پاسخ چند شایعه رایج اسرائیلی علیه فلسطینی ها در فضای مجازی

با گسترش فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، چند شایعه عمده درباره موضوع فلسطین، مرتبا تکرار میشود که پاسخهای کاملا روشنی دارد:

پاسخ چند شایعه رایج اسرائیلی علیه فلسطینی ها در فضای مجازی

به گزارش ۸دی، بعضی ها چنان شایعات اسرائیلی ها را باور کرده اند که در آن غرق شده اند.

تا میگویی فلسطین.. برمیگردد صدایش را کلفت میکند و میگوید: «آنها خون ایرانی ها را قبول نکردند!»! «برای مرگ صدام عزای عمومی گرفتند!» «تیم فوتبالشان با ما بازی نکرد!»، و در آخر هم این ضرب المثل کهنه که «چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است و اول، فقیر و یتیم و کودکان خیابانی خودمان!»

یعنی تمام تفکر این عده، درباره فلسطین همین چند کلمه است که سه تای آن شایعه است و آخرینش مغلطه! اما پاسخها:

۱. ایران تابحال به هیچ کشوری خون ارسال نکرده، و عدم پذیرش فلسطینیان صحت ندارد. این دروغ و شایعه اولین بار شبکه های جریان شیعه اسرائیلی (شبکه امام حسین متعلق به فرقه تکفیری شیرازی) در دهانها افتاد.

http://yon.ir/wchd

۲. اعلام عزای عمومی در فلسطین برای مرگ صدام هم صحت ندارد و بارها تکذیب شده. فقط یک گروه چند نفره از حزب بعث فلسطین، برای صدام، عزا گرفتند! مطمئنا هرگز کار یک اقلیت چند نفره، یک حزب و حتی یک دولت را به پای کل یک ملت نمینویسند… نه اخلاقی است و نه عاقلانه.

http://yon.ir/azaomomi

۳. بازی تیم فلسطین با ایران هم به دلیل مسائل فنی برگزار نشد و مسئولان آن بطور رسمی از تیم ایران تشکر و عذرخواهی کردند.

بااینکه تیم ایران! به این تیم ضعیف در مسابقه قبلی ۷ بر صفر گل زده بود. (پوریای ولی وار!!)

http://shayeaat.ir/post/8

مردمی که سالهاست در بند و محاصره هستند و حتی به کمک غیرمسلمانان نیاز دارند، چرا باید دست رد به سینه بهترین دوستانشان بزنند؟ کمی تفکر! ایران در قلب ملت فلسطین جای دارد و تنها پشتوانه ای بوده که هرگز دست از آرمان مقدس آزادی فلسطین برنداشته است. مردم فلسطین نیز محبت و علاقه خود به ایران و مردم آن را با سرودها و دست نوشته ها و کمترین امکانات رسانه ای که در اختیار دارند، نشان میدهند و حتی در چنگ دشمن صهیونیستی خطر میکنند و با پرچم ایران در مسجدالاقصی عکس میگیرند.

اما او هم که دم از یتیم و کودک خیابانی ایران ! میزند،

اولا یک نژادپرست است که گمان میکند انسانها را بر اساس نژادشان باید از هم سوا کرد! چنین فردی حتما نمیتواند هضم کند که چرا اروپای یها و آمریکایی ها در راه فلسطین، دهها شهید داده اند و کمپین های بایکوتی که به راه انداخته اند، دمار از روزگار اسرائیل برآورده است.

ثانیا مگر یتیم های ایرانی چند نفر و چند درصد جامعه هستند؟؟ آن هم کسانی که تقریبا ۹۹ درصد آنها تحت پوشش چندین نهاد (کمیته امداد، بهزیستی، شهرداری و…) هستند و ابدا قابل مقایسه نیستند با فلسطین که بیشترین یتیم دنیا را دارد و غزه که یک سوم کودکانش یتیم هستند.

ثالثا واقعا فرقی بین یتیم و فقیر کم درامد با کودکان بی سرپناه و گرسنه ای که مداوم زیر بمب و گلوله و زندانهای اسرائیلی ها هستند مشخص نیست؟!! کشتار ۲۳۰۰ نفر و یتیم شدن ۵۰۰ هزار کودک در کمتر از ۲ ماه کجا، و کمبود غذای تعداد معدودی کودک کجا؟ آیا درک این مسئله سخت است که هر چه یک ظلم بزرگتر و جنایت بارتر باشد، باید مبارزه با آن بیشتر و آشکارتر باشد؟!

مطمئنا هر انسانی که ذره ای انسانیت در وجودش باشد، حتی اگر مسلمان نباشد ضداسرائیلی و حامی مظلومین فلسطینی خواهد بود. مگر اینکه واقعا بویی از انسانیت نبرده باشد.

چنین شبهاتی، در اثر تبلیغات روانی خود اسرائیلی ها در ذهن برخی مردم مسلمان! ایران! و کشورهای عربی! القا میشوند.

یادمان باشد اسرائیل اشغالگر، وقتی فلسطین را خوب هضم کرد، به لبنان و سوریه و اردن و مصر و سایر کشورها هجوم برد. و از این میان، مقاومت حزب الله پس از ۱۸ سال مبارزه آنها را از لبنان بیرون انداخت. اژدهای جهانخوار اسرائیل، اگر در لبنان و فلسطین و سوریه، مانعی نداشته باشد، ایران را هم خواهد بلعید.

فلسطین پاره تن اسلام است. ما نه تنها با دلها، با مال و ملک مان، که با جانمان افتخار میکنیم که مظلومان عالم، بخصوص ملت فلسطین را یاری کنیم.

ضرب المثل ضداسلامی چراغی که به مسجد حرام است را هم نخواهیم گفت. در مقابل خواهیم گفت: بنی آدم اعضای یک پیکرند.. که در آفرینش ز یک گوهرند.. چو عضوی به درد آورد روزگار .. دگر عضوها را نماند قرار..

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه