نقشه رویارویی های حزب الله و اسرائیل در جهان از نگاه هاآرتض

یک روزنامه چاپ سرزمینهای اشغالی با اشاره به خبر بازداشت دو نفر در بانکوک و ادعای اینکه این افراد از نیروهای حزب الله لبنان هستند اقدام به انتشار گزارشی در مورد تقابل نیروهای مقاومت با رژیم صهیونیستی در سراسر جهان کرد.

نقشه رویارویی های حزب الله و اسرائیل در جهان از نگاه هاآرتض

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از مهر، هاآرتض گزارش خود را با اشاره به اینکه نقشه درگیری های اسرائیل با حزب الله از مرزهای لبنان به سایر نقاط جهان کشیده شده می نویسد: در روزهای گذشته یک عملیات تروریستی علیه سفیر اسرائیل در بانکوک خنثی شد. گفته می شود نیروهای حزب الله عامل این عملیات بوده اند. همزمان با انتشار این گزارش اعلام شد که نیروهای هوایی اسرائیل حمله ای را علیه یکی از پایگاه های حزب الله انجام داده اند.

علاوه بر این موارد در روزهای گذشته شاهد افزایش تنشها در مرزهای سرزمینهای اشغالی با سوریه بودیم و این به دلیل تلاش دولت سوریه برای مقابله یا حتی متقاعدکردن نیروهای شورشی برای دست کشیدن از مبارزه بود.

هاآرتض در ادامه با اشاره به گزارشی که در روزنامه بانکوک پست منتشر شده، می نویسد : مقامات تایلندی در هفته گذشته دو لبنانی را بازداشت کردند که این دو با خود گذرنامه های فرانسوی و فیلیپینی به همراه داشتند. این دو متهم به تلاش برای انجام عملیات علیه سفیر اسرائیل در بانکوک شده اند.

به دنبال بازداشت این و نفر، پلیس تایلند اقدام به بازرسی چند محل که ادعا می شود متعلق به اعضای حزب الله بوده می کند و در بازرسی از این محل ها که یکی از آنها متعلق به یکی از افراد بازداشت شده بود مواد ساخت بمب را کشف می کند.

به گفته مقامات تایلندی، دستگاه های اطلاعاتی اسرائیل اطلاعاتی را در اختیار بانکوک قرار داده اند که این اطلاعات در نهایت منجر به بازداشت این افراد و خنثی شدن طرح عملیات شده است.

روزنامه هاآترض در تکمیل ادعاهای خود می نویسد: این اولین بار نیست که اسرائیلیها در تایلند هدف حملات حزب الله قرار می گیرند، بلکه در سال ۲۰۱۲ میلادی نیز حزب الله در بانکوک دست به چنین اقداماتی زده بود.

این روزنامه در ادامه با مرتبط کردن حزب الله با حملاتی که در سالهای گذشته در هند، گرجستان، و بلغارستان علیه اتباع رژیم صهیونیستی انجام شده، تلاش می کند تا اینطور به خواننده القا کند که نیروهای مقاومت در  سراسر جهان برای مقابله با رژیم صهیونیستی دست به عملیاتهای خرابکارانه می زنند.

به نوشته هاآرتض، بعد از سال ۲۰۰۸ میلادی و ترور “عماد مغنیه” از فرماندهان اصلی حزب الله، و سپس ترور دانشمندان ایرانی، موجی از حملات علیه اتباع اسرائیل در نقاط مختلف جهان آغاز شد.

در این میان البته دو طرف حملات دیگری نیز علیه یکدیگر انجام داده اند که از آن جمله می توان به حمله اسرائیل به پایگاه حزب الله در نزدیکی مرز سوریه و یا ترور یکی از فرماندهان ارشد حزب الله اشاره کرد.

در چهارماه گذشته نیز چندین عملیات از داخل خاک لبنان و سوریه علیه رژیم صهیونیستی انجام شده که تل آویو، حزب الله و دولت بشار اسد را عامل این حملات معرفی کرده است.

به نوشته هاآرتض، شکی نیست که در صورت افزایش تنشها میان حزب الله و اسرائیل، احتمال وقوع جنگ دیگری میان اسرائیل و لبنان قوت می گیرد.

بر اساس این گزارش، در ماه فریه و یکی هفته بعد از انجام حمله علیه اسرائیل، روزنامه دیلی استار تصویری هوایی از کمپ حزب الله در نزدیکی مرز سوریه منتشر کرد. در مقایسه این عکسهای جدید با عکسهای سال ۲۰۱۲ میلادی مشخص می شود که تعدادی از ساختمانهای موجود در این منطقه تخریب شده اند.

هاآرتض در پایان به افزایش تنشها در بلندی های جولان نیز اشاره کرده و می نویسد : پایگاهی در اطراف بلندی های جولان در اختیار شورشیان سوری است که در روزهای اخیر ارتش سوریه تلاش کرده تا این پایگاه را از دست آنها آزاد کند و همین امر موجب شده تا جنگنده های اسرائیل پروازهای خود بر فراز جولان را افزایش دهند.

مجموع این تحولات نشان می دهد که رژیم صهیونیستی درصدد است تا به هر نحو ممکن به نیروهای مقاومت ضربه بزند و کمک رسانی حزب الله به دولت بشار اسد نیز موجب افزایش تنشهای تل آویو با حزب الله شده از همین رو رژیم صهیونیستی با بهره گرفتن از جریان رسانه ای و مطرح کردن ادعاهای دروغین علیه حزب الله تلاش می کند تا حملات خود به خاک لبنان را توجیه کند. 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه