عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

جنگ جهانی تجاری آغاز شده است

عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی مجلس معتقد است آمریکا سعی دارد با اعمال فشار نسبت به شرکای تجاری خود جنگ تمام عیاری را در حوزه اقتصادی آغاز کند.

جنگ جهانی تجاری آغاز شده است

به گزارش ۸دی، یحیی کمالی پور، با اشاره به افزایش تعرفه واردات آلومینیوم و فولاد ازسوی دولت آمریکا از کشورهای کانادا، فرانسه و مکزیک گفت: این اقدام ترامپ موجب لغو سفر نخست وزیر کانادا به آمریکا و واکنش تند مکرون علیه رئیس جمهور ایالات متحده شد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا یک تاجر است و معمولا منافع داخلی آمریکا را بر مبنای سیاست های تاجرگونه خود ترسیم می کند، عنوان کرد: ترامپ آنچه را که احساس می کند در حوزه تجارت برای او نفع دارد بدون رودربایستی مطرح می کند.

وی در ادامه با بیان اینکه آمریکا تکیه گاه خوبی برای کشورها نیست، اظهار داشت: واشنگتن در این مسیر حتی هم پیمانان خود را کنار می گذارد و تصور می کند داعیه دار یک قدرت جهانی است از این رو می خواهد این قدرت را در حوزه اقتصاد به رخ دنیا بکشاند.

کمالی پور بر همین اساس تصریح کرد: اقدامات تجاری و اقتصادی آمریکا مبین این است که ترامپ می خواهد دنیا را با فشار تجاری و اقتصادی مواجه کند تا منافع خود را کسب کرده و در این مسیر اهمیت ندارد که کشوری هم پیمان او است یا خیر.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امروز شاهد یک رویارویی تمام عیار در حوزه جنگ جهانی تجاری در دنیا هستیم که آمریکا نیز در این بین می خواهد با اعمال فشار منافع خود را رقم بزند و در این مسیر مصلحت را نمی اندیشد و دوستی را بر نمی تابد.

منبع: خانه ملت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه