نوروز امسال کاهش سرقت و افزایش قدرت کشف داشته‌ایم

فرمانده نیروی انتظامی گفت: امسال ما سرقت را در دستور کار گذاشته‌ایم و در صدر اولویت‌های ماست و در نوروز نیز شاهد کاهش سرقت و افزایش قدرت کشف بوده‌ایم.

نوروز امسال کاهش سرقت و افزایش قدرت کشف داشته‌ایم

به گزارش۸دی نیوز به نقل از فارس، سردار اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی صبح امروز در نوزدهمین همایش سراسری فرماندهان ناجا که با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شد با تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار داشت: جمع حاضر مسئولان عالی و ارشد انتظامی، فرماندهان استانی و مرزبانی، معاونین عقیدتی، حفاظتی، فرماندهان شهرستان‌ها، یگان‌ها و … هستند.

فرمانده نیروی انتظامی گفت:‌ جمعی که در چنین ایامی در سال دور هم جمع می‌شوند، به ارزیابی عملیات سال گذشته بخصوص نوروز می‌پردازند و از طرفی اقدام و تدبیر در سال جدید را برنامه‌ریزی می‌کنند.

احمدی مقدم ادامه داد: در این همایش تلاش می‌شود از مسئولان در سطح ملی دعوت به عمل آید تا تدابیر و رهنمودها را به طور مستقیم دریافت کنند.

وی ادامه داد: در این جمع مدیران ستادی تا سطح مدیرکل وجود دارند یعنی تصمیم‌گیرندگان، تصمیم‌سازندگان و مجریان همه حاضر هستند.

سردار احمدی‌مقدم با بیان این مطلب که در سال گذشته در حوزه‌های مختلف امنیتی و مبارزه با جرائم توفیقات مناسبی به دست آمده، ادامه داد: بدون مدح و ثنا باید بگویم از زمان تصدی حضرت عالی « رئیس قوه قضائیه» صاحب بهبود و کیفیت قضا بوده‌ایم و چه در همکاری و چه در برخورد چه در کشف جرایم و ما امروز قاطعیت در برخورد با جرائم امنیت در اجتماعی را شاهد هستیم.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: خوشبختانه تیم همکار شما، منسجم، هماهنگ و با درک راهبردی هستند.

وی با اشاره به دوره‌ای در زمان ریاست آیت‌الله شاهرودی در قوه قضائیه، گفت: ‌ایشان نیز یک فرد بزرگوار و حامی بودند اما امروزه نیز ما شاهد رشد و ارتقاء قوه قضائیه هستیم.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: حقیقتا دفاع از مردم در برابر ظالمان و جنایتکاران از جمله اهداف اصلی است که در گروه دستگاه قضاست و بازوان اجرایی آن نیروی انتظامی است که به عنوان نیروی در سطح مقدم عمل می‌کند.

وی ادامه داد: ‌امروز این تعامل به سطح خوبی رسیده است، اگر چه گام‌های تکمیلی مورد نیاز است.

احمدی‌ مقدم تصریح کرد: برای خدمات قضایی ۱۲ هزار نفر انتظامی در کلانتری‌ها مشغول به کار هستند که با همکاری دادستان شاهد بهبود پرونده‌ها هستیم.

وی به گشت و امداد در کلانشهرها اشاره کرد و گفت: ‌تقریبا کلانتری‌های ما وجه مهم‌شان وجه خدمات قضایی است و با تشکیل دوایر مشاور در کلانتری‌ها این شهر بیش از یک سوم مراجعان در کلانتری‌ها به صلح می‌رسد و با کاهش پرونده‌های قضایی روبرو بوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در تلاشیم با همکاری نزدیک پیگیری روند قضایی صورت عمل گیرد.

وی اظهار داشت: در بخش فناوری که مشکل دیرینه قضائی است، البته به خاطر استقلال قضات و قوانین ما در بخش انگشت‌نگاری مشکل داشتیم اما با الکترونیکی شدن قضایی و اشتراک ناجا و قضا در سامانه ما شاهد سرعت، کیفیت و دقت خدمات رسانی هستیم.

 

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: خوشبختانه با وجود ابزار و تکنولوژی‌های جدید امروزه قدرت کشف ما بالاست و ما با تکنولوژی‌های جدید در DNA و چهره‌نگاری و … بهتر می‌توانیم مجرمین را شناسایی و بسته‌بندی کنیم.

 

احمدی مقدم به بحث بازداشتگاه‌ها و حقوق شهروندی که در جلسه شورای قضایی در سال گذشته مطرح بود، پرداخت و گفت:‌ ما گفتیم ظرف دو سال از هر جایی پول تهیه می‌کنیم و بازداشتگاه‌ها را به استاندارد می‌رسانیم.

 

وی ادامه داد: در آن موقع نمره ما ۳۲ از ۱۰۰ بود اما امروزه از ۷۵ عبور کرده‌‌ایم و اعتبارات خاصی را به این امر اختصاص دادیم و امیدواریم بتوانیم از ۸۵ درصد هم عبور کنیم تا به استاندارد مورد نظر سازمان زندان‌ها برسیم.

 

احمدی‌مقدم با بیان این مطلب که این موضوع دغدغه ماست و تاکید رهبری است، گفت: تاکید بر حقوق شهروندی، بحث اخلاق‌مداری و رعایت حدود شهری در مواجهه با مردم و حتی مقابله با مجرمین از جمله مسائلی است که مورد نظر ماست.

 

فرمانده نیروی انتظامی یک مسئله چالش‌برانگیز را تعیین اموال دانست و گفت: ما دو سوم اموالی را که سرقت می‌شود کشف می‌کنیم، اما یک سوم به دست مردم می‌رسد و بقیه در انبارها تلف می‌شود و مردم در این زمینه نگران هستند اما ما امیدواریم با همکاری قضا، نیروی انتظامی و بیمه‌ها کاری کنیم تا اموال تلف نشود و مباحث در این زمینه در حال انجام است.

 

احمدی مقدم تصریح کرد: امسال ما سرقت را در دستور کار گذاشته‌ایم و در صدر اولویت‌های ماست و در نوروز نیز شاهد کاهش سرقت و افزایش قدرت کشف بوده‌ایم.

 

وی تشکیل یگان انتظامی در قوه قضائیه را از جمله فعالیت‌های خوب برشمرد و گفت: بدرقه زندانیان و ابلاغ و اجرای احکام قضائی وظیفه انتظامی است که در شهرهای بزرگ از جمله تهران و شیراز واحدهای مخصوصی برای ابلاغ و ارجاع در نظر گرفته‌ایم.

 

احمدی مقدم افزود: این موضوع هنوز یکی از نقیصه‌های باقیمانده است که با الکترونیکی شدن ابلاغ بار حاصل کاهش می‌یابد و امیدواریم بتوان ابلاغ و ارجاع را به روز رسانی کنیم.

 

وی دغدغه دیگر را بحث اسناد رسمی، زمین‌خواری و مشکلاتی از این بحث عنوان کرد و گفت:‌ با توسعه شهرها و بهبود وضعیت اقتصادی شاهد دست‌اندازی به طبیعت در مناطق کوهستانی خوش آب و هوا و تهیه اسناد جعلی و فساد در این زمینه بوده‌ایم که با توجه به حجم پرونده‌ها نیاز به اهتمام دارد.

 

احمدی مقدم افزود: با الکترونیکی‌سازی سازمان ثبت در حفظ اموال عمومی و جلوگیری از شیادی و کلاهبرداری پیش‌رو خواهیم بود که این امر همکاری قوی‌تری را می‌طلبد.

 

فرمانده نیروی انتظامی با بیان این مطلب که در مبارزه با مفاسد اقتصادی نیروی انتظامی آمادگی کاملی را دارد، گفت:‌خوشبختانه از زمان حضور حضرتعالی در قوه قضائیه، ما شاهد سرعت، شدت و قاطعیت برخورد با ناامن‌کنندگان و مجرمان هستیم و شاهد کاهش مستمر تمامی دلایل جنایی از جمله قتل، تجاوز به عنف، سرقت و آدم‌ربایی بوده‌ایم.

 

وی افزود: اگر بخواهیم آمار را با هم مقایسه کنیم، در می یابیم که قابل قیاس نیست چرا که از سال ۸۸ ما سرعت در نزول مزاحمت و شرارت داریم و به سمت تراز امنیتی پیش می‌رویم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه