با صدور پیام‌های جداگانه‌ مطرح شد

دعوت مراجع تقلید از مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس

مراجع عظام تقلید و همچنین نهادهای حوزوی مردم را به شرکت پرشکوه در راهپیمایی روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان دعوت کردند.

دعوت مراجع تقلید از مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس
به گزارش ۸دی، حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی، جوادی آملی، سبحانی و همچنین نهادهای مختلف حوزوی از جمله جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، جامعه المصطفی العالمیه، مرکز مدیریت حوزه های علمیه و… در پیام های جداگانه‌ای عموم مردم را به شرکت در راهپیمایی یوم الله قدس دعوت کردند.
* ملت ایران انزجار خود را از غصب فلسطین به گوش جهانیان خواهد رساند
آیت‌الله مکارم‌شیرازی از مراجع تقلید در سخنانی راهپیمایی روز قدس را نشانه بیداری مسلمانان دانست و بر حضور گسترده مردم در این حرکت تأثیرگذار تأکید کرد.
وی با بیان اینکه مردم در این راهپیمایی اتحاد خود را به‌ رخ جهانیان خواهند کشید، اضافه کرد: هدف دشمنان محو هویت اسلامی بیت‌المقدس و جایگزینی هویت صهیونیستی به‌جای آن است.
این مرجع تقلید گفت: توطئه دشمنان اسلام بیرون کردن صاحبان اصلی فلسطین از این خاک است که راهپیمایی روز قدس ابتکاری ارزشمند برای بی‌اثر کردن این توطئه‌ها خواهد بود.
وی با تأکید بر اینکه مردم باید با فرزندان کوچک و بزرگ خود در این حرکت تأثیرگذار حضور کنند، عنوان کرد: ملت با سردادن شعار «القدس لنا» انزجار خود را از غصب فلسطین به گوش جهانیان خواهند رساند.
* آحاد ملت در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند
آیت‌الله نوری همدانی طی سخنانی ضمن غیرقانونی اعلام کردن قدس به‌ عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تأکید کرد: بدون شک راهپیمایی امسال پرشورتر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد.
وی از روز قدس به‌عنوان یادگار ماندگار حضرت امام خمینی(ره) یاد کرد و یادآور شد: همه آحاد جامعه از پیر و جوان، زن و مرد باید در این حرکت جهانی شرکت کنند.
* ملت کمر رژیم صهیونیستی را خواهد شکست
آیت‌الله سبحانی نیز در خصوص ضرورت شرکت مردم در راهپیمایی روز قدس تأکید کرد: قدس شریف به‌عنوان قبله اول مسلمین جایگاه والایی نزد مسلمین دارد و امام راحل با نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام قدس، طرحی بزرگ را برای نابودی این رژیم جعلی برنامه‌ریزی کردند.
این مرجع تقلید با بیان اینکه اسرائیل غده‌ای سرطانی است که در بیش از ۷۰ سال گذشته قبله اول مسلمانان را اشغال کرده است، یادآور شد: اگر همه مسلمانان جهان در چنین روزی در راهپیمایی شرکت کنند، کمر این رژیم شکسته می‌شود.
* حضور گسترده ملت حمایت قاطع از فلسطین و مظلومان جهان است
آیت‌الله علوی گرگانی از مراجع تقلید نیز با صدور پیامی عموم مؤمن و انقلابی ایران اسلامی را به حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد.
در پیام آیت‌الله علوی گرگانی آمده است: جمعه آخر ماه مبارک رمضان در هر سال یاد آور ندای الهی امام خمینی(ره) در حمایت از مظلومین عالم مخصوصاً ملت فلسطین است که سرزمین آنها در غصب صهیونیست غاصب قرار دارد. اشغال سرزمینی که جایگاه یکی از مقدس‌ترین مکانهای عبادی مسلمین است.
در این پیام آمده است: ملت همیشه در صحنه ایران همه ساله با حضور در راهپیمایی روز قدس حمایت خود را از مظلومین عالم مخصوصا ملت فلسطین اعلام داشته است.
در این پیام تأکید شده است: امسال هم همانند گذشته لزوم هوشیاری و بیداری ملت اسلامی احساس می‌شود چرا که آمریکا و اذناب آنها با نقشه‌های شوم خود همانند انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف و کشتار مردم مظلوم غزه و ایجاد اختلاف و تفرقه در جامعه اسلامی سعی در مبارزه با اسلام  دارند، بنابراین اینجانب ملت ایران را به حضور در راهپیمایی روز قدس و همدردی با آلام ملت‌های مظلوم جهان مخصوصاً ملت فلسطین دعوت کرده و امیدوارم خداوند فرج حقیقی برای ملت‌های مظلوم حاصل کند.
* شرکت در راهپیمایی روز قدس تضعیف ظلم و تقویت مظلوم است
آیت‌الله جوادی آملی نیز در پیامی ضمن دعوت اقشار مختلف مردم به شرکت در راهپیمایی روز قدس تاکید کرد:
متن این پیام به شرح زیر است: حضور همگان در این راهپیمایی هم تقویت عدل است و هم تضعیف ظلم، هم تقویت مظلوم است و هم تضعیف ظالم.
ضمن گرامیداشت سالگرد ارتحال امام (رضوان الله تعالی علیه) و درخواست مغفرت و عنایت ویژه از ذات اقدس الهی برای همه شما روزه‌داران، مخصوصاً بهره‌برداری همه شما بزرگواران از فیوضات ایام و لیالی پربرکت قدر، از ذات اقدس الهی مسئلت می‌کنیم به همه خیر و صلاح و فلاح دنیا و آخرت مرحمت کند.
مستحضرید که پیام رسمی اسلام این است که ما در تمام نمازها به خدای سبحان عرض می‌کنیم: ﴿إِیِّاکَ نَعْبُدُ وَ إِیَّاکَ نَسْتَعِینُ﴾؛[۱] اعتراف داریم که تمام نعمت‌ها از خداست. ﴿صِرَاطَ الَّذِینَ أَنْعَمْتَ عَلَیْهِمْ﴾؛[۲] راه «مُنعم علیهم» را که انبیا و مرسلین هستند را از خدا می‌خواهیم. این اصل اول است.
ذات اقدس الهی راه انبیا و مرسلین را در قرآن کریم به صورت شفاف روشن کرد. کلیم او از انبیای بزرگ و از انبیای اولواالعزم است که ذات اقدس الهی با او سخنان ویژه داشت و فرمود: ﴿وَ أَنَا اخْتَرْتُکَ فَاسْتَمِعْ لِمَا یُوحَی﴾.[۳] کلیم الهی به خدا عرض کرد: ﴿رَبِّ بِمَا أَنْعَمْتَ عَلَیَّ فَلَنْ أَکُونَ ظَهِیراً لِّلْمُجْرِمِینَ﴾؛[۴] پروردگارا! به پاس احترام نعمتی که تو به من دادی، من پشتیبان ظالم و اهل ستم نباشم و نیستم.
ما در تمام نمازها این راه را از خدا می‌خواهیم و می‌گوییم: ﴿صِرَاطَ الَّذِینَ أَنْعَمْتَ عَلَیْهِمْ﴾. ﴿أَنْعَمْتَ عَلَیْهِمْ﴾ در سوره مبارکه «نساء» انبیا، صلحا و صدّیقین هستند؛ یکی از بارزترین و مبارزین آنها کلیم حق است که به خدا عرض کرد: ﴿رَبِّ بِمَا أَنْعَمْتَ عَلَیَّ فَلَنْ أَکُونَ ظَهِیراً لِّلْمُجْرِمِینَ﴾.
مستحضرید که قدس قبله اول مسلمین بود و مستحضرید که قریب هفتاد سال است تحت سلطه ظالمان صهیونیسم مقهور آنهاست؛ این را هم مستحضرید که قریب هفتاد سال است مردم این سرزمین از شهر و دیارشان رانده شدند. این راهپیمایی روز قدس از بهترین توصیه‌های امام راحل(رضوان الله علیه) است. حضور همگان در این راهپیمایی هم تقویت عدل است و هم تضعیف ظلم، هم تقویت مظلوم است و هم تضعیف ظالم. رضای خدا در این دو عنصر است که ما از مظلوم حمایت کنیم و ظالم را سرجایش بنشانیم. شرکت همگان در راهپیمایی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که روز قدس نامیده شد، برای حمایت از قبله اول مسلمین، اولاً؛ و حمایت از عقل و عدل، ثانیاً؛ و ظالم را سر جایش نشاندن، ثالثاً؛ و ده‌ها برکات دیگر را هم به همراه خواهد داشت.
امیدواریم همگان در این آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که پیام امام راحل را احیا می‌کنند، در راهپیمایی شرکت کنیم. از ذات اقدس الهی مسئلت بکنیم آنچه صلاح و فلاح دنیا و آخرت این ملت است و آنچه صلاح و فلاح همه جوامع بشری است، خدای سبحان مرحمت کند.
* ملت حضوری پرشور، کوبنده و تحسین‌برانگیز خواهند داشت
آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه و امام جمعه قم نیز در پیامی همگان را به شرکت در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد.
در متن این پیام آمده است: روز قدس روز اسلام است، نماد وحدت جهان اسلام و نقطه عزت و کرامت است که نهال آن توسط بنیان‌گذار نظام جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی رضوان‌الله تعالی علیه کاشته شد و بصیرت مردم انقلابی ایران و آزادی خواهان جهان آن را رشد و پرورش داده است.
گرامیداشت این روز، ضرورتی دینی، عقلی و سیاسی است که در تارک و سپهر تاریخ جهان اسلام یادمان بیداری، آزادی‌خواهی، مقاومت و هویت طلبی امتی است که با سلاح ایمان و استعانت از خداوند قادر متعال، در برابر استکبار و رژیم منحوس صهیونیستی به رهبری آمریکای جنایتکار و انگلیس تبهکار ایستاده‌اند. ملت انقلابی ایران اسلامی همواره ثابت کرده‌اند که از حقوق به‌حق ملت مظلوم فلسطین حمایت کرده و اسرائیل، این غده سرطانی و غاصب کودک کش را محکوم و به زباله‌دان تاریخ خواهد فرستاد.
در ادامه این پیام تصریح شده است: در شرایط حساس امروز که استکبار جهانی در روسیاهی هر چه بیشتر، پا را فراتر نهاده و در راستای مشروعیت بخشی به رژیم نامشروع اسرائیل، سفارت‌خانه‌های خود در این سرزمین اشغالی را به قبله‌گاه نخست مسلمانان برده و تلاش می‌کند فریاد آزادی‌خواه فلسطینیان را با گلوله پاسخ دهد و مردم مظلوم این سرزمین اسلامی را به خاک و خون بکشد؛ از همه اقشار مردم می‌خواهم با حضور پرشور و کوبنده و تحسین‌برانگیز خود در راهپیمایی روز جهانی قدس، همانند سال‌های گذشته و به فرموده مقام معظم رهبری مدظله‌العالی «قوی‌تر و پرشورتر از سال‌های گذشته»، ضمن نشان دادن اقتدار و عظمت همیشگی جمهوری اسلامی ایران، حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین به جهانیان نشان دهند و مشت محکمی بر دهان رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی بزنند.
* چاره کار فلسطین دست مجامع بین‌المللی بی‌خاصیت آمریکایی نیست
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای از عموم مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد.
در بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آمده است: مسئله فلسطین و وضعیت سخت و دردناک زندگی زیر چکمه اشغالگران مشکل عمیق و بزرگی است که سال‌ها امت اسلامی از آن رنج می‌برد. حقیقت آن است که عامل اصلی این مسئله و ظلم و بیدادی که صهیونیست‌ها بر فلسطین روا می‌دارند و زخم‌هایی که بر پیکر خونین فلسطین وارد می‌شود استکبار به ویژه شیطان بزرگ آمریکاست.
در ادامه این بیانیه تصریح شده است: آمریکا و جبهه مزدوران استکبار همه‌ تلاش‌های خود را معطوف به این کرده‌اند که با ایجاد اختلافات، با جنگ‌های داخلی، با ترویج تکفیر و افراطی گریِ انحرافی، امّت اسلامی را از یاد فلسطین غافل کنند. خیانت‌های آشکار کشور‌های مرتجع منطقه و دیکتاتور‌های دست نشانده و بازی انتقال سفارت آمریکا به قدس روزهای خونینی را برای مردم فلسطین رقم زده است. امروز این پاره تن جهان اسلام در آتش حقد و کینه مستکبران می‌سوزد و فریاد استغاثه مظلومان بلند شده است. سکوت و بی‌تفاوتی نسبت به این ظلم و فساد صهیونیست‌ها خیانت و همراهی با کفر و استکبار است.
در بخش دیگری از این بیانیه با تأکید بر اینکه چاره کار فلسطین دست مجامع بین‌المللی و سازمان ملل بی‌خاصیت آمریکایی نیست، آمده است: علاج درد و زخم فلسطین مبارزه و ادامه این انتفاضه‌ها و تظاهرات‌هاست. ایستادگی و مقاومت مظلومانه و مقتدرانه، فلسطین را آزاد خواهد کرد و امید بازگشت قدس به آغوش دنیای اسلام را محقق خواهد ساخت. جمعه آخر ماه مبارک رمضان روز جهاد کبیر مؤمنان در مبارزه با اسرائیل است. روز قدس و فریاد‌های خروشان مؤمنین روزه‌دار، فلسطین را آزاد خواهد کرد و هیچ تخلفی از وعده راستین الهی در نابودی باطل وجود ندارد. «و ان الباطل کان زهوقا»
*علاج درد فلسطین ادامه انتفاضه است
جامعه المصطفی العالمیه نیز با صدور بیانیه‌ای از همه آزادگان جهان برای شرکت پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت به عمل آورد.
در متن این پیام تبیین شده است: بار دیگر، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، یادآور یادگار ماندگار آن امام بیدار فرارسید که این روزها سالگرد سفر ابدی ایشان است؛ امامی که مسئله فلسطین را مسئله جهان اسلام دانستند و اعلام کردند تا این معضل حل نشود، دیگر مشکلات جهان اسلام حل نخواهد شد.
امروز شاهدیم که رژیم ساختگی صهیونیستی چگونه خون جوانان، زنان و کودکان فلسطینی را در غزه بر زمین می‌ریزد و سرزمین مقدس فلسطین را به خون پاک شهیدان رنگین می‌سازد و در ساحت بین‌الملل، به دستیاری مستکبران، بر ضد ایران اسلامی طبل جنگ می‌نوازد و در حالی که از شکست مفتضحانه دست‌پروردگان صهیون- گروهک خون‌ریز داعش و دیگر گروهک‌های تکفیری- از وحشت به خود می‌پیچد و جرئت تعدی به مرزهای مستحکم نظام مقدس جمهوری اسلامی را ندارد، مزورانه می‌کوشد در جهان تخم شوم اسلام‌هراسی و ایران‌گریزی را پراکنده کند.
حقیقت آن است که عامل اصلی این مسئله و ظلم و بیدادی که صهیونیست‌ها بر فلسطین روامی‌دارند و زخم‌هایی که بر پیکر خونین فلسطین وارد می‌شود، استکبار، به ویژه آمریکا، است.
در ادامه این پیام متذکر شده است: آمریکا و جبهه مزدوران استکبار همه‌ تلاش خود را معطوف کرده‌اند تا با ایجاد اختلافات، جنگ‌های داخلی، ترویج تکفیر و افراطی‌گریِ انحرافی، امّت اسلامی را از یاد فلسطین غافل کنند.
خیانت‌های آشکار کشور‌های مرتجع منطقه و دیکتاتور‌های دست‌نشانده و بازی انتقال سفارت آمریکا به قدس، روزهای خونینی برای مردم فلسطین رقم زده است. امروز پاره‌ ‌تن جهان اسلام در آتش حقد و کینه مستکبران می‌سوزد و فریاد استغاثه مظلومان بلند شده است. سکوت و بی‌اعتنایی به ظلم و فساد صهیونیست‌ها، خیانت و همراهی با کفر و استکبار است.
علاج درد و زخم فلسطین، نه به دست مجامع بین‌المللی و سازمان ملل بی‌خاصیت آمریکایی که مبارزه و ادامه انتفاضه و تظاهرات‌هاست.
* ملت ایران هیچگاه از فلسطین غفلت نخواهد کرد
مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با صدور بیانیه‌ای، از همه مردم شریف، ولایتمدار و روزه دار دعوت کرد که با حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین و انزجار از صهیونیست ها و حامیان آنان را اعلام کنند.
در اطلاعیه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به مناسبت روز جهانی قدس آمده است: روز قدس میراث گران‌بهای بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی و نشانی از عمق دوراندیشی و هوشمندی امام خمینی(ره) است که بیانگر اعتقاد و پایبندی ایشان به اندیشه وحدت و انسجام اسلامی مقابل زورگویان عرصه جهانی است. با گذشت ۴۰ سال از ابتکار راهبردی و آینده‌نگرانه حضرت امام خمینی(ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، آرمان آزادی قدس شریف و حمایت از ملت فلسطین، به یک مطالبه بین‌المللی تبدیل شده است.
در این اطلاعیه تصریح شده است: روز قدس دیگری از راه می‌رسد، در حالی‌ که خاورمیانه بیش از هر زمان دیگری در آتش تفرقه و تروریسم می‌سوزد و جهان اسلام بیشتر از هر زمان دیگر، به درگیری‌ با تروریست ها و تکفیری‌ها مشغول است، اما رسالت و آرمان فلسطین خاموش نشده است و روز جهانی قدس، برای ما نشانه‌ای است تا آرمان قدس فراموش نشود، امت اسلامی و مردم مسلمان ایران امسال در حالی آماده برگزاری روز جهانی قدس می شوند که استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا با دسیسه‌های جدید و همکاری سران مرتجع برخی کشورهای عربی که به عبد ذلیل و حقیر مستکبران بدل گشته‌اند، سودای نابودی امت اسلامی را در سر می‌پرورانند، غافل از آنکه امت اسلامی ثمره دلنشین انقلاب اسلامی ایران را در تمام عرصه‌های جهانی با تمام وجود احساس می‌کنند و با غرور و سرفرازی شاهد الهام ملت‌های آزاده جهان از آن هستند.
در این اطلاعیه خاطرنشان شده است: عهدشکنی عیان شیطان بزرگ آمریکا که خود را در منطقه شکست‌خورده دیده است، آخرین برگ از رفتارهای وقیحانه دولت مستکبر آن است که بیش از پیش به همه جهانیان ثابت می‌کند، آمریکا ابدا قابل اعتماد نیست؛ ملت بزرگ ایران به پیروی از مقتدای خود که فرمودند «اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید و ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت» در انتظار محو کامل این غده سرطانی امسال پرشورتر از سال‌های گذشته در روز جهانی قدس، با فریاد مرگ بر اسرائیل، خشم و نفرت خود را از رژیم سفاک صهیونیستی اعلام می‌کند.
*روز قدس عرصه اقتدار ملت‌های آزادیخواه است
مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه نیز با صدور اطلاعیه با برشمردن شرایط حساس دنیای اسلام، عموم مسلمانان را به شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کرد.
در اطلاعیه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه به مناسبت روز جهانی قدس آمده است: یوم‌الله روز جهانی قدس تبلور عینی حمایت ملل آزاده و مستقل جهان و عرصه نمایش قدرت امت اسلامی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و اعلام برائت از جبهه استکبار جهانی و رژیم اشغالگر صهیونیستی است، ملتی که با تکیه بر اراده پولادین خویش، غریو دشمن‌شکن خویش را برای رفع کامل اشغال از سرزمین پیامبران و آزادی قدس شریف سر داده است.
در این اطلاعیه تصریح شده است: این روز بزرگ و موهبت ارزشمند، میراث گرانبهای معمار حکیم انقلاب، بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره )، امروز تبدیل به کانون خروش و صحنه غریو برائت از غاصبان و احساس اقتدار ملت‌های حق طلب و آزادی خواه در اقصی نقاط جهان پهناور شده است و پیش از آن که مردم سرافراز ما را بر ارزش‌هایی والای انقلاب اسلامی متحد و ماندگار کند، مسلمانان جهان را به اتحاد و یکپارچگی و همدلی این عنصر حیاتی و راهبردی نظام اسلامی فرا می‌خواند.
در این اطلاعیه خاطرنشان شده است: امسال در حالی روز قدس را برگزار می‌کنیم که دولت ایالات متحده با نقض قوانین بین الملل و ستم پیشگی بیش از هر زمان به دفاع از رژیم صهیونیستی برخاسته و سفارت خود را به قدس شریف منتقل کرده است و از سوی دیگر جای جای جهان اسلام در آتش فتنه تکفیری‌ها و تروریست‌ها و نزاع‌های فرقه ای می‌سوزد و مسلمانان مظلوم و دردمند کشورهای سوریه، عراق، یمن و بحرین و شمال آفریقا را گرفتار ناامنی، تفرقه‌افکنی، برادرکشی و اختلافات قومی، زبانی، دینی و نژادی کرده است و از سوی دیگر شاهد اوج گیری و پیروزی‌های چشمگیر جبهه مقاومت در عرصه‌های گوناگون هستیم.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه