سفیر ایران درنواکشوت :

صدها موریتانیایی نام خمینی را برای فرزندانشان برگزیده اند

«محمد عمرانی»سفیر جمهوری اسلامی ایران در موریتانی در خصوص شناخت مردم این کشور از بنیانگذار انقلاب اسلامی و احترام گذاشتن به امام خمینی (ره) و علاقه به ایشان گفت، صدها نفر از موریتانیایی ها به عشق ایشان، نام «خمینی » و «خمینیه» برای فرزندانشان برگزیده اند.

صدها موریتانیایی نام خمینی را برای فرزندانشان برگزیده اند

به گزارش ۸دی، عمرانی در مورد نفوذ اندیشه های بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران در جهان ، گفت، مردم موریتانی از ابتدای نهضت امام خمینی (ره) و حضور ایشان در نوفل لوشاتو در فرانسه با دقت تحولات انقلاب اسلامی را دنبال می کردند . دانشجویان موریتانیایی مقیم فرانسه و اروپا که شماری از آن ها هم اکنون از جمله مقامات این کشور هستند، علاقه خاصی به افکار امام خمینی (ره) داشتند ، از آن دفاع می کردند و از مروجان آن بوده اند .

پسفیر ایران در موریتانی افزود. مردم این کشور، امام خمینی (ره) را عبد صالح می دانند و بر اساس آمارهای موجود، صدها نفر از مردم این کشور نام پسران و دختران خود را خمینی و خمینیه گذاشته اند . در موریتانی آنقدر امام خمینی (ره) شناخته شده و علاقه به ایشان زیاد است که به هرچیز با کیفیت و مرغوب، خمینی می گویند و هم اکنون نیز بهترین پوشش آنها (دراعه) از نوع خمینی آنست که از انواع دیگر گرانتر است .

عمرانی در ادامه گفت، این عشق و علاقه مردم به امام خمینی (ره) باعث ناراحتی شدید و حسادت دشمنان شده و آن ها هزینه زیادی برای اینکه از ایشان نامی برزبان نیاید، کردند اما نتوانستند این عشق و علاقه را از دل مردم موریتانی پاک کنند.

سفیر ایران در موریتانی در خصوص علت علاقه مردم این کشور به امام خمینی (ره) نیز گفت، آن ها امام را عالم دینی و عبد صالح خدا و از سادات و ذریه رسول خدا می دانند، مقابله ایشان با استکبار جهانی و شجاعتشان در این راه برای آن ها بسیار جذاب بوده است،از اینکه مخالف رژیم صهیونیستی بودند و سفارت ‘اسرائیل’ در تهران را به فلسطینی ها دادند، بسیار خوشحال بودند و این در حالی است که این ها از مالکی مذهب و از اهل سنت اند.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه