هفته دوم لیگ ملت‌ها؛

شکست تیم ملی والیبال ایران برابر ایتالیا/سنگین‌ترین باخت پنج بازی

تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار خود از هفته دوم لیگ ملت‌ها که به میزبانی آرژانتین برگزار می شود، به مصاف تیم ملی ایتالیا رفت و ست اول و دوم را به این تیم واگذار کرد.

شکست تیم ملی والیبال ایران برابر ایتالیا/سنگین‌ترین باخت پنج بازی

به گزارش هشت دی،  تیم ملی والیبال ایران که در نخستین دیدار از هفته دوم موفق شده بود آرژانتین را با شکست بدرقه کند از ساعت ۰۱:۴۰ دقیقه بامداد امروز یکشنبه به مصاف تیم ملی ایتالیا رفت و در سه ست مغلوب حریف شد.

تیم کشورمان در هفته اول این مسابقات برابر تیم های فرانسه و ژاپن شکست خورده بود و برابر استرالیا به برتری رسیده بود. شکست برابر ایتالیا سنگین ترین باخت ایران در پنج دیدار لیگ ملت های والیبال بود.

تیم ملی والیبال ایران در پنجمین دیدار خود در سه ست و با نتایج زیر به ایتالیا باخت:
۲۳ بر ۲۵ – ۱۸ بر ۲۵ و ۲۰ بر ۲۵

ست اول؛ ایران در امتیاز آخر کم آورد
ملی پوشان کشورمان که با برتری برابر آرژانتین از روحیه خوبی برای دیدار با ایتالیا برخوردار بودند در ست اول نمایش نزدیکی با این تیم داشتند و هر چند در برخی لحظات فاصله امتیازی زیادی با حریف اروپایی خود پیدا کردند اما در امتیازات پایانی رقابت نزدیکی داشتند.

درحالی که ایتالیا خود را پیروز این ست می دید ملی پوشان کشورمان در امتیازات پایانی عملکرد خوبی داشتند و تا امتیاز ۲۴ بر ۲۳ هم با حریف پیش رفتند اما در آخرین امتیاز برای به تساوی کشاندن این ست موسوی توپ را از روی نقطه سرویس به تور زد تا ایتالیا به امتیاز ۲۵ برسد و گیم نخست را از ایران ببرد.

ست دوم؛ شکست با اختلاف زیاد
ست دوم برای تیم ملی ایران خوب شروع نشد و تیم حریف با کمترین اشتباه ممکن امتیازات را جمع آوری و اختلاف را با شاگردان کولاکوویچ زیاد کرد. تلاش بازیکنان ایران برای کم کردن اختلاف ثمری نداشت و ایتالیا با سرویس های خوب و بدون نقص کار را پیش برد.

ایتالیایی ها هر دو وقت استراحت فنی را با اختلاف خوبی به سود خود خاتمه دادند حتی ۱۹ بر ۱۴ هم از تیم کشورمان پیش افتادند تا با خیالی آسوده به بازی ادامه دهند. این خوب بودن روی سرویس های سرعتی که ایتالیا می زد بازهم اختلاف را بیشتر کرد.

ملی پوشان ایران که این ست را از دست رفته می دیدند نتوانستند دفاع خوبی برابر ایتالیا داشته باشند. کاظمی جوان هم که در امتیازات پایانی به جای غفور به میدان فرستاده شد نتوانست به تیم کمک کند که امتیازات را جبران کند. در نهایت ایتالیا ست دوم را با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ به سود خود خاتمه داد تا به یک پیروزی قاطع در این ست دست پیدا کند.

ست سوم؛ نمایشی بهتر با جوانان
ایگور کولاکوویچ در ست سوم به جوانان تیم ملی بیشتر میدان داد و میثم صالحی، شریفی، شفیعی و صابر کاظمی در کنار باتجربه ها قرار گرفتند. هر چند ایتالیا وقت اول استراحت فنی را ۶ بر ۴ از ایران پیش افتاد اما در ادامه ملی پوشان کشورمان نمایش خوبی داشتند و در امتیاز ۹ با حریف مساوی شدند.

با این حال در ادامه ایتالیا نمایش بهتری داشت و ۱۵ بر ۱۲ از تیم کشورمان پیش افتاد. زایتسف که در ست سوم بهتر از دو ست قبلی کار می کرد امتیازات خوبی را برای ایتالیا کسب کرد. میلاد عبادی پور در امتیاز ۱۴ توانست با عملکرد خوب دو امتیاز برای ایران کسب کند اما سرویس بعدی را به تور زد تا ایتالیا ۱۷ بر ۱۴ به کار ادامه دهد.

ایتالیایی ها که خیال خود را از پیروزی در این ست و بازی راحت می دانستند با اطمینان خاطر بیشتری به کار ادامه دادند و با عملکرد خوب روی تور فاصله با ایران را به چهار امتیاز رساندند و در نهایت ۲۵ بر ۲۰ ست سوم را هم به سود خود خاتمه دادند تا در پایان ۳ بر صفر ایران را شکست دهند.

تیم ملی والیبال ایران در ششمین دیدار خود در لیگ جهانی شامگاه یکشنبه به مصاف تیم ملی کانادا خواهد رفت.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه