عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

گیلان‌ پتانسیل لازم جهت ساخت مرکز “کاشت حلزون” را دارد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت:‌ گیلان در میان استان‌های شمالی کشور از پتانسیل بسیار خوبی جهت ایجاد مرکز کاشت حلزون برخوردار است.

گیلان‌ پتانسیل لازم جهت ساخت مرکز “کاشت حلزون” را دارد

به گزارش ۸دی، منوچهر جمالی‌ اظهار داشت: ‌گیلان به لحاظ علمی و با توجه به پتانسیل‌های بسیار بالایی که دارد بهترین استان شمال کشور برای ایجاد یک مرکز کاشت حلزون محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرد:‌ طبق تصور برخی از صاحب‌نظران اعتبارات و بودجه‌ای که دولت و مجلس برای حوزه بهداشت و درمات در نظر گرفته می‌شود بسیار بالا است در حالی‌که این مبلغ در مقایسه با آمارهای کشور‌های توسعه‌یافته بسیار ناچیز و اندک است.

جمالی به ضرورت امر ساماندهی مطلوب منابع و درآمدها تأکید کرد و بیان داشت:‌ در حال حاضر تمام دقت و توجه وزارتخانه بهداشت و درمان با توجه به مشکلات عدیده اعتباری و بودجه‌ای که در کشور وجود دارد بحث جلوگیری از هدررفت منابع در دسترس و درآمدهای موجود است.

نماینده مردم رودبار در مجلس توزیع عادلانه خدمات درمانی را مورد توجه قرار داد و افزود: ‌به اعتقاد بنده دانشگاه علوم پزشکی گیلان باید از سیستم مدیریت متمرکز خود خارج شود و برای اطلاع دقیق از وضعیت سایر شهرستان‌های استان به این حوزه‌ها سرکشی مستقیم داشته باشد.

وی به افزایش تعداد مراجعان به مراکز درمانی گیلان اشاره کرد و ابراز داشت:‌ با توجه به افزایش چند برابری جمعیت در استان متراکمی نظیر گیلان باید توسعه تخت‌های بیمارستانی در اولویت امور قرار گیرد زیرا در صورت عدم توجه در آینده با مشکلات بسیار پیچیده‌تری مواجه خواهیم شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بحث درمان بیمار را از اولویت‌های سیستم درمانی دانست و عنوان کرد:‌ دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال‌های اخیر به حوزه آموزش و پژوهش توجه بسیار زیادی کرده اما آن‌طور که باید و شاید به وظیفه خود یعنی درمان بیماران عمل نکرد‌ه است.

جمالی با تأکید بر اهمیت بحث نخبه‌‌پروری در دانشگاه گیلان اظهار داشت:‌ در حال حاضر کیفیت آموزش در مدارس و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور بسیار پایین است و وزارت بهداشت و درمان برای جبران این نقیصه تأثیرگذار باید برنامه‌های ویژه‌ای را به اجرا در آورد.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه