مدیرکل کمیته امداد گیلان:

وجود ۷۲ هزار سالمند تحت پوشش کمیته امداد گیلان/ ۴۰ درصد حامیان گیلانی از اقشار متوسط جامعه هستند

مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه در استان گیلان ۷۲ هزار خانوار سالمند از زنان و مردان و مادران و پدران تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند، گفت: این عدد در مقایسه با سایر استان ها نسبت به جمعیت از رقم بالایی برخوردار است.

وجود ۷۲ هزار سالمند تحت پوشش کمیته امداد گیلان/ ۴۰ درصد حامیان گیلانی از اقشار متوسط جامعه هستند

به گزارش خبرنگار ۸دی علیرضا محمدی در ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر رشت در مصلی این شهر با عرض تسلیت فرارسیدن ایام رحلت امام خمینی(ره)، اظهار کرد: خداوند متعال در آیه ای از قرآن بعد از پرستش خود نیکی به انسان ها را سفارش کرده است و برای آن مراتبی معرفی کرده است مانند نیکی به پدر و مادر، خویشان، یتیمان، بینوایان و اگر نتوانستید هر کدام این ها را انجام دهید با دیگران با سخن خوب سخن بگویید.

وی افزود: در استان گیلان ۷۲ هزار خانوار سالمند از زنان و مردان و مادران و پدران تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان، گفت: این عدد در مقایسه با سایر استان ها نسبت به جمعیت از رقم بالایی برخوردار است.

محمدی با بیان اینکه شاید این کمک نتواند تمام مشکلات این عزیزان را حل کند گفت: در بین این رقم مطرح شد حدود هزار سالمند زمینگیر در بستر بیماری و کارافتاده داریم که باید به کمک خیرین خیر اندیش در بحث بهداشت و تأمین نیازهای اساسی شان کمک کنیم.

وی بیان کرد: امروز در بین ۲۵ هزار حامی و خیری که به صورت ماهانه و مستقیم با کمیته امداد گیلان در ارتباطند ۶۰ درصدشان بومی هستند و ۴۰ درصد غیربومی و خارج از استان گیلان به ایتام کمک می کنند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان ادامه داد: ۴۰ درصد از حامیان ما را افراد متوسط جامعه مانند کارمندان، کارگران زنان و… تشکیل می دهند و این نیازمند این است که افراد متمکن جامعه دست ما را بگیرند.

وی با بیان اینکه نکته جالب توجه است این است که حدود ۴۰ درصد حامیان ما جوانان هستند، گفت: نزدیک به ۳۰۰ نفر زیر ۷ سال و حدود ۱۵۰۰ زیر ۱۸ سال سن دارند و این نشان می دهند امروز کودکان، جوانان و نوجوانان ما در امر کمک و نیکی به دیگران نقش بسزایی دارند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان افزود: حدود ۲ هزار یتیم داریم که فقط یک حامی از آن ها حمایت می کند یعنی کمک بسیار کم است.

وی با بیان اینکه در استانه عید فطر قرار داریم، افزود: در سال گذشته ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان با کمک موسسات خیریه و سازمان هایی که در این زمینه مجوز داشتند در دبیرخانه زکات استان جمع آوری شد، گفت: از این مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زکات فطریه ما بود و یک میلیارد تومان زکات سهم سادات بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه