در جلسه کمیسیون محیط‌زیست و خدمات شهری شورای رشت مطرح شد؛

از قرارداد های ۶ میلیونی شهردار رشت با مشاوران در کافه سنتی تا ارائه قیمت دو برابری ساماندهی سگ‌های ولگرد!

در چهل و چهارمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی از عملکرد شهردار رشت و وضعیت نابسامان سگ‌های ولگرد در رشت انتقاد شدید شد.

از قرارداد های ۶ میلیونی شهردار رشت با مشاوران در کافه سنتی تا ارائه قیمت دو برابری ساماندهی سگ‌های ولگرد!

به گزارش ۸دی، رئیس کمیسیون بهداشت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی رشت عصر امروز در چهل و چهارمین نشست این کمیسیون اظهار کرد: با توجه به رویه ثابت برگزاری جلسه کمسیون بهداشت خدمات شهری شورای اسلامی شورای اسلامی و با توجه به اهمیت برگزاری این نشست انتظار می‌رود شهرداری نسبت به انجام برنامه‌های افتتاحیه و غیره به‌موقع اطلاع‌رسانی کند.

* اقدامی برای ساماندهی سگ‌های بلامحل انجام نشد/انتقاد از برگزاری برنامه‌های افتتاحیه‌های تکراری بهره‌برداری شده

فاطمه شیرزاد با تأکید بر اینکه شهردار رشت پاسخگوی قصور مدیران و معاونین شهرداری است تصریح کرد: تمامی معاونین و مدیران شهرداری رشت چنانچه در حوزه کاری قصوری انجام دهند شهردار رشت باید در آن مورد پاسخگو باشد.

وی با انتقاد از برگزاری برنامه‌های افتتاحیه‌های تکراری بهره‌برداری شده افزود: اخیراً در اقدامی تأمل‌برانگیز شاهد برگزاری افتتاحیه برای برخی از پروژه‌های شهرداری رشت هستیم که درگذشته به بهره‌برداری رسیده و در حال حاضر به‌طور فازبندی مراحل تکمیلی آن‌ها در حال انجام است.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی رشت به راه‌اندازی درمانگاه هموفیلی اشاره کرد و گفت: بهره‌برداری از این پروژه نیازمند ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار بوده و متأسفانه تاکنون این مهم از سوی شهرداری رشت محقق نشده است.

وی با قدردانی از اقدامات اخیر در سازمان آتش‌نشانی شهرداری رشت بیان کرد: اخیراً با پیگیری‌های انجام‌شده از سوی کمیسیون بهداشت شورا و مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری رشت ۶ دستگاه خودروی مدرن آتش‌نشانی از کشور آلمان خریداری و به ناوگان سازمان اضافه شده است.

شیرزاد با انتقاد از پرداخت پاداش‌های هنگفت به برخی از مدیران شهرداری رشت تصریح کرد: پاداش‌های میلیونی اخیراً در شرایطی به برخی از مدیران شهرداری رشت پرداخت‌شده که تاکنون کارکنان شهرداری پاداش ۶ ماهه خود را دریافت نکرده‌اند.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی رشت با ابراز گلایه از تأخیر در پرداخت حقوق کارگران شهرداری رشت گفت: شهردار رشت درباره پرداخت حقوق کارگران واقعیت‌ها بگوید.

شیرزاد به احداث سرویس‌های بهداشتی در سطح رشت اشاره کرد و گفت: احداث سرویس‌های بهداشتی ازجمله قول‌های شهردار رشت بوده که تاکنون محقق نشده و علیرغم پیگیری‌های حوزه سرمایه‌گذاری تاکنون نتایجی برای شهر رقم نخورده است.

وی با بیان اینکه حضور سرمایه‌گذار در رشت به‌منظور احداث سرویس‌های بهداشتی در شهر از دی‌ماه سال گذشته اتفاق افتاد افزود: متأسفانه پرونده مربوط به احداث سرویس‌های بهداشتی چند ماهی است که در کمیسیون ماده پنج بدون پاسخ باقی‌مانده و این در حالی است که استاندار گیلان معتقد به فراهم شدن شرایط لازم به‌منظور حضور و فعالیت سرمایه‌گذاران در استان گیلان است.

رئیس کمیسیون بهداشت شورا به مصوبه احداث پارک آبی در شورای چهارم رشت اشاره کرد و گفت: مصوبه احداث این پارک در شورای چهارم صادر شد اما تاکنون فرآیند لازم در این حوزه انجام‌نشده و با توجه به ظرفیت آبی مناسبی که در شهر رشت وجود دارد شرایط ایجادشده نگران‌کننده است.

شیرزاد با انتقاد از عقد قراردادهای میلیونی برای برخی از مشاورین شهرداری رشت تصریح کرد: اخیراً قراردادهایی برای مدت‌زمانی سه‌ماهه، ۶ ماهه و غیره با عنوان مشاور برای برخی از افراد در شهرداری رشت در حال انجام بوده و این موضوع باید شفاف‌سازی شود.

وی به پروژه‌های اولویت‌دار رشت اشاره کرد و گفت: احداث پارک آبی، ایجاد ایستگاه‌های اتوبوس، احداث سرویس‌های بهداشتی و غیره ازجمله پروژه‌های اولویت‌دار شهر بوده که شهردار رشت نسبت به آن‌ها بی‌توجه است.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورا با اشاره به ساماندهی سگ‌های بلاصاحب در شهر رشت افزود: بارها دراین‌باره صحبت شده اما تاکنون اقدام مشخصی در این زمینه انجام‌نشده است.

وی با بیان اینکه تلاش سازمان‌های مردم‌نهاد حامی محیط‌زیست و حیوانات قابل‌تقدیر است افزود: کار باید به کاردان سپرده شود و در حوزه ساماندهی سگ‌های بلاصاحب تاکنون اغماض‌هایی انجام‌شده و حفظ جان و امنیت مردم باید بیشتر موردتوجه باشد.

شیرزاد با تأکید بر اینکه شهرداری رشت در حوزه ساماندهی سگ‌های بلاصاحب دلسوزانه و به‌طور رسمی عمل کند بیان کرد: با هرگونه قرار داد غیررسمی به‌شدت مخالف بوده و این مهم باید کاملاً شفاف‌سازی و به‌طور قانونی عملیاتی شود.

وی به مشکلات مالی سازمان پسماند شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: شهردار رشت به دغدغه‌های مالی سازمان پسماند توجه کرده و مشکلات این حوزه را برطرف کند.

*امضای قرارداد برخی از مشاوران در کافه‌های سنتی قراردادهای ۶ میلیون تومانی توسط شهرداری!

نائب رئیس کمیسیون بهداشت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای رشت نیز در این جلسه با انتقاد از عقد قرار داد با برخی از مشاوران شهرداری در کافه‌های شهر رشت اظهار کرد: شهردار رشت با برخی از مشاوران در کافه‌های سنتی قراردادهای ۶ میلیون تومانی امضا می‌کند.

محمدحسن علیپور با انتقاد از پرداخت پاداش‌های هنگفت به برخی از مدیران شهرداری رشت گفت: این پاداش‌ها باید شفاف‌سازی شود و در شرایطی که تاکنون حقوق کارگران بخش رفت‌وروب و رانندگان فضای سبز شهرداری رشت پرداخت‌نشده با این‌گونه اقدامات به‌شدت مخالف هستم.

وی با بیان اینکه شهردار رشت وظایف خود را به فراموشی سپرده است افزود: شهردار رشت را برای خوش‌وبش نیاورده‌ایم و باید مشکلات را برطرف کند.

علیپور به دستور جمع‌آوری زباله خشک توسط پاکبانان اشاره کرد و گفت: این موضوع خارج از شرح وظایف کارگران شهرداری رشت بوده و نباید از کارگران پاکبانی بیگاری کشیده شود.

*تأکید بر ورود و حمایت تمامی دستگاه‌های متولی در حوزه ساماندهی سگ‌های بلاصاحب

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری رشت نیز در این جلسه اظهار کرد: ساماندهی احشام سرگردان توسط شهرداری رشت بر اساس شیوه‌نامه ابلاغی توسط وزارت کشور انجام می‌شود.

علیرضا حاجی پور با بیان اینکه احشام بلاصاحب بالأخص سگ‌ها بر اساس این شیوه‌نامه باید زنده گیری شوند تصریح کرد: پس‌ازآنجام واکسیناسیون و عقیم‌سازی بخشی از مشکلات برطرف شده و در این راستا در سال ۹۵ قراردادی به‌منظور ساماندهی سگ‌های ولگرد ما بین سازمان پسماند و یکی از سازمان‌های مردم‌نهاد حامی حیوانات منعقد شد که طی آن قرار بود بابت جمع‌آوری و واکسیناسیون سگ‌ها مبلغ ۲۰۰ هزار تومان پرداخت شود.

وی با اشاره به عقد قرار داد سازمان پسماند شهرداری رشت با یکی دیگر از مؤسسات حامی محیط‌زیست در سال ۹۶ افزود: در قرار داد نخست فقط ۳۰ میلیون تومان بابت یک سال هزینه نگهداری و غیره به سازمان مردم‌نهاد حامی محیط‌زیست طرف قرار داد با شهرداری رشت پرداخت شد و این مهم موجب شد تا در سال ۹۶ آن شرکت تمایلی به ادامه همکاری با شهرداری رشت در حوزه جمع‌آوری سگ‌های ولگرد نداشته باشد.

حاجی پور با بیان اینکه درباره زمین مناسب به‌منظور نگهداری از سگ‌های بلاصاحب نیز با مشکل مواجه هستیم افزود: اخیراً زمینی به مساحت سه هکتار توسط یکی از دستگاه‌های دولتی در اختیار سازمان پسماند قرار داده‌شده و در حال حاضر برای نگهداری یک قلاده سگ در ماه نخست حدود ۷۰۰ هزار تومان هزینه می‌شود و پس‌ازآن در ماه‌های بعد این اقدام ماهیانه ۳۰۰ هزار تومان هزینه به همراه دارد.

وی با تأکید بر ورود و حمایت تمامی دستگاه‌های متولی در حوزه ساماندهی سگ‌های بلاصاحب بیان کرد: شهرداری رشت به‌تنهایی قادر به رفع تمامی مشکلات در این حوزه نیست و دیگر سازمان‌های متولی نیز باید حمایت و همراهی کنند.

حاجی پور درباره تأخیر در پرداخت حقوق پرسنل سازمان پسماند شهرداری رشت گفت: امیدوارم با پیگیری‌های انجام‌شده مشکلات برطرف و به لحاظ مالی بیش از گذشته به این سازمان توجه شود.

*ابراز تمایل یکی از سرمایه‌گذاران پیرامون احداث سرویس‌های بهداشتی در شهر

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری رشت نیز در جلسه امروز با اشاره به ابراز تمایل یکی از سرمایه‌گذاران پیرامون احداث سرویس‌های بهداشتی در شهر اظهار کرد: یکی از سرمایه‌گذاران که در این حوزه اعلام آمادگی کرده قصد دارد در سطح استان گیلان و بر روی زمین‌های شخصی‌اش سرمایه‌گذاری کند.

گل احضار با بیان اینکه پرونده سرمایه‌گذاری در کمیسیون ماده پنج وجود دارد گفت: تاکنون پاسخی درباره این پرونده از کمیسیون ماده پنج دریافت نشده است.

وی با اشاره به وضعیت احداث پارک آبی در رشت بیان کرد: فرآیند سرمایه‌گذاری احداث پارک آبی در رشت مجدداً در حال انجام است.

*هزینه ۳۰۰ هزارتومانی نگهداری از یک قلاده سگ در ماه

رئیس گروه امداد حیوانات گیلان در جلسه امروز کمیسیون بهداشت شورا اظهار کرد: نگهداری از یک قلاده سگ در ماه نخست حدود ۳۰۰ هزار تومان هزینه دارد و هزینه اعلام‌شده به مبلغ ۷۰۰ هزار تومان برای این کار از سوی سازمان پسماند بسیار هنگفت است.

امین نوری با بیان اینکه واکسن هاری توسط دامپزشکی رایگان انجام می‌شود گفت: بابت تغذیه در بهترین شرایط برای سگ بالغ ماهیانه ۸۰ هزار تومان هزینه می‌شود.

وی تصریح کرد: مبلغ برآورد شده توسط سازمان پسماند شهرداری رشت درباره نگهداری از هر قلاده سگ دو برابر قیمت واقعی است و بنده قیمت واقعی را ارائه کرده‌ام.

نوری به اختصاص زمین سه هکتاری به شهرداری رشت به‌منظور نگهداری از سگ‌های بلاصاحب اشاره کرد و گفت: پیشنهاد می‌کنم در هر منطقه از شهر رشت نقاهتگاه کوچک‌تری به‌منظور نگهداری از سگ‌ها ایجادشده و با این اقدام نسبت به هزینه‌هایی ازجمله حمل‌ونقل و غیره صرفه‌جویی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در بخش‌های تأمین غذا و غیره به‌منظور حمایت از سگ‌های بلاصاحب با سازمان پسماند همکاری می‌کنیم بیان کرد: به سازمان پسماند شهرداری رشت نامه‌های متعددی با عناوین مختلف و به‌منظور همکاری در این موضوع ارسال کردیم که تاکنون پیگیری نشده است.

نوری با بیان اینکه کارنامه مشخصی در زمینه نگهداری از سگ‌های بلاصاحب داریم گفت: ما بر اساس استانداردها فعالیت می‌کنیم و یک قلاده سگ ماهیانه ۱۵۰ هزار تومان هزینه دارد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه