مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان:

۲ هزار کودک طرح محسنین گیلان، حامی ندارند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان با دعوت از خیران و نیکوکاران برای کمک به ایتام و فرزندان محسنین استان گفت: پنج هزار فرزند محسنین تحت پوشش این نهاد هستند که حدود ۲ هزار نفر از این تعداد، هیچ حامی ندارند.

۲ هزار کودک طرح محسنین گیلان، حامی ندارند

به گزارش ۸دی، علیرضا محمدی افزود: محسنین به فرزندانی گفته می شود که فاقد سرپرست هستند و یا والدین بدلیل زندانی بودن، طلاق، اعتیاد یا بیماری از تامین مخارج آنها عاجزند.
وی به تعداد ایتام تحت پوشش این اداره کل اشاره و بیان کرد: همچنین در حال حاضر تمامی چهار هزار و ۱۵۲ نفر یتیم تحت پوشش کمیته امداد استان دارای حامی هستند.
محمدی سرانه ایتامی که دارای حامی هستند را ماهانه ۱۲۰ هزار تومان بصورت نقدی عنوان و اضافه کرد: این درحالیست که متوسط دریافتی ایتام، ۲۰۰ هزار تومان است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان بیشترین مشکلات را در حوزه فرزندان محسنین دانست و گفت: در این بخش نیز سرانه دریافتی فرزندان محسنین بصورت ماهانه فقط ۷۰ هزار تومان است.
وی با بیان اینکه ۴۰ درصد حامیان ایتام و فرزندان محسنین خارج از استان بوده و بعضا گیلانی هم نیستند، ماه مبارک رمضان را فرصت مناسبی برای مشارکت بیشتر خیران و نیکوکاران عنوان و اضافه کرد: تمامی شعبه های کمیته امداد در استان، آماده پذیرش خیران هستند و از طریق سامانه پیامکی و سایت اداره کل کمیته امداد گیلان نیز امکان ثبت نام برای کمک به ایتام و محسنین وجود دارد.
کمیته امداد گیلان ۱۰۳ هزار خانوار را تحت پوشش دارد. از جمعیت تحت پوشش کمیته امداد گیلان، چهار هزار و ۱۵۲ نفر یتیم و پنج هزار و ۶۵۰ فرزند محسنین هستند.
امروز پانزدهم ماه رمضان مصادف با ولادت امام حسن مجتبی(ع) روز اکرام ایتام و تا سالروز شهادت حضرت علی (ع) هفته اکرام ایتام نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه