نرخ انواع سوخت تعیین شد+ لیست قیمت

از اوایل اردیبهشت‌ماه، قیمت بنزین سهمیه‌ای ۷۰۰۰ ریال، قیمت بنزین آزاد ۱۰۰۰۰ ریال و گازوئیل ۲۵۰۰ ریال خواهدشد.

نرخ انواع سوخت تعیین شد+ لیست قیمت

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از مشرق، بر اساس اظهارات امروز رئیس جمهور، قرار است فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به طور رسمی از همین هفته آغاز شود.

به گزارش ۸دی نیوز،یک منبع آگاه درباره نحوه قیمت‌گذاری حامل‌های انرژی در دولت با توجه به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت: قرار است از اوایل اردیبهشت‌ماه قیمت بنزین سهمیه‌ای ۷۰۰ تومان، قیمت بنزین آزاد ۱۰۰۰ تومان و گازوئیل ۲۵۰ تومان شود.

پیگیری‌های خبرنگار اقتصادی مشرق حاکی از آن است این قیمت‌ها تاکنون در دولت نهایی شده و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد قیمت مذکور از اوایل اردیبهشت‌ماه در سراسر کشور اجرا می‌شود.

به گفته حسن خسروجردی، رئیس اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفتی ایران، اگر برای عرضه سوخت مصرفی اندکی تخفیف برای برخی وسایل نقلیه قائل شویم، عدالت بیشتری در این باره ایجاد می‌شود.

وی درباره قیمت بنزین ۱۰۰۰ تومانی با بیان اینکه در حال حاضر حداقل ۶۵ درصد از نرخ‌های بین‌المللی کمتر هستیم ، گفت: برای رسیدن به این نرخ‌ها، قیمت بنزین باید کمتر از ۱۰۰۰ تومان نشود.

بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند؛ با توجه به بار روانی افزایش قیمت حامل‌های انرژی، قیمت بنزین ۱۰۰۰ تومانی و گازوئیل ۲۵۰ تومانی را در شرایط کنونی منطقی و عادلانه می‌دانند و معقتدند قیمت بنزین در فاز دوم نباید کمتر از ۱۰۰۰ تومان شود.

به گفته مسؤولان وزارت نفت سهمیه بنزین ۴۰۰ تومانی ذخیره‌شده در کارت‌های سوخت نمی‌سوزد و براساس مهلتی که دولت به مصرف‌کنندگان می‌دهد، مردم می‌توانند از این بنزین ذخیره‌شده استفاده کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه