مشارکت اسرائیل در مانورهای اروپایی ناتو برای نخستین بار

اسرائیل برای نخستین بار قرار است در مانورهای نظامی اروپایی ناتو که در لهستان و کشورهای حوزه بالتیک برگزار می‌شود، شرکت کند.

مشارکت اسرائیل در مانورهای اروپایی ناتو برای نخستین بار

به گزارش هشت دی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مانور نظامی “حمله شمشیر ۱۸” در لهستان و کشورهای لیتوانی، لتونی و استونی و با حضور بیش از ۱۸ هزار سرباز از ۱۹ کشور برگزار می‌شود.

به نوشته روزنامه هاآرتص اسرائیل قرار است برای نخستین بار در این رزمایش مشترک نظامی با حضور کشورهای عضو ناتو شرکت کند. البته چند سرباز بیشتر در این رزمایش حضور نخواهند داشت.

نیروهای آمریکایی در اروپا روز یکشنبه اعلام کردند که این رزمایش برای نشان دادن تعهدات و یکپارچگی ائتلاف ناتو برگزار می‌شود و البته اقدامی تحریک آمیز علیه روسیه نخواهد بود.

روزنامه دی‌ولت چاپ آلمان پیشتر گزارش داده بود که ائتلاف ناتو قصد دارد تا یک نیروی ذخیره ۳۰ هزار نفری در اروپا به همراه صدها جنگنده و ناو آماده استقرار سریع در صورت حمله از سوی روسیه ایجاد کند.

دولت مسکو برنامه‌هایش برای حمله به کشورهای عضو ناتو را رد کرده و تاکید دارد که تهدید روسیه پوششی برای نظامی‌ شدن و دامن زدن به درگیری‌ها در مرزهای این کشور است.

ناتو در پی مداخله روسیه در اوکراین و برخی دیگر از کشورهای حوزه بالکان اقدام به تقویت حضور نظامی خود در شرق اروپا کرده است.

مسکو مکررا این اتهامات را رد کرده و تاکید دارد که اقدامات ائتلاف ناتو در مرزهایش تنها عامل بی‌ثبات کننده محسوب می‌شود.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه