انشعاب آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: هزینه انشعاب آب، برق و گاز در مدارس به شرط رعایت الگوی مصرف رایگان بوده و این مهم برای اولین بار در کشور اجرایی می‌شود.

انشعاب آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش هشت دی، محمد فیضی روز جمعه در بازدید و اهدای تجهیزات آموزشی به برخی مدارس شهرستان نیر استان اردبیل افزود: در سال‌های گذشته عدم پرداخت این قبیل هزینه‌ها برای مدیران مدارس و دانش‌آموزان مشکلاتی بوجود آورده بود و تمرکز نسبت به مسائل آموزشی و تربیتی را کاهش می داد.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش خانواده بزرگی است که با درآمد فعلی، حتی توان ارائه خدمات آموزشی را از دست داده است لذا پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز برای آن بسیار مشکل ساز بوده و به همین دلیل حذف این هزینه‌ها در مدارس ضروری بود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی همچنین از اختصاص ۴۰ میلیارد ریال اعتبار ملی به طرح های عمرانی و نوسازی مدارس این شهرستان ها خبرداد و گفت: همچنین پنج میلیارد ریال هم به صورت نقدی برای خرید تجهیزات برای مدارس از جمله کامپیوتر، پرژکتور، وسایل آزمایشگاهی، چاپگر و دستگاه فتوکپی اختصاص یافته است.

فیضی ادامه داد: این تجهیزات با اولویت به ۱۶۰ مدرسه در شهرستانهای نیر، اردبیل، سرعین و نمین اختصاص یافته که ۳۵ مدرسه از این تعداد در شهرستان نیر واقع هستند.
شهرستان نیر در ۳۰ کیلومتری جنوب غرب اردبیل و در همسایگی استان آذربایجان شرقی واقع است.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه