امام جمعه رشت:

اولین کسی که به حمایت از فلسطین برخاست امام بود/ با منطق و استدلال از غرور دینی جوانان فلسطینی حمایت می کنیم

امام جمعه رشت گفت: ملت و مردم فلسطین از غرور ملی از دست رفته شان حمایت می کنند و ما نیز با منطق و استدلال اینکه غرور دینی جوانان فلسطینی، غرور ما است از آنها حمایت می کنیم.

اولین کسی که به حمایت از فلسطین برخاست امام بود/ با منطق و استدلال از غرور دینی جوانان فلسطینی حمایت می کنیم

به گزارش خبرنگار هشت دی، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت در روز جهانی قدس در مصلی امام خمینی (ره) با بیان ایکنه توجه انسان به مرگ و جهان آخرت بازتاب خوبی در این دنیا دارد، اظهار کرد: انسانی که به یاد مرگ، قیامت و معاد زندگی کند هم خودش و هم انسان های درگیر او در آرامش و آسایش هستند.

وی دو دستاورد اندیشی دیدن در جهان قیامت را زدودن رذائل اخلاقی و دوری از ظلم و ستم به دیگران دانست و گفت: اگر باور کنیم که روزی در تابوت قرار می گیریم هیچ وقت به دیگران ظلمی نمی کنیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان تصریح کرد: توجه به قبر و قیامت باعث میشود که انسان ها آنچه را که برای خود می خواهند برای دیگران نیز بخواهند.

وی با بیان اینکه در روز قدس قرار داریم با بیان جمله ای از امام راحل که می فرمایند: «من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اکرم می دانم»، اظهار کرد: خطاب امروزم به جوانان و نوجوانان است زیرا این روزها تلاش دشمن بر ایجاد وهم بر جوانان و نوجوانان است.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه از سال ۱۹۴۸ و بعد از جنگ جهانی دوم دشمنان در یک نقطه ای جمع شدند تا امت اسلامی را تکه تکه کنند و در ابتدا فلسطین را مورد هدف قرار دادند، بیان کرد: سازمان ملل با همه شعب تابعه ی آن به ویژه شورای امنیت فقط وسیله و ابزاری برای دزدان بین المللی است و هیچ وقت خیری نداشته است.

وی با بیان اینکه سازمان ملل از همه جنایت کاران تاریخ حمایت می کند و جایزه نوبل ننگین را به کسانی می دهد که علیه بشریت سخنرانی می کنند، افزود: نوجوانان فلسطینی حدود ۷۰ سال است که آواره اند، غزه و کرانه باختری هم وضعیت خوبی ندارند‌و ما باید با آنان همدرد باشیم.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه اولین کسی که به حمایت از فلسطینیان برخاست امام بود، اذعان کرد: امام(ره) ۱۶ مرداد سال ۵۸ یعنی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به نام حمایت از مردم زجر دیده فلسطین نام نهاد، گفت: امروز همه دنیا چشم دوخته اند تا ببینند ایران در عرصه ها چگونه مدیریت می کند.

وی با بیان اینکه امروز حمایت از مردم فلسطین حمایت از پیامبر(ص) است، گفت: ملت و مردم فلسطین از غرور ملی از دست رفته شان حمایت می کنند و ما نیز با منطق و استدلال اینکه غرور دینی جوانان فلسطینی، غرور ما است از آنها حمایت می کنیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان منشور انقلاب را حمایت از مسلمانان و مستضعفین دانست و بیان کرد: مگر می شود آمریکایی ها از یک کشور جعلی مثل اسراییل حمایت داشته باشند ولی ما مسلمانان از مردم مظلوم دفاع نکنیم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه طبق گفته رهبر ۲۵ سال بعد ما دیگر اسراییل جعلی نخواهیم داشت، تصریح کرد: امیدواریم این لبیک گویی به امام راحل به همه سوی دنیا برسد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه