رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

تعداد تخت‌های بیمارستانی در مراکز درمانی گیلان مطلوب نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ‌با اشاره به وجود هزار و ۱۰۰ تخت بیمارستانی در استان گفت:‌ تعداد تخت‌های بیمارستانی در مراکز درمانی گیلان مطلوب نیست.

تعداد تخت‌های بیمارستانی در مراکز درمانی گیلان مطلوب نیست

به گزارش ۸دی،‌ شاهرخ یوسف‌زاده چابک صبح امروز در نشست خبری در رشت اظهار داشت:‌ گیلان با توجه به رشد جمعیتی خود در مقایسه با سایر استان‌ها شرایط خوبی در حوزه برخورداری از تجهیزات و تخت‌های بیمارستانی ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان هم‌اکنون برای ارتقاء جایگاه خود در بخش‌های مختلفی نظیر حوزه‌های خدمات آموزشی‌‌،‌ پژوهشی و درمانی برنامه‌ای راهبردی و استراتژیک را تدوین و در دستور کار اجرا دارد.

یوسف‌زاده چابک بیان داشت:‌ یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که توسط متخصصان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در طراحی سند چشم‌انداز ده ساله این سازمان مورد توجه بسیار ویژه‌ای قرار گرفته سرمایه‌گذاری و فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم جهت ایجاد دانشگاه‌های نسل سومی است.

وی عنوان کرد:‌ بودجه‌ای که دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای ادامه ارائه خدمات درمانی و بهداشتی در نظر گرفته در حدود هزار و ۴۷۱ میلیارد تومان است که با توجه به شواهد موجود و وضعیت حال حاضر احتمالاً با کسری اعتباری ۲۰۰ میلیارد تومانی مواجه خواهیم شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ابراز داشت:‌ میزان درآمدهای تحقق یافته دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در سال ۹۴ حدود ۹۰۰ میلیارد تومان بود که در مقابل این درآمدهای کسب شده نیز حدود هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان آن در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف هزینه شد.

یوسف‌زاده چابک خاطرنشان کرد:‌ با تدابیر اندیشیده شده و با اجرای برنامه‌های هدفدار میزان درآمدهای دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال ۹۵ با جهش هزار و ۲۶۰ میلیارد تومانی مواجه شد یعنی درآمدهای این سال در مقایسه با سال گذشته ۳۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

وی به میزان بهره‌وری نیروی انسانی اشاره کرد و گفت:‌ در سال ۹۴ میزان بهره‌وری دانشگاه علوم پزشکی گیلان به ازای هر فرد شاغل در آن ۲۳ میلیون تومان بود در حالی‌که این میزان در سال ۹۶ با اتخاذ سیاست‌های ویژه و راهبردی به بیش از ۴۰ میلیون تومان ارتقاء پیدا کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد:‌ در سال‌های ۹۳ و ۹۴ با اینکه در حوزه منابع درآمدی از رشد ۱۰ درصدی برخوردار بودیم اما تعهدات‌ پرداختی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در برخی حوزه‌ها و به دلایل مختلف دچار رشد و افزایش ۲۳ درصدی شد.

یوسف‌زاده چابک به اعتبارات عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اشاره کرد و افزود:‌ بودجه و اعتبارات عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال ۹۵ حدود ۴۰۱ میلیارد تومان بود که با مساعدت ویژه نمایندگان استان در مجلس این میزان به حدود ۴۹۷ میلیارد تومان ارتقاء پیدا کرد.

وی در مورد نقشه جامع درمان استان گیلان نیز عنوان کرد:‌ عدم وجود یک بیمارستان و مرکز جامع خدمات درمانی در استان گیلان یکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای رفع سریع آن برنامه عملیاتی ویژه‌ای را طراحی و تدوین کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد:‌ وجود بیمارستان‌های متعدد در سطح استان گیلان آن‌هم با این شرایط ارائه خدمات محدود به بیماران هزینه‌های بسیار سنگینی را به دانشگاه علوم پزشکی وارد می‌کند بنابراین ایجاد یک مرکز جامع درمانی بسیار ضروری است.

یوسف‌زاده چابک اظهار داشت:‌ هم‌اکنون ۵۰ درصد ازدواج‌هایی که در استان گیلان به‌وقوع می‌پیوندند با شکست و گسست مواجه می‌شوند و بر این اساس دانشگاه علوم پزشکی گیلان جهت جلوگیری از این معضل بزرگ طرح ایجاد کلینیک سلامت جنسی را در دستور کار خود دارد.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه