دارد که اگر مدیران فردا هم بخواهند وارد پروسه تولید می‌شود. ادامه صحبت‌های آب‌‌پرور با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم را در ادامه بخوانید:

مسعود آب‌پرور درباره اینکه چرا این روزها کار نمی‌کنید و شاهد سریال‌های پلیسی، امنیتی و اصطلاحاً اکشن با هیجان نیستیم، تأکید کرد:  بحث اولویت هاست و اولویت سازمان این است که آنتن سیما از برنامه های نمایشی خالی نباشد. البته در چند وقت اخیر کمی هم جدول پخش سریال‌ها منظم شد و هر زمان شبکهای را بگیرید، می‌توانید به تماشای یک سریال بنشینید. شاید همین اولویت بود که باعث شد سازمان آثار گرانقیمت را کنار بگذارد و پروژه‌های ارزان قیمت را به تولید برساند. «کایدون» هم جزو سریال هایی است که با هزینه کم ساخته نمی‌شود و بودجه زیادی لازم دارد. یعنی در واقع کارهای پرهیجان اکشن با موقعیت‌های پلیسی و امنیتی نیاز به کار بیشتر و مطمئناً نیازمند بودجه بیشتری است.

وی اضافه کرد: «کایدون» کیفیت فوق العادهای دارد و باید از زمان و بودجه مناسبی هم برخوردار باشد با این حال ما ۲ سال است، منتظریم و نمیدانیم چه زمانی سریال کلید میخورد. «کایدون» یک سریال ضدجاسوسی فوق العاده است که باید به روز کار شود و هرچه بگذرد این قصه ممکن است کهنه شود. این روزها شاهد قهر مخاطب با رسانه ملی هستیم، چون سفره‌‍ رسانه ملی همه نوع غذایی برای تغذیه مخاطب نگذاشته و هرآنچه را می‌بینید با سلیقه خودش قرار می‌دهد.

کارگردان “هوش سیاه” با اشاره به اینکه امروز تلویزیون باید به سمت کارهای جذابِ پرکشش دیدنی برود و نه فقط به پر کردن آنتن فکر کنند، افزود: مخاطب نمی‌تواند یک کار جذاب را از میان این همه تولید انبوه انتخاب کند. به همین خاطر گیرنده خود را به سمت رسانه‌های اینترنتی، ماهواره‌ای و برون مرزی تغییر می‌دهد که نمی‌دانیم چه خوراکی نصیب جوان ما می‌شود. از طرفی هیچ تنوعی هم در این ضیافت رسانه‌ای را نمی‌تواند تناول کند، چون فقط یک تم و ژانر را انتخاب کرده‌اند و مخاطب قدرت انتخاب ندارد.

وی در پایان تصریح کرد: الان به ژانرهای مختلف و کیفیت نیازمندیم تا اینکه روی آورده‌ایم به تولید انبوه و توجه به کمیت! باید بدانیم که ارتقاء کمیت چندان جواب نداده و به جای آن بایستی به کیفیت توجه کنیم. ما دو سریال مناسب و دیدنی برای دو شبکه داشته باشیم کفایت می‌کند و لازم نیست حتماً همه شبکه‌ها سریال پخش کنند که هیچ مخاطبی نداشته باشند. ما باید تمام توان‌ و ظرفیت‌مان را به کار بندیم تا مخاطب در ساعت پخش سریال تلویزیونی، رسانه ملی را تعقیب کند و نه اینکه در عین سردرگمی سوژه‌های تکراری و بدون هیجان، هیچ‌کدام از سریال‌ها را دنبال نکند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه