اجرای طرح “بوسه بر دست خدا” توسط گروه نفحات رشت در حاشیه شهر + تصاویر

طرح “بوسه بر دست خدا” توسط گروه نفحات برای کمک به مستضعفین حاشیه شهر رشت اجرا شد

اجرای طرح “بوسه بر دست خدا” توسط گروه نفحات رشت در حاشیه شهر + تصاویر

به گزارش ۸دی، گروه فرهنگی و خیریه نفحات رشت، بعد از برنامه ویژه و متفاوتی که در روز نیمه شعبان برای بالاشهری ها داشت ، این بار برای چندمین سال متوالی در ماه مبارک رمضان و مقارن با میلاد کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی علیه السلام با طرح  بوسه بر دست خدا در حاشیه و پایین شهر حضور پیدا کرد .

در این طرح خیریه، ۳۴ سبد کالا شامل اقلام اساسی از جمله برنج ، گوشت گرم ، مرغ ، سیب زمینی و پیاز ، ماکارونی ، سویا ، تن ماهی ، رب، حبوبات ، قند و شکر و … بین خانواده های محترم نیازمندی که از قبل به صورت دقیق مورد شناسایی قرارگرفته بودند توزیع شد

.وجه تسمیه طرح « بوسه بر دست خدا » هم الهام گرفته از این موضوع بود که وارد شده است هنگامی که امام سجاد علیه السلام صدقه می داد، دست خود را می بوسید و می فرمود : «صدقه مومن قبل از اینکه به دست فقیر و نیازمند برسد ، به دست خداوند می رسد ، از این رو من دست خود را می بوسم » .

نفحاتی های رشت ، یک گروه مردمی و خودجوش از جوانان دغدغه مند هستند که در طول سال هم برای مردم بالای شهر نشین رشت برنامه های فرهنگی دارند و هم برای خانواده های مستضعف محترم حاشیه و پایین شهر رشت اقدامات حمایتی انجام می دهند . این گروه از هیچ نهاد و ارگانی حمایت نمی شود و مصمم است به صورت مردمی و خودجوش به ترویج شعائر دینی و سنت های حسنه اسلامی که مملو از محبت و دوستی و مهربانی است بپردازد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه