دبیر جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی گیلان:

طرح‌های بوم‌گردی با ماهیت روستاهای گیلان در تضاد است/ با این طرح وضعیت روستاها به سرنوشت سواحل دچار می شوند

دبیر جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی استان گیلان گفت:‌ طرح‌های بوم‌گردی با ماهیت و فرهنگ اصیل روستاهای گیلان همخوانی ندارد.

طرح‌های بوم‌گردی با ماهیت روستاهای گیلان در تضاد است/ با این طرح وضعیت روستاها به سرنوشت سواحل دچار می شوند

به گزارش ۸دی،‌ نظرعلی علیزاده شامگاه پنج‌شنبه در مسجد جماران در رشت اظهار داشت:‌ طرح‌های بوم‌گردی نه‌تنها هیچ سنخیتی با ماهیت و فرهنگ اصیل روستاهای گیلان ندارد بلکه زمینه و بستر نابودی کامل فعالیت‌های کشاورزی و اقتصاد روستایی استان را فراهم می‌کند.

دبیر جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی استان گیلان عنوان کرد:‌ گیلان روزی محل کارآفرینی در تمام کشور محسوب می‌شد اما امروز به جهت سیاست‌های غلط مدیران و مسئولان ناکارآمد خود به استانی پر از جوانان بیکار و مملو از صنایع و کشاورزی تعطیل تبدیل شده است.

علیزاده ریشه تمام این‌گونه مشکلات را نبود روحیه انقلابی در مسئولان امر دانست و افزود:‌ نبود روحیه انقلابی و جهادی در بین برخی مدیران سبب شده سرمایه‌ها و منابع عظیم کشور و استان گیلان در زمینه‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی نادیده گرفته شود.

وی وظیفه نیروهای انقلابی و مؤمن کشور در چنین وضعیتی را بسیار خطیر خواند و عنوان کرد:‌ اگر نیروهای با انگیزه و جهادی انقلاب بنا به فرمان مقام معظم رهبری مسیر مطالبه‌گری را پیش‌ می‌گرفتند امروز جامعه در سطوح مختلف با این حجم عقب‌ماندگی و محرومیت روبه‌رو نبود.

دبیر جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی استان گیلان با بیان اینکه امروز نیروهای انقلاب معضلات را می‌بینند و عکس‌العملی ندارند بیان داشت:‌ به‌جهت عدم نقش‌آفرینی نیروهای مخلص و با ایمان زمام امور ا‌قتصادی،‌ فرهنگی و اجتماعی جامعه به‌دست افراد فاقد صلاحیت لازم می‌افتد.

وی با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری امروز کشورمان به یک لشکر جوان انقلابی نیاز دارد تصریح کرد:‌ مطالبه‌گری آرمان‌های والای انقلاب،‌ حرکت در مسیر ساخت دولت اسلامی مخالف رانت‌خواری،‌ حقوق‌های نجومی و فساد از جمله وظایف اصلی این لشکر انقلابی است.

علیزاده حوزه‌هایی همچون عرصه اقتصادی امروز کشور را خونین‌شهر دانست و خاطرنشان کرد: تنها راه ممکن‌ برای آزادسازی این خونین‌شهر و برچیدن بساط فساد و تبعیض‌ در کشور حضور مؤثر و به صحنه آمدن نیروهای جوان انقلابی،‌ مخلص و آحاد ملت ایران است.

وی تجمیع نیروهای انقلابی و مردمی را زمینه‌ساز تحولات و حرکات بسیار بزرگ ارزیابی کرد و بیان داشت:‌ آمار بالای محرومان در جامعه و یا افرادی که با مشکلات عدیده اقتصادی و معیشتی مواجه‌اند به هیچ عنوان برازنده و شایسته نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست.

دبیر جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی استان گیلان وضعیت گیلان را نتیجه نگاه‌های یک‌سویه و غیرعلمی برخی عنوان کرد و گفت:‌ سال‌ها پیش محور توسعه و پیشرفت گیلان را بر مبنای کشاورزی اعلام کردند و تمام منابع و اعتبارات جهت ایجاد صنایع را به استان‌های دیگر کشور منتقل کردند.

علیزاده با تأکید بر اینکه در تمام این سال‌ها وضعیت کشاورزی گیلان روز به روز وخیم‌تر شده‌ است تصریح کرد:‌ به جهت عدم توانایی و مسئولیت‌پذیری مدیران،‌ کشاورزی گیلان در حوزه‌های تولید برنج،‌ چای،‌ انواع مرکبات و سایر محصولات دیگر امروز با چالش‌های جدی مواجه است.

دبیر جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی استان گیلان عملکرد استاندار فعلی گیلان را مورد انتقاد شدید قرار داد و افزود:‌ وی پس از آمدن به گیلان از ایجاد ۵ هزار طرح بودم‌گردی در سطح روستاهای استان خبر داد اما به علتی نامعلوم رفته رفته این عدد به ۲۰۰ طرح تقلیل پیدا کرد.

علیزاده طرح‌هایی نظیر بوم‌گردی را در تضاد اساسی با موقعیت روستاهای گیلان و ساکنانش دانست و بیان داشت:‌ طرح‌ های بوم‌گردی ضمن تبدیل روستایی به پیش‌خدمت مسافران و گردشگران تمام فعالیت‌های کشاورزی در سطح روستاها را راکد و با چالش جدی مواجه می‌کند.

وی فرهنگ روستاهای گیلان را با طرح‌های بوم‌گردی استاندار هماهنگ ندانست و خاطرنشان کرد:‌ اگر نخبگان، صاحب‌نظران،‌ ائمه جمعه و نمایندگان‌ گیلان در مجلس وارد عرصه نشوند به زودی روستاهای گیلان نیز همانند سواحل دریای آن آلوده به انواع فسادها می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه نیروهای جوان و انقلابی کشور نباید در برابر چنین عملکردهایی سکوت کنند تصریح کرد:‌ یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها به تعبیر مقام معظم رهبری ایجاد دولت و جامعه اسلامی است که این مهم تنها در سایه مطالبه‌گری و اراده‌های جهادی رقم خواهد خورد.

وی به بحث انقلابی‌گری و انقلابی عمل‌کردن که از تأکیدات ویژه مقام معظم رهبری است اشاره کرد و ابراز داشت:‌ به فرموده ایشان امروز کشور در یک کارزار عظیمی قرار گرفته که در این میان دانشجویان مؤمن و انقلابی در وسط این کارزار بزرگ نقشی تعیین کننده و بزرگ بر عهده دارند.

دبیر جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی استان گیلان مراحل پنچ‌گانه انقلاب از دیدگاه مقام معظم رهبری را مورد تأکید قرار داد و گفت:‌ این مراحل مهم شامل ایجاد انقلاب اسلامی،‌ ایجاد نظام اسلامی،‌ ایجاد دولت اسلامی،‌ ایجاد کشور اسلامی و در نهایت ایجاد تمدن اسلامی است.

علیزاده به تعبیر امام در مورد تحقق دو هدف اولیه ایجاد انقلاب اسلامی و نظام اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت:‌ برای نیل به دیگر هدف‌های والای انقلاب و طی کردن مراحل بعدی اعتلاء و توسعه همه جانبه نیازمند جوانان و مدیران کارآمد،‌ خلاق با روحیه انقلابی و جهادی هستیم.

وی تصریح کرد:‌ ما در عرصه‌های علمی و دفاعی توفیقاتی را کسب کردیم اما در حوزه‌های حیاتی نظیر مسائل اقتصادی،‌ اجتماعی و فرهنگی با آرمان‌های انقلاب فاصله طولانی داریم. انقلابی عمل کردن،‌ از خود گذشتگی،‌ روحیه جهادی و گوش به فرمان امام و مقام معظم رهبری بودن رمز بسیاری از توفیقات بدست آمده در حوزه‌های گوناگون است.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
مهدی
به عنوان یک همافر انقلابی نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران به شما رای خواهم داد ... موفق بشید
در حاشیه