سرپرست اداره کل هواشناسی استان گیلان خبر داد

کاهش ۵ تا ۱۰ در جه ای دمای هوای گیلان/آسمان گیلان بارانی می‌شود

سرپرست اداره کل هواشناسی استان گیلان از کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا، وزش باد، رعدوبرق و بارندگی در ساعت آینده در گیلان خبر داد.

کاهش ۵ تا ۱۰ در جه ای دمای هوای گیلان/آسمان گیلان بارانی می‌شود

به گزارش هشت دی، محمد دادرس با اشاره به وضعیت آب‌وهوای گیلان در ساعات آینده اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده فعالیت توده‌هوای ناپایدار از امروز در منطقه است.

وی با اشاره به اینکه رگبار باران در ارتفاعات و دامنه‌های شرقی استان شدید پیش‌بینی می‌شود افزود: در روز شنبه احتمال رعدوبرق و تگرگ نیز در مناطق مستعد وجود دارد.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان گیلان با اشاره به ورود هوای خنک و بارشی از امروز به استان گفت: از ساعات آینده با تقویت هوای خنک و بارشی، ضمن کاهش پنج تا ده درجه‌ای دمای هوا و وزش باد، برشدت بارش‌ها نیز افزوده خواهد شد.

دادرس با بیان اینکه احتمال آب‌گرفتگی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها در روزهای آینده وجود دارد گفت: مردم در زمان وقوع رعدوبرق از استقرار در مزارع برنج و نواحی مرتفع، به‌ویژه باغات چای خودداری کنند.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان گیلان بیان کرد: بخش‌های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، پرورش‌دهندگان ماهی و مرغداری‌ها تمهیدات لازم را به عمل‌آورند.

دادرس با تأکید بر اینکه مسئولان اقدامات لازم را برای مقابله با مشکلات احتمالی به عمل‌آورند تصریح کرد: بخش‌های مختلف اجرایی نظیر مدیریت بحران، سازمان آب و منطقه‌ای، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی، شرکت برق منطقه‌ای و توزیع برق، سازمان آتش‌نشانی، فرودگاه، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سازمان بندرها و دریانوردی، مدیریت حمل‌ونقل، پلیس‌راه و راهور، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها اقدامات لازم را به عمل‌آورند.

وی با بیان اینکه هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی اطلاع‌رسانی خواهد شد گفت: مسئولان با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم و توصیه‌های کارشناسی را صادر نمایند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه