کلاهبرداری ۳۵ هزار دلاری از ستاره استقلال

او گفت اگر ۳۵ هزار دلار در اختیارش قرار دهد، به ترکیه می‌رود و رضایتنامه‌اش را از استقلالی‌ها دریافت می‌کند. تیام هم که اعتماد کرده بود، از مسئولان باشگاه الکویت درخواست کرد تا این پول را در اختیارش قرار دهند.

کلاهبرداری ۳۵ هزار دلاری از ستاره استقلال

به گزارش ۸۸دی، مامه تیام به استقلال بازگشت اما زمان امضای قرارداد جدید روزهای آینده خواهد بود. باشگاه استقلال سال گذشته قراردادی با این بازیکن امضا کرد که امتیازهای زیادی به او داد. پس از درخشش تیام، آنها می‌دانستند این قرارداد می‌تواند به سادگی او را لقمه‌ای حاضر برای تیم‌های عربی کند.

این اتفاق هم رخ داد و باشگاه الکویت و الهلال روی این بازیکن دست گذاشتند. الکویت اما برای جذب این بازیکن جدی‌تر بود. تیام به بهانه دیدار با مادرش در کویت، عازم این کشور شد و با مسئولان آن باشگاه پای میز مذاکره نشست. مذاکرات به نتیجه هم رسید. تیام و فردی ایرانی- بلژیکی که پیشنهاد الکویت را جور کرده بود، به این باشگاه اعلام کردند نیاز نیست با استقلال طرف شوند و خودشان فسخ قرارداد او را می‌گیرند و می‌آورند. تیام هم تصور می‌کرد این ‌فرد ایرانی می‌تواند واقعاً چنین کاری کند، به همین خاطر به او اعتماد کرد‌‌؛ دریغ از اینکه یک دام بزرگ برایش پهن شده است.

باشگاه الکویت از روز اول خود را درگیر این مسئله نکرد اما ‌فرد ایرانی- بلژیکی، تیام را تحت فشار گذاشت. او گفت اگر ۳۵ هزار دلار در اختیارش قرار دهد، به ترکیه می‌رود و رضایتنامه‌اش را از استقلالی‌ها دریافت می‌کند. تیام هم که اعتماد کرده بود، از مسئولان باشگاه الکویت درخواست کرد تا این پول را در اختیارش قرار دهند. این باشگاه کویتی اما یک شرط داشت‌‌؛ آنها به مامه گفتند در صورتی پول را می‌دهند که او پاسپورت خود را در اختیارشان قرار دهد. اصلاً به همین دلیل بود که مامه با وجود قول و قرار با استقلال، موفق نشد از کشور کویت خارج شود. او شرط باشگاه الکویت را قبول کرد و پاسپورت خود را به آنها داد تا ۳۵ هزار دلار دریافت کند. بدین‌ترتیب ‌فرد ایرانی- بلژیکی با ۳۵ هزار دلار، راهی کشور ترکیه شد تا در استانبول با افتخاری و توفیقی مدیرعامل و معاون باشگاه دیدار کند. افتخاری که از غیبت تیام در جلسه ناراحت شده بود، توضیحات گنگی از ‌فرد ایرانی- بلژیکی شنید. مدیرعامل باشگاه اعتقاد داشت تیام آنها را قال گذاشته و این رفتارش متناسب با رفتار حرفه‌ای نیست. استقلال برای این بازیکن بلیت رفت و برگشت به اضافه هتل رزرو کرده بود، به همین خاطر توقع داشت او حتماً به ترکیه برود.

کلاهبرداری از مامه
مدیر برنامه ایرانی- بلژیکی در این جلسه به مسئولان باشگاه استقلال گفت تیام رضایتنامه‌اش را می‌‌خواهد. او تأکید کرد طبق قراردادی که بین دو طرف امضا شده، این باشگاه موظف است به ازای پرداخت ۲۰۰ هزار دلار رضایتنامه مامه را صادر کند. افتخاری اما در جلسه تأکید کرد آنها باید رضایت مامه را بدهند و حاضر نیستند چنین کاری کنند. او تأکید داشت باشگاه پیشنهاد تازه‌ای به این بازیکن دارد و می‌خواهد او را حفظ کند. در این جلسه تیام هم به صورت ویدئویی حرف‌هایش را به مسئولان باشگاه زد اما خبر نداشت چه اتفاق بدی در راه است. ‌فرد ایرانی- بلژیکی قرار بود بعد از مذاکره با مسئولان استقلال و عدم پرداخت ۳۵ هزار دلار، به کویت بازگردد و پول را به مامه بدهد تا این بازیکن آن را به باشگاه الکویت بازگرداند و پاسپورت خود را آزاد کند. این ‌فرد اما به ناگهان ناپدید شد و به تماس‌های مامه پاسخ نداد. این بازیکن دو، سه روز بعد متوجه شد آن‌ فرد کلاهبردار بوده و ۳۵ هزار دلار را بالا کشیده و دررفته است.

استقلال تیام را نجات داد
بعد از کلاهبرداری ۳۵ هزار دلاری از مامه و فرار آن ‌فرد ایرانی- بلژیکی، اوضاع برای فوروارد سنگالی بسیار بد شد. او می‌خواست از کشور کویت خارج شود اما نمی‌توانست چون پاسپورتش در اختیار باشگاه بود. کویتی‌ها می‌گفتند تا زمانی که ۳۵ هزار دلار را نگیرند، پاسپورت مامه را پس نمی‌دهند. این بود که او با یکی از افراد نزدیک به باشگاه استقلال تماس گرفت و گفت برایش چنین مشکلی پیش آمده و ‌فرد ایرانی -بلژیکی پول را بالا کشیده و دررفته است. افتخاری گفت ایرادی ندارد، ۳۵ هزار دلار را باشگاه استقلال پرداخت می‌کند. تیام هم تأکید کرد: «این پول را از روی قراردادم پرداخت کنید تا من شکایت کنم و بتوانم آن را پس بگیرم.» باشگاه استقلال هم از طریق یکی از نزدیکان خود در دبی، ۳۵ هزار دلار در کویت برای تیام حواله کرد و این بازیکن پس از دریافت پول توانست پاسپورت خود را از باشگاه الکویت بگیرد و راهی سنگال شود.

شرط جدید مامه‌‌؛ فقط ۶ ماهه!
اما این پایان کار نبود. باشگاه استقلال پیش از سفر تیام به سنگال، دورادور مذاکراتی با این بازیکن داشت. مامه تأکید کرد که باید قرارداد کوتاه‌مدت بین دو طرف فسخ و قرارداد تازه‌ای امضا شود. این بازیکن به افتخاری گفت: «من بیش از ۶ ماه قرارداد نمی‌بندم. یعنی قرارداد یکساله ما اعتبار نخواهد داشت و باید درباره ۶ ماه همکاری بحث کنیم. من تا نیم‌فصل در استقلال خواهم بود و پس از آن درباره آینده‌ام تصمیم می‌گیرم.» باشگاه اما این پیشنهاد را فعلاً قبول نکرده و قرار است دو طرف دوباره پای میز مذاکره بنشینند. استقلال در این زمینه هم ضعیف عمل کرد. با آنکه مامه در کویت ‌گیر کرده بود و پول نیاز داشت، استقلال علیرغم پرداخت آن، دوباره در موضع ضعف قرار دارد. بی‌شک باشگاه می‌توانست در این زمینه هوشمندانه‌تر عمل کند و حداقل از مامه امتیاز بگیرد. به نظر می‌رسد با توجه به تأکید این بازیکن برای امضای قرارداد ۶ ماهه، استقلال مطابق تمام قراردادهایش به میل تیام رفتار می‌کند و تا نیم‌فصل با او امضا خواهد کرد. فعلاً مامه به تعطیلات رفته و قرار است پس از پایان دوره استراحتش به ایران بازگردد و با استقلالی‌ها پای میز مذاکره بنشیند.

منبع: خبرورزشی

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه