پرندگان مهاجر گیلان را به مقصد سرزمین های شمالی ترک کردند

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل محیط زیست گیلان گفت: پرندگان مهاجری در گیلان زمستان گذرانی کردند، این استان را به مقصد سرزمین های شمالی ترک کردند.

پرندگان مهاجر گیلان را به مقصد سرزمین های شمالی ترک کردند

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از ایرنا، عباس عاشوریˈ اظهار کرد: مهاجرت پرندگان مهاجر برای جوجه آوری از استان گیلان به سرزمین های شمالی ، سیبری و اروپای غربی همه ساله از اوایل اسفند آغاز و تا پایان فروردین ماه خاتمه می یابد.

وی خاطرنشان کرد: این پرندگان شامل انواع مرغابی سانان نظیر قو، غاز ، اردک ، خوتکا و اردک سرسبز است که مناطق تالابی استان را برای جوجه آوری ترک می کنند.

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل محیط زیست گیلان ادامه داد: در سرشماری سال جاری که در دی ماه سال گذشته در ۳۳ سایت تالابی استان انجام شد، ۲۱۶ هزار و ۶۰۰ قطعه پرنده از ۷۹ گونه آبزی، کنارآبزی و خشک زی شناسایی شدند.

به گفته عاشوری؛ این آمار پرندگان نسبت به سال قبل از آن، چهار و چهار دهم درصد افزایش نشان می دهد.

وی اضافه کرد: هم اکنون نیز پرندگانی نظیر حواصیل ارغوانی و زرد و پرستوی دریایی از سرزمین های جنوبی ایران به گیلان مهاجرت کرده و درحال جوجه آوری در تالاب های این استان هستند.

به گفته رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل محیط زیست گیلان؛ این پرندگان اواخر تابستان تا اوایل پاییز گیلان را ترک می کنند.

وی یادآورشد: استان گیلان از نظر تعداد پرندگان مهاجر آبزی پس از استان مازندران، رتبه دوم را دارد.

وی حفظ زیستگاه های پرندگان را بسیار مهم و ضروری دانست و از مردم خواست در حفاظت از این زیستگاه ها با محیط زیست همکاری کمک کنند.

تالاب انزلی ، پارک ملی بوجاق کیاشهر، پناهگاه های حیات وحش سلکه، چوکام، سرخانکل، امیرکلایه، لوندویل، مناطق حفاظت شده شامل تالاب استیل، سیاه کیشم و لیسار محل های زمستان گذرانی پرندگان مهاجر گیلان هستند.

فصل شکار همه ساله از آبان ماه آغاز و تا نیمه اسفندماه پایان می یابد

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه