سیب با پوست بهتر است یا بدون پوست؟

خوردن هسته سیب و یا به طور کلی تمامی سیب هیچ ضرری نخواهد داشت. اگر بتوانید هسته ها را کاملا بجوید بهتر است ولی باید بدانید که هسته سیب حاوی آمیگدالین است که در هنگام هضم کمی سیانید آزاد می کند.

سیب با پوست بهتر است یا بدون پوست؟

به گزارش ۸دی، خوردن سیب بسیار مفید است ولی هیچ کس دقیقا نمی داند چرا هسته سیب را نمی خوریم. همه از خوردن کل سیب اجتناب می کنند و یا نهایتا هسته آن را نمی خورند. نظافت سیب نیز از نکاتی است که می تواند در سلامت مصرف این میوه نقش بسزایی داشته باشد.این بار نت نوشت به شما می گوید که هسته سیب را بخورید یا خیر و این که چگونه سیب های مصرفی تان را شستشو دهید.

خوردن هسته سیب و یا به طور کلی تمامی سیب هیچ ضرری نخواهد داشت. اگر بتوانید هسته ها را کاملا بجوید بهتر است ولی باید بدانید که هسته سیب حاوی آمیگدالین است که در هنگام هضم کمی سیانید آزاد می کند. هسته سیب زمانی که وارد بدن می شود در حقیقت هضم نخواهد شد مگر این که شما آن را به صورت کامل بجوید. حتی اگر شما هسته ها را هم نجویده بخورید باید در حدود ۱۸ عدد سیب بخورید تا نزدیک به میزان مورد نیاز سیانور برای نابود کردن بدن داشته باشید. بنابراین اگر چند عدد هسته سیب را نجویده خوردید اصلا نگران نباشید چرا که ایدگالدین گدازه هسته گیلاس بسیار خطرناک تر از هسته سیب است.

در صورتی که شما سیب را از پایین به بالا گاز بزنید و بخورید سیب ظاهرا پر تر به نظر می رسد و تنها در حدود ۳۰ درصد از آن به عنوان پرتی دور ریخته می شود. اما معمولا افراد علاوه بر هسته قسمت های اطراف هسته را نیز دور می ریزند. هسته سیب ارزش میلاردها دلار از این میوه در بر دارد که میزانی در حدود ۱۳٫۲ میلیارد دلار تخمین زده شده است. میوه ها و سبزیجات می بایست قبل از مصرف شستشو شوند تا کاملا از هر گونه سم آفت کش تمیز گردند. بهتر است میوه هایی را که امکانش هست با کمک برس سبزیجات تمیز کنید و به خوبی شستشو دهید.

طبق بررسی و تحقیقات انجام شده در مجله Food Research International، آب شیر فقط می تواند پنج نوع آفت کش را تا میزان ۲۰ درصد کاهش دهد و این کمترین مقداری است که درشستشوی میوه جات به خصوص سیب مشاهده می شود. آب مقطر یا آب های فیلتر شده می توانند موثر تر این شستشو را انجام دهند در صورتی که چند دقیقه ای میوه را در آن بخیسانید تا باکتری ها از بین بروند. استفاده از صابون را برای از بین بردن آفت کش ها به هیچ عنوان توصیه نمی کنند چرا که این محصول کاملا غیر غذایی است. مواد شوینده میوه و سبزیجات با کمک آب شیرین تنها می تواند مدت کوتاهی سموم آفت کش و باکتری را از بین ببرند و در حقیقت این مواد فقط پول شما را دور می ریزند. استفاده از سرکه به خصوص برای گوجه فرنگی می تواند تا ۶ مورد از باکتری ها را نابود کند و تا ۹۴ درصد سموم میوه جات و سبزیجات را از بین ببرد. یک آزمایش خاص نشان داد که سرکه ۹۸ درصد از باکتری ها ی سیب و گلابی را کاهش داده است. می توانید با نسبت یک به سه از سرکه و آب استفاده کنید. مصرف سودا نیز یکی از بهترین راه های شستشوی سیب به شما می رود. خیس کردن سیب ها در سودا برای ۱۲ تا ۱۵ دقیقه می تواند اثرات سموم آفت کش را به کلی از بین ببرد.

شاید به نظر شما برسد که چرا سیب ارگانیک استفاده نکنیم. ولی برخلاف باور عمومی سموم آفت کش در سیب های ارگانیک نیز می تواند بهداشت آن ها را به خطر بیاندازد. بنابراین نظافت و شستشوی سیب های ارگانیک نیز همانند سیب های معمولی می بایست رعایت شود. به طور کلی اگر نگران بهداشت و سلامت سیب های مصرفی اتان هستید بهتر است همیشه یک اسپری آب و سرکه در دسترس داشته باشید تا میوه جات به خصوص سیب را با آن تمیز کنید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه