رئیس اداره ثبت‌احوال تالش خبر داد

کاهش نگران‌کننده موالید و ازدواج در تالش

رئیس اداره ثبت‌احوال تالش با اشاره به کاهش ولادت و ازدواج در این شهرستان گفت: تعداد ازدواج نسبت به سال گذشته، ۱۲.۳ دهم درصد کاهش داشته که آمار نگران‌کننده‌ای است.

کاهش نگران‌کننده موالید و ازدواج در تالش

به گزارش هشت دی، حمید ضمیری با اشاره به اهمیت ثبت وقایع حیاتی در برنامه‌ریزی اظهار کرد: اداره ثبت‌احوال شهرستان تالش با دقت وقایع حیاتی را رصد می‌کند و این آمار را در اختیار سازمان‌ها و پژوهشگران قرار می‌دهد.

وی از ولادت سه هزار و ۲۱۳ نوزاد و مرگ ۹۲۵ نفر از اول فروردین تا ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ خبر داد و افزود: آمار تولد نوزادان نسبت به سال پیش، ۲.۷ دهم درصد کاهش داشته که هیچ مرگ و فوتی برای نوزادان ثبت‌نشده است.

رئیس اداره ثبت‌احوال تالش با اشاره به نسبت نوزادان متولدشده در ترکیب جنسیتی جمعیت گفت: نوزادان پسر و دختر متولدشده در سال گذشته به ترتیب یک هزار و ۶۷۸ و یک هزار ۵۳۵ نفر بوده که نشان‌دهنده تعداد بیشتر نوزادان پسر متولدشده است.

ضمیری با اشاره به فراوانی برخی اسم‌های انتخاب‌شده برای نوزادان تصریح کرد: نام‌های امیرعلی، ابوالفضل، آیهان، علی‌اصغر و محمدطاها برای پسران و نام‌های رها، زهرا، نورا، باران و فاطمه برای دختران، بیشترین تعداد ثبت‌شده را به خود اختصاص داده است.

وی از ثبت یک هزار و ۷۳۲ فقره ازدواج دائم در شهرستان تالش خبر داد و بیان کرد: تعداد ازدواج نسبت به سال گذشته، ۱۲.۳ دهم درصد کاهش داشته که آمار نگران‌کننده‌ای است.

رئیس اداره ثبت‌احوال تالش مهلت قانونی ثبت وقایعی همچون ولادت و فوت را ۱۵ روز اعلام کرد که ۱۰۰ درصد آمار تولد و ۹۹.۹ دهم درصد آمار مرگ در زمان تعیین‌شده به اطلاع اداره ثبت‌احوال رسیده است.

منبع: فارس گیلان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه