دبیر موسسه چشمه نور رضوان گیلان:

اعتکاف رمضانیه ویژه خواهران در رشت برگزار می شود

دبیر موسسه چشمه نور رضوان گیلان از برگزاری پنجمین دوره اعتکاف ویژه خواهران از روزهای ۲۵ تا ۲۷ ماه مبارک رمضان در شهرستان رشت خبر داد.

اعتکاف رمضانیه ویژه خواهران در رشت برگزار می شود

منّانه محمودی در گفتگو با خبرنگار ۸دی از برگزاری پنجمین دوره اعتکاف در ماه مبارک رمضان ویژه خواهران در شهرستان رشت خبر داد و اظهار کرد: در روایات متعددی از انجام اعمال عبودی اعتکاف در ماه مبارک رمضان سفارش شده است.

وی با بیان اینکه آنچه که در بین مساجد کشور رواج یافته اعتکاف در ماه رجب می باشد در حالی که بر انجام این عمل در ماه مبارک رمضان سفارش زیادی شده است، گفت: در روایات آمده که حضرت رسول الله(ص) در ۱۰ شب آخر ماه مبارک رمضان بستر پهن نمی کردند و به عبادت و شب زنده داری می پرداختند.

دبیر موسسه چشمه نور رضوان در ادامه تصریح کرد: مؤسسه چشمه نور رضوان با هدف ارتقاء هویت دینی ـ مذهبی خواهران و با توجه به خلاء فضای مناسب فرهنگی ـ مذهبی برای این قشر مهم در پیشبرد امور جامعه، از سال ۹۲ تا کنون برنامه جامعی تحت عنوان «اعتکاف علمی رمضانیه» از ۲۵ تا ۲۷ ماه مبارک رمضان برگزار می کند و امسال هم همانند سال های گذشته اعتکاف ماه مبارک رمضان در تاریخ ۲۰ تا ۲۲ خرداد ماه در مسجد محمد آباد واقع در محله رودبارتان رشت ویژه خواهران ۱۵ تا ۳۵ سال برگزار می شود.

این طلبه جامعه الزهرا قم با اشاره به اینکه هدف از برپایی این اعتکاف احیای این سنت حسنه در ماه مبارک رمضان و آگاهی بخشی علمی و دقیق مسائل و موضوعات دینی در فضایی صمیمانه می باشد گفت: با توجه به هجمه وسیع دشمن به اعتقادات و مظاهر دینی مهمترین  هدف اعضای موسسه روشنگری و برطرف کردن شبهه های ذهنی و فکری دختران و بانوان شرکت کننده در این مراسم ۳ روزه است.

وی با بیان اینکه مؤسسه فرهنگی چشمه نور رضوان وابسته به سازمان ورزش و جوانان استان گیلان کار خود را از سال ۹۲ ب صورت تخصصی در حوزه بانوان آغاز کرده است، گفت: یکی از برنامه های ثابت این مؤسسه برپایی طرح کشوری نمایشگاه های دختران نجابت در مدارس استان گیلان  و اعتکاف علمی رمضانیه می باشد.

محمودی برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در رابطه با مسائل روز و شبهات، دورهمی خواهرانه با عنوان «آمدنم بهر چه بود»، ویژه مراسم شب شعر و یادواره شهدا به ویژه شهدای غرب کشور را از ویژه برنامه های این اعتکاف عنوان کرد و افزود: بررسی ایدئولوژی انقلاب اسلامی با حضور اساتید برجسته استان نیز از دیگر برنامه های اعتکاف علمی امسال می باشد.

دبیر موسسه چشمه نور رضوان در پایان خاطر نشان کرد: علاقه مندان جهت ثبت نام می توانند تا ۱۸ خرداد با شماره ۰۹۳۷۰۱۸۳۰۷۴ یا ۳۳۳۱۱۰۱۱ تماس بگیرند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه