عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه مجلس:

۳۰۰۰ میلیارد تومان برای همسا‌ن‌سازی حقوق بازنشستگان اختصاص یافت

عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به تکلیف دولت جهت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت‌: مجلس‌ ‌۳ هزار میلیارد تومان را جهت اجرای این طرح در نظر گرفته است.

۳۰۰۰ میلیارد تومان برای همسا‌ن‌سازی حقوق بازنشستگان اختصاص یافت

به گزارش ۸دی، مهرداد لاهوتی اظهار داشت:‌ مجلس در دومین سال اجرای قانون برنامه ششم دولت را مکلف به اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کرده و برای اجرای این قانون نیز حدود ۳ هزار میلیارد تومان اختصاص داده است.

عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس بیان داشت:‌ سال گذشته با وجود اینکه نخستین سال اجرای قانون برنامه ششم در کشور بود اما به جهت اهمیت موضوع، مجلس حدود هزار میلیارد تومان برای ‌اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفت.

لاهوتی از تکلیف دولت جهت اجرای این طرح سخن گفت و عنوان کرد:‌ به عقیده نمایندگان سالها است که بی‌عدالتی خاصی در پرداخت حقوق بازنشستگان وجود دارد به همین علت نمایندگان از سال گذشته با جدیت تمام طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را در صحن علنی مجلس دنبال کردند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در سنوات گذشته افزود:‌ مجلس سال قبل جهت اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان،‌ حدود هزار میلیارد تومان به این طرح اختصاص داد و نقطه شروع آن را نیز از حقوق‌های زیر ۲ میلیون تومان اعلام کرد.

وی با بیان اینکه دولت در لایحه بودجه امسال باز هم هزار میلیارد تومان به این طرح اختصاص داده بود ابراز داشت:‌ کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس پس از بررسی‌های زیاد، اعتبار مربوطه جهت اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را به ۳ هزار میلیارد تومان افزایش داد.

عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به روند اجرای این طرح نیز عنوان کرد:‌ طبق آخرین اخباری که از روند اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان داریم هم‌اکنون دولت در حال تدوین دستورالعمل‌های طرح بوده و به زودی آن را اجرایی می‌کند.

لاهوتی با تأکید بر اینکه طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان باید تا پایان قانون برنامه ششم به اتمام برسد تصریح کرد:‌ با روند بسیار خوبی که ‌در دوساله اخیر اتخاذ شده است امیدواریم در چهار سال باقی‌مانده از عمر برنامه ششم اجرای طرح مذکور به صورت کامل انجام شود.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه