۱۸۰۰ امامزاده کشور میزبان مردم در مراسم احیای شب‌های قدر

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف از برگزاری برنامه‌های لیالی قدر در بیش از یک هزار و ۸۰۰ امامزاده وبقعه متبرکه کشور خبر داد و گفت: یکی از اهداف برگزاری طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان در جوار امامزادگان تقویت باورها و ایجاد فضای معنوی در جامعه بویژه برای نسل جوان است.

۱۸۰۰ امامزاده کشور میزبان مردم در مراسم احیای شب‌های قدر

به گزارش ۸دی، حجت‌الاسلام سید محمدکاظم موسوی متقی؛ مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف با عرض تسلیت ایام ضربت خوردن امیرالمؤمنین علی(ع) و گرامیداشت یاد و نام رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران امام خمینی (ره) اظهار کرد: با وجود گذشت بیست و نُه سال از رحلت حضرت امام خمینی (ره) و پنجاه و پنج سال از قیام خونین ۱۵ خرداد ۴۲ هنوز نام و یاد و اندیشه‌های آن مقتدای دوران بر تارک جهان می‌درخشد.

وی با اشاره به برنامه‌های ویژه شبهای قدر در بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان کشور تصریح کرد: امسال همزمان با اجرای طرح ضیاف الهی برنامه‌های لیالی قدر از امشب مقارن با شب نوزدهم ماه رمضان و اولین شب قدرمراسم احیاء در بیش از یک هزار و ۸۰۰ امامزاده کشور برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف با بیان اینکه یکی از اهداف برگزاری طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان در جوار امامزادگان کشور تقویت باورها، اعتقادات و ایجاد فضای معنوی در جامعه بویژه برای نسل جوان است، تصریح کرد: هرساله مردم مومن و روزه‌دار ایران اسلامی در ایام و لیالی قدر، مراسم احیاء این شبهای عزیز را با حضور گسترده در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می‌کنند.

موسوی متقی درباره برنامه‌های امامزادگان در شبهای قدر گفت: مراسم لیالی قدر در امامزادگان همراه با برنامه‌های متنوعی از جمله قرائت دعای افتتاح، سخنرانی، مناجات و دعاهای وارده در شب قدر و دعای پرفیض جوشن کبیر از ساعت ۲۳ الی ۳ بامداد برگزار می‌شود.

وی افزود: هرساله مردم ولایتمدار ایران اسلامی با حضور گسترده خود در این شب‌ها، ایمان محکم خود را نسبت به ولایت متجلی ساخته و با حضور باشکوه خود در این اماکن، تصویری معنوی از نیایش وانابه به درگاه حق تعالی را برای جهانیان به نمایش می‌گذارند.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف خاطرنشان کرد: هیچ حضور مردمی در اجتماع به اندازه‌ شبهای قدر گسترده نبوده و این ایام برای مسلمانان بسیار ویژه است چراکه در این شب‌های با عظمت آیات نورانی قرآن نازل شده و مقدرات انسان در یک سال آینده رقم می‌خورد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه