مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گیلان:

کمیته امداد گیلان دیون بانکی مددجویان خود را پرداخت می‌کند

مدیرکل کمیته امداد گیلان گفت: نسبت به کمک و مساعدت افراد تحت پوشش کمیته امداد استان گیلان که به هر نحو از پرداخت دیون بانکی خود عاجزند اقدام می‌شود.

کمیته امداد گیلان دیون بانکی مددجویان خود را پرداخت می‌کند

به گزارش ۸دی،‌ علیرضا محمدی صبح امروز در نشست خبری در رشت اظهار داشت:‌ مردم استان گیلان همکاری و همراهی بسیار خوبی را با مجموعه شورای عالی زکات استان داشته‌اند به طوری که هم‌اکنون گیلان رتبه هفتم جمع‌آوری زکات در کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گیلان زکات را از دستورات مهم و جزء فروع دین مبین اسلام خواند و عنوان کرد: ‌اهمیت و جایگاه مسئله زکات در دین اسلام به حدی است که در قرآن کریم هر کجا که نامی از نماز برده شده بر زکات و پرداخت آن نیز تأکیدات بسیار زیادی شده است.

محمدی به تصویب پرداخت زکات در مجلس و سپس تأیید آن در شورای نگهبان در سال ۹۰ اشاره کرد و بیان داشت:‌ اصل زکات و پرداخت آن در کشور ما یک واجب مغفول مانده بود اما با ورود مجلس و اقدامات اساسی شورای عالی زکات، امروز جایگاه بسیار مهمی در بین مردم دارد.

وی طبق دستورالعمل‌های تعیین شده ادای زکات واجب در گیلان را منفی ارزیابی کرد و ابراز داشت‌:‌ طبق جلسات و تصمیماتی که در شورای عالی زکات استان گیلان اتخاذ شده است پرداخت زکات توسط مردم در محصولات غالب تولیدی استان نظیر برنج،‌ چای و از این قبیل انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گیلان آمار میزان زکات پرداخت شده استان در سال گذشته را برشمرد و تصریح کرد:‌ در سال ۹۶ حدود ۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان زکات در سطح استان گیلان جمع‌آوری شد که بخشی از آن زکات فطریه و بخشی دیگر مربوط به زکات مستحبی است.

محمدی از کل زکات جمع‌آوری شده سال گذشته ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آن را مربوط به زکات فطریه خواند و گفت:‌ مردم گیلان در سال قبل حدود ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان زکات مستحبی پرداخت کردند که ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آن به صورت نقدی ادا شد.

وی به پرداخت زکات فطریه و انواع آن در سال ۹۶ اشاره کرد و اظهار داشت:‌ سال گذشته از مجموع زکات فطریه پرداخت شده توسط مردم استان گیلان حدود ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آن مربوط به فطریه عام و حدود ۱ میلیارد تومان آن هم در بخش فطریه سادات پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گیلان آمار دریافت زکاتی که امسال برای استان پیش‌بینی شده را برشمرد و بیان داشت:‌ طبق برآورد جمعیت هر استان شورای عالی زکات کشور امسال جمع‌آوری حدود ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان زکات فطریه را برای گیلان پیش‌بینی کرده است.

محمدی فرهنگ‌سازی پرداخت زکات در بین مردم استان گیلان را امری بسیار ضروری اعلام کرد و ابراز داشت:‌ با ترویج مؤثر و اطلاع‌رسانی مطلوبی که در این بحث انجام شد سال گذشته بیش از ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان زکات در استان گیلان جمع‌آوری و بین نیازمندان تقسیم شد.

وی با بیان اینکه مصارف زکات کاملاً در قرآن کریم مشخص شده است خاطرنشان کرد:‌ شورای عالی زکات استان گیلان با توجه به دستورات دینی و شناختی که از نیازمندان آن در اختیار دارد نسبت به پرداخت و تقسیم زکات جمع‌آوری شده بین خانواده‌های واجد شرایط اقدام می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گیلان به نحوه هزینه‌کرد زکات جمع‌آوری شده در روستاها اشاره کرد و اظهار داشت:‌ طبق دستور شورای عالی زکات گیلان،‌ هر مقدار زکاتی که در روستاها جمع‌آوری شد توسط معتمدین همان محل در بین افراد و خانوارهای نیازمند آن تقسیم می‌شود.

محمدی از تشکیل یک بانک اطلاعاتی در مورد نیازمندان دریافت زکات خبر داد و عنوان کرد:‌ با تشکیل این مجموعه اطلاعاتی و آماری درصدد هستیم نسبت به کمک و مساعدت افراد تحت پوشش کمیته امداد استان گیلان که به هر نحو از پرداخت دیون بانکی خود عاجزند اقدام کنیم.

وی به همکاری سایر نهادها و دستگاه‌ها در امر ترویج پرداخت زکات تأکید کرد و افزود:‌ علاوه بر انجام کارهای تبلیغاتی توسط صدا و سیما شورای عالی زکات استان گیلان دستورالعمل‌های لازم جهت ترویج فرهنگ پرداخت زکات در تریبون‌های نماز جمعه استان را نیز صادر کرده است.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه