نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

حذف صرافی ها سیاست غلط بانک مرکزی بود

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای سلامی تاکید دارد که حذف صرافی ها از بازار ارز از جمله سیاست های غلط بانک مرکزی بود.

حذف صرافی ها سیاست غلط بانک مرکزی بود

به گزارش ۸دی، علی اکبر کریمی، با اشاره به ارائه ارز مجازی در صرافی ها اظهار داشت: خرید و فروش ارز مجازی غیرقانونی است و دولت باید جلوی این معاملات را بگیرد، چرا که بانک مرکزی آن را ممنوع کرده و ورود دولت در معاملات ممنوع لازم است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ممکن است روی آوردن صرافی ها به خرید و فروش ارزهای مجازی به دلیل کنار گذاشتن آنها از بازار ارز باشد که اعتقاد داریم ان تصمیم دولت اشتباه بوده است.

نداشتن خرید و فروش دلار

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس دهم شوری اسلامی با انتقاد از عملکرد دولت برای مدیریت بازار ارز، بیان داشت: بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز، صرافی ها را از فعالیت فیزیکی منع کرد و به نظر می رسد این سیاست حذف اقدام مناسبی نبود چرا که مردم برای تامین نیازها خود به بازارهای ممنوعه رجوع کرده اند.

صرافی ها از خاصیت افتاده اند

وی با بیان اینکه صرافی های دارای مجوز باید به فعالیت خود ادامه دهند، گفت: صرافی هایی که از بانک مرکزی مجوز دریافت کرده اند باید بتوانند فعالیت فیزیکی داشته باشند و دولت و بانک مرکزی بر نحوه فعالیت آنها نظارت کنند؛ اما با تک نرخی کردن دلار عملا صرافی ها از خاصیت افتاده اند.

کریمی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به حضور صرافی ها در سامانه نیما، توضیح داد: در سامانه نیما معامله ای صورت نمی گیرد بنابراین نمی توان حضور صرافی ها را فعالیت دانست.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: معامله وقتی مفهوم پیدا می کند که قیمت ها امکان جابجایی داشته باشد اما زمانی که دلار را همه باید ۴۲۰۰ تومان به فروش برسانند در واقع فعالیتی صورت نمی گیرد، بنابراین سامانه نیما تنها برای ثبت اقدامات جهت کارهای اداری است.

منبع: خانه ملت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه