تعهد به ارزش های اسلامی ملی از ویژگی های استاد فرض پور بود

حجت‌الاسلام والمسلمین یوسف صدیق‌عربانی، تعهد به ارزش های اسلامی ملی را از ویژگی های این استاد فرهیخته دانست و گفت: فرض‌پور از زمره دانشمندانی بود که افکارش در قلمش آشکار شد.

تعهد به ارزش های اسلامی ملی از ویژگی های استاد فرض پور بود

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی ۸دی نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین یوسف صدیق‌عربانی درمراسم یادبود درگذشت “مصطفی فرض‌پورماچیانی” استاد ادبیات و فرهنگ گیلان با تبریک روز ارتش و گرامیداشت این روز افزود: باید قدردان همه کسانی که در ارتش جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از مرزهای این خاک سربلند تلاش می کنند باشیم.

وی با اشاره  به جایگاه رفیع علما و فرهیختگان در جامعه اسلامی ،اظهار کرد: مسلمان باید هدف خود را بشناسد.

امام جمعه موقت رشت  با بیان اینکه استاد فرض‌پورماچیانی سال ها در لباس معلمی فرزندان ایران اسلامی را تربیت کرد ،افزود:مردم گیلان مردمی و لایت مدار و اهل همت و قدردان معلمان این سرزمین هستند

وی با تاکید بر حضور چشم گیر مردم گیلان در مراسم استاد ماچیانی، تعهد به ارزش های اسلامی ملی را از ویژگی های این استاد فرهیخته دانست و بیان کرد:  این حضور نشان می دهد که توجه به فرهنگ و ادب در این گیلان  بسیار با اهمیت است.

حجت الاسلام صدیق‌عربانی با  تاکید بر اینکه خداوند همه چیز را دنیا برای انسان خلق کرده است،گفت: انسان باید قدردان نعمت های الهی باشد.

وی با تاکید بر اینکه دانشمندان قلم به دست اجر بسیاری در نزد خداوند دارند، خاطرنشان کرد:  فرض ‌پور از زمره دانشمندانی بود که افکارش در قلمش آشکار شد.

IMG_1167

امام جمعه موقت رشت با اشاره به خدمات ارزنده استاد فرض پور ماچیانی به ادبیات ایران، در ادامه این استاد فرهیخته را فردی مودب و بااخلاق عنوان کرد و افزود: انسان دارای دو بیان است یکی زبانی و دیگری قلمی که فرض‌پور هر دو را با هم داشت.

وی با تصریح بر اینکه هیچ چیز جز یاد خدا در دنیا آرامش بخش نیست، بیان کرد: امروز با وجود بالا رفتن سطح رفاه دنیا در آشوب به سر می برد چون انسان راه اصلی خود را فراموش کرده است.

حجت الاسلام صدیق عربانی با اشاره به آیه ۲۸ سوره مبارکه رعد، افزود: قرآن مهمترین راهکار آرامش در زندگی رادر یاد خداوند می داند.

وی تعبیر  إِنَّالِلّهِ وَإِنَّا إِلَیْه رَاجِعونَ را در تعلق انسان به خداوند عنوان کرد و افزود: این به این معنا است که انسان برای خداوند است

امام جمعه موقت رشت با تاکید بر اینکه عمر انسان سرمایه ارزشمندی است که باید از آن به درستی محافظت شود بیان کرد: انسان باید قدر لحظه لحظه زندگی خود را بداند.

حجت الاسلام صدیق عربانی با اشاره به آثار استاد فرض پور ماچیانی خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام در تکریم جایگاه معلم می فرماید برای دو کس تمام قامت بلند شوید یکی پدرو دیگری معلم چراکه جایگاه این دو بسیار رفیع است.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به فرارسیدن میلات دخت نی اکرم حضرت فاطمه زهرا(س) و تبریک روز زن به بانوان ایران افزود: بانوان و دختران ایران اسلامی باید با این بانوی گرامی را الگوی رفتاری و گفتاری خود در زندگی قراردهند.

وی با تاکید بر اینکه بی حجابی بانوان جامعه را به گمراهی می کشاند ،گفت: بی حجابی بانوان آرامش را از جامعه سلب می کنند ،بانوان نقش بسزایی در تحکیم بنیان خانواده و جامعه دارند.

لازم به ذکر است که در مراسم یادبود درگذشت “مصطفی فرض ‌پور ماچیانی” محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت و معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور،, ,آیت الله زین العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان و محمد علی نجفی استاندار گیلان حضور داشتند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه