عضو هیئت مدیره انجمن واردکنندگان تجهیزات پزشکی:

هیچ کمبود و التهابی در بازار تجهیزات پزشکی نداریم/ خواستار افزایش ۲۵ درصدی قیمت‌ها هستیم

عضو هیات رئیسه انجمن واردکنندگان تجهیزات پزشکی گفت: برای پوشش هزینه‌ها و نه سود بیشتر حداقل نیازمند افزایش ۲۵ درصدی قیمت‌ها هستیم. همین امر سبب شده که تولیدکنندگان و واردکنندگان در این حوزه دچار مشکل شوند و حتی برخی به فکر تعطیل کردن کسب و کار خودشان باشند زیرا با این وضعیت نمی‌توان به فعالیت ادامه داد.

هیچ کمبود و التهابی در بازار تجهیزات پزشکی نداریم/ خواستار افزایش ۲۵ درصدی قیمت‌ها هستیم

به گزارش ۸دی، میلاد بختیاری درخصوص میزان تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: شرکت‌های فعال در این حوزه تاکنون توانسته‌اند به هر میزانی که فاکتور ارائه داده‌اند از بانک مرکزی ارز دریافت کنند و مشکلی در این خصوص ندارند. اما در حال حاضر اصلی‌ترین مشکل ما نحوه پرداخت بدهی‌های اعتباری‌مان است.

عضو هیات رئیسه انجمن واردکنندگان تجهیزات پزشکی ادامه داد: بنابر عرف رایج در بین شرکت‌های فروشنده تجهیزات پزشکی شرکت‌های دارای اعتبار که در کشورمان کم نیستند می‌توانند کالاهای مورد نیاز خود را از ۳ تا ۹ ماه به صورت اعتباری خرید کنند.

وی گفت: هنگامی که بخشنامه ارز تک نرخی صادر شد متاسفانه در این خصوص هیچ تمهیدی دیده نشد و سرانجام سه هفته پس از آن وزارت بهداشت اعلام کرد که شرکت‌ها میزان بدهی‌های اعتباری خود را اعلام کنند اما از آن زمان تاکنون هیچ اتفاقی رخ نداده و اعتبار شرکت‌های ایرانی در بازارهای بین المللی در خطر است.

بختیاری ادامه داد: از سوی دیگر این شرکت‌ها اعلام کردند که اول باید بدهی‌های قبلی تسویه شود سپس کالای جدیدبه ایرانی‌ها بفروشند. بر همین اساس است که امروز اگر جنسی وارد باز می‌شود به صورت خرید نقدی است و همین امر سبب شده که بعضی از کمبودها را در بازار شاهد باشیم.

وی تاکید کرد: مطابق دستورالعمل سازمان حمایت، تجهیزات پزشکی جزو گروه کالای دوم است و خودِ صنف باید آن را قیمت‌گذاری کند اما سازمان غذا و دارو این بخشنامه را نادیده می‌گیرد و خود راسا اقدام به قیمت‌گذاری می‌کند.

عضو هیات رئیسه انجمن واردکنندگان تجهیزات پزشکی گفت: با توجه به افزایش هزینه‌ها در سال جدید و بالا رفتن قیمت دلار همه اصناف و فعالین بازرگانی قیمت کالاهای خود را افزایش داده‌اند اما این سازمان فقط ۷ تا ۹ درصد اجازه افزایش داده است در حالی که ما برای پوشش هزینه‌ها و نه سود بیشتر حداقل نیازمند افزایش ۲۵ درصدی قیمت‌ها هستیم.

وی افزود: همین امر سبب شده که تولیدکنندگان و واردکنندگان در این حوزه دچار مشکل شوند و حتی برخی به فکر تعطیل کردن کسب و کار خودشان باشند زیرا با این وضعیت نمی‌توان به فعالیت ادامه داد.

وی در خصوص تحریم آمریکا و اثرگذاری آن بر روی بازار تجهیزات پزشکی گفت: ما معمولا خریدی از آمریکا نداریم و اگر کالایی نیز انحصاری برای این کشور باشد سعی می‌کنیم از کشورهای اروپایی و شرق آسیا وارد کنیم.

عضو هیات رئیسه انجمن واردکنندگان تجهیزات پزشکی گفت: تا پیش از برجام نیز با وجود مشکلات مختلف بانکی واردکنندگان و تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده‌اند و نگذاشته‌اند بازار لوازم پزشکی کشور دچار التهاب شود اکنون نیز این اطمینان را می‌دهم که هیچ کمبود و التهابی را در بازار شاهد نخواهیم بود.

منبع: ایلنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه