رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور:

آمریکایی‌ها در حوزه برق، تهدیدات جدیدی علیه ما طراحی کرده‌اند

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: امروزه در ادبیات و سخنان آمریکایی‌ها متوجه این نکته می‌شویم که آنان طرح‌های سایبری جدیدی در حوزه برق علیه ما طراحی کرده‌اند.

آمریکایی‌ها در حوزه برق، تهدیدات جدیدی علیه ما طراحی کرده‌اند

به گزارش ۸دی سردار غلامرضا جلالی در دیدار با وزیر نیرو با اشاره به فعالیت‌های سازمان پدافند غیرعامل در حوزه انرژی گفت: موضوعات پدافند غیرعامل در حوزه آب و برق جزو نیازهای واجب و جدی کشور می‌باشد و طبق بررسی‌های انجام شده شاهد این هستیم که آسیب زدن به منابع آب و برق در جنگ‌های اخیر همیشه جزو اهداف دشمن بوده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: در گذشته منابع و مراکز تولید برق و شبکه‌های توزیع برق پیشرفتگی امروزه را نداشته است ولی امروزه شاهد سایبری شدن و ورود فناوری‌های نو در این عرصه هستیم و در ادبیات آمریکایی‌ها متوجه می‌شویم که طرح‌های سایبری جدیدی در حوزه‌های برق علیه ما طراحی کرده‌اند.

جلالی اظهار کرد: آمریکایی‌ها در زمان پذیرش برجام طرح‌هایی مانند نیتروزئوس علیه ما دنبال می‌کردند و این نشان‌دهنده این است که تهدیدات به سمت سایبری رفته است.

جلالی اظهار کرد: آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند تهدیدات نظامی علیه جمهوری اسلامی را در مردم فعال نشان داده و به نوعی معتبرسازی کنند که ممکن است بازیگرانی منطقه‌ای، آمریکا و دشمنان کشور با خطای محاسباتی مواجه نماید و باعث شود با وارد کردن آسیب به زیرساخت‌های کشور، به منابع برق آسیب وارد کنند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به امنیت نسبی دیسپاچینگ مرکز نیرو اشاره کرد و گفت: دیسپاچینگ مرکز نیرو این حسن را دارد که  میزان آسیب‌پذیری‌هایش هم کم می‌شود و قابلیت‌های خوبی در آن وجود دارد که باید تقویت شود.

جلالی اظهار کرد: سخنان چند روز گذشته وزیر امور خارجه آمریکا نشان می‌دهد که آنها ابزار سایبری علیه ما حفظ کرده‌اند و گفته‌اند در صورت لزوم مورد استفاده قرار می‌دهند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در بخش دیگری از سخنان خود به تهدیدات حوزه آب پرداخت و گفت: به دلیل کمبود آب در فصل تابستان به مسئولین توصیه کرده‌ایم که طرح‌های اورژانسی تهیه و از ظرفیت‌های کشور و دیگر دستگاه‌های اجرایی کشور استفاده شود که با شرایط اضطراری مواجه نشویم.

جلالی به یکی از مصوبه‌های کمیته دائمی پدافند غیرعامل اشاره کرد و افزود: براساس این مصوبه مراکز با اهمیت حیاتی، حساس و مهم باید ژنراتورهای اضطراری داشته باشند و این مصوبه ابلاغ شده است و از طریق بسیج همان دستگاه کنترل و پیگیری می‌شود و سالانه یکی دو مرتبه رزمایش برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه