امام جمعه انزلی در مراسم احیا شب قدر:

ایراد امت اسلامی در برهه های مختلف در عدم التزام عملی به ولایت است

سخنران مراسم احیا شب نوزدهم ماه رمضان در مصلی رشت، گفت: اشکال و ایراد امت اسلامی در برهه های مختلف در عدم متابعت و عدم التزام عملی به ولایت بوده است.

ایراد امت اسلامی در برهه های مختلف در عدم التزام عملی به ولایت است

به گزارش خبرنگار ۸دی،  سید عبدالجواد شمس الدین در مراسم احیای شب نوزدهم ماه رمضان در مصلی رشت با اشاره به اهمیت شب های قدر به نقل حدیثی از پیامبر(ص) پرداخت و اظهار کرد: پیامبر فرمودند شب قدر شبی است که خداوند همه مقدرات عالم را در این شب تعیین کرده است و در این شب معین شده است آنچه که تا قیامت باید اتفاق بیفتد.

وی افزود: پیامبر می فرمایند ولایت در زمره ی آن چیزهایی که در شب قدر تقدیر شده است.

امام جمعه بندرانزلی با بیان حدیثی از امام صادق (ع) مبنی بر اینکه اسلام بر پنج رکن استوار شده است از جمله نماز، زکات، روزه، حج و ولایت، گفت: در اسلام بلکه در کل عالم هستی به هیچ چیزی به اندازه ولایت سفارش داده نشده است.

حجت الاسلام شمس الدین با اشاره به اینکه امام علی (ع) می فرمایند ولایت ما ولایت پروردگار متعال است، ادامه داد: خداوند هیچ پیامبری را مبعوث نکرده است الا به ولایت ما ائمه اطهار و اصل در انتخاب انبیا الهی اقرار به ولایت ائمه معصومین (ع) است.

وی با مطرح کردن این سوال که ما نسبت به وجود امام علی (ع) چه وظیفه ای داریم؟! به بیان وظیفه امت به امام پرداخت و گفت: اولین وظیفه انسان ها معرفت و شناخت است.

امام جمعه بندر انزلی ادامه داد: انسان ها باید ولی و حجت خدا را بشناسند و ضرورت و وجوب معرفت به امام را بدانند.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به این معرفت راه دشوار نیست، افزود: آنقدر در کتاب اهل سنت و اهل تشیع فضایل امام علی(ع) شمرده شده است که هیچ جای سستی و بهانه ای برای شناخت آن وجود ندارد.

حجت الاسلام شمس الدین با بیان اینکه دومین وظیفه امت بعد از شناخت به خدا و معرفت پیدا کردن به ولایت، اطاعت پذیری است، بیان کرد: آنهایی که کار برایشان سخت شد این مرحله دوم است وگرنه در بعد معرفتی و شناخت ائمه و ولایت کمبود نداشتند.

**خواص به واسطه اشرافی گری عدالت امیرالمؤمنین (ع) را تحمل نکردند

سخنران مراسم احیای اولین شب قدر، تصریح کرد: اشکال و ایراد امت اسلامی در برهه های مختلف در عدم متابعت و عدم التزام عملی به ولایت بوده است.

وی با بیان اینکه هنوزم امیرالمومنین (ع) مظلوم است و آنطور که باید شناخته نشده است، گفت: بی همتی و بی بصیرتی خواص در زمان امیرالمومنین(ع) به واسطه زراندوزی و اشرافی گری نتوانستند عدالت این امام همام را تحمل کنند.

دشمن از همه امکاناتش برای ضربه زدن به ولایت استفاده کرد، گفت: دشمن با استفاده از حربه های تبلیغاتی، سیاسی و ابزار نظامی به این مسیر ضربه زد.

تصاویر این خبر را از اینجا بخوانید

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه