امام جمعه رشت:

شاکله انقلاب اسلامی در ۱۵ خرداد پی ریزی شد/ باید در عرصه های مختلف شایسته سالاری داشته باشیم

نماینده ولی فقیه در گیلان ادامه داد: بزرگ ترین دستاورد نهضت ۱۵ خرداد این است که شاکله امت اسلامی در آن پی ریزی شد.

شاکله انقلاب اسلامی در ۱۵ خرداد پی ریزی شد/ باید در عرصه های مختلف شایسته سالاری داشته باشیم

به گزارش خبرنگار ۸دی، حجت الاسلام رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهر رشت در مصلی امام خمینی(ره)، اظهار کرد: انسان به عنوان یک انسان مسلمان و موحد حب به خدا و توجه به خدا را فراموش نمی کند.

وی با بیان اینکه انسان ها علاقه مندند خداوند را تعظیم کنند، گفت: وقتی یک مجلس خیر پیش می آید مردم علاقه مندند کمک کنند و وقتی یک بلای طبیعی مانند زلزله پیش می آید مردم حتی غیر مسلمانان هم مایلند کمک کنند.

امام جمعه رشت افزود: امیرالمومنین (ع) در نامه ۳۱ نهج البلاغه به فرزندش امام حسن مجتبی (ع) همین مطلب را متذکر می شود، گفت: «فرزندم خیلی به یاد مرگ باش، به یاد آن روزی که به سویی می روی و آن سو تو را ناخواسته به سوی خود می کشد مبادا طوری زندگی کنی که مرگ ناگهان به سراغت بیاید و نفست را ببرد»  یعنی از قبل خودت را آماده کن.

حجت الاسلام فلاحتی افزود: ما برای این جهان نیستیم به این دنیا ما را آورده اند تا زمینه سعادت برای جهان ابدی را در خود فراهم بیاوریم.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن شب های قدرگفت: فاطمه زهرا سلام الله سرّ شب قدر است و هرکسی این معجزه را بشناسد و معرفت به او پیدا کند خداوند متعال فضائل شب قدر را به او عنایت می کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به سالروز رحلت امام خمین(ره)، افزود: دوشنبه ۱۴ خرداد و نوزدهم ماه مبارک رمضان روز ضربت خوردن امام علی (ع) و رحلت امام خمینی است.

وی با بیان اینکه سه شنبه ۱۵ خرداد سالروز قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ است، گفت: ۱۵ خرداد آغازی برای قیام ملت ایران بود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه تا زمان حیات آیت الله بروجردی پرچم امت اسلامی به دست ایشان بود و امام بنا بر ولایتمداری هیچ حرکتی نمی کردند، افزود: بعد از رحلت ایت الله بروجردی قیام امام خمینی (ره) آغاز شد و با قیام های مردمی ورامین و تظاهرات مردمی ادامه یافت.

** شاکله انقلاب اسلامی در ۱۵ خرداد پی ریزی شد

وی ادامه داد: در ۱۵ خرداد خون های زیادی ریخته شد و امام فرمود که این روز را برای همیشه عزای عمومی اعلام می کنم، گفت: شاکله انقلاب اسلامی در ۱۵ خرداد پی ریزی شد تا جایی که امام درباره ماهیت ۱۵ خرداد فرمودند: «قیام ۱۵ خرداد برای اسلام و به اسم اسلام و راهنمایی روحانیت ۱۵ خرداد به و جود آمد» چون در آن سال ها لیبرال منش ها، مارکسیست ها، جناح های چپ و افراطی هر کدام درصدد بودند انقلاب را به نام خودشان چپاول کنند، چنانچه در اوایل پیروزی انقلاب هر کدام اسمی را مطرح می کردند مانند جمهوری، جمهوری دموکراتیک، جمهوری خلق اما امام رحمت الله علیه جمهوری اسلامی را مطرح کردند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر اینکه قیام ۱۵ خرداد آثار فراوانی داشت، گفت: اولین اثرش این بود که اسلامیت مبارزات را تایید کرد.

وی افزود: گروه های افراطی که دین باروی را قبول نداشتند می خواستند انقلاب را به سمت خودشان بکشانند اما در ۱۵ خرداد اسلامیت نهضت رقم خورد.

امام جمعه رشت ادامه داد: دومین دستاورد قیام ۱۵ خرداد، نقش بر آب شدن نقشه های قدرت های استکباری بود، آن ها با نفوذ چهره های انقلاب را تغییر می دهند و از آنان استفاده می کنند و در انقلاب اسلامی هم نفوذی هایی وارد عرصه کردند و این ها در صحنه های مختلف خود را نشان دادند و مورد بی مهری ملت قرار گرفتند.

وی با اشاره به سومین دستاورد قیام ۱۵ خرداد، بیان کرد: تا آن زمان ملت ایران از آگهی سیاسی برخوردار نبودند، امروز می بینید که ملت ایران از یک رشد و بلوغ سیاسی برخوردار است که نمی توان با هیچ امتی مقایسه کرد.

** رشد و بالندگی سیاسی مایه نقش بر آب شدن نقشه های شوم دشمنان است

امام جمعه رشت رشد و بالندگی سیاسی را مایه نقش بر آب شدن نقشه های شوم دشمنان دانست و افزود: بهره برداری از چهره مزورانه حکومت پهلوی نیز از دستاوردهای نهضت ۱۵ خرداد است.

نماینده ولی فقیه در گیلان ادامه داد: بزرگ ترین دستاورد نهضت ۱۵ خرداد این است که شاکله امت اسلامی در آن پی ریزی شد.

** به لطف انقلاب اسلامی دورترین روستاهای ما از آبادانی ویژه ای برخوردار است

وی با بیان اینکه دشمنان باورشان نمی شد در این زمان حکومتی بر اساس دین توسط یک مرجع ایجاد شود گفت: برخی از شهرهای کشورهای منطقه فقط نامشان می چرخد اما در درون مردم در تنگنا و سختی دارند می پوسند اما به لطف انقلاب اسلامی دورترین روستاهای ما از آبادانی ویژه ای برخوردار است، اگرچه به عللی روستاییان به شهرها آمدند اما برق، اب و گاز به روستاها رفته است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه امروز دنیای استکبار چیزی جز زبان زور نمی فهمد، گفت: هر وقت تهاجمی برخورد کردیم دشمن سرجایش نشست اما وقتی منفعلانه برخورد کردیم دشمن سوء استفاده می کند.

وی به لزوم مطالبه گری از سازمان های جهانی اشاره کرد و افزود: ما از سازمان ملل مطالبه می کنیم چرا این همه جنایات در یمن مرتکب می شوند هیچ عکس العملی از سازمان های جهانی صورت نمی گیرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه بهترین فرهنگ را در مردم و در دین مان داریم، افزود: ما ملت فقیری نیستیم همه چیز داریم اما باید در عرصه های مختلف شایسته سالاری داشته باشیم و کسانی که می توانند تلاش کنند وارد شود تا منویات مقام معظم رهبری عملی شود.

** بعضی افراد نمک می خورند و نمک دان را بر سر سفره این ملت می شکنند

وی با اشاره به اینکه مردم ما به آینده امیدوارند، گفت: عرصه گردانان باید کسانی باشند که مجاهدانه رفتار کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان ادامه داد: مردم از هرکسی که با دلداگی تلاش می کند حمایت می کنند، اما بعضی افراد نمک می خورند و نمک دان را بر سر سفره این ملت می شکنند.

 نماینده ولی فقیه در پایان خاطرنشان کرد: خداوند توفیق خدمتگذاری به همه ما و مسئولان بدهد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه