نماینده مردم آستارا در مجلس:

ممنوعیت صید در دریای خزر به معیشت صیادان آسیب‌زده است

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ اجرای طرح ممنوعیت صید در دریای خزر به اقتصاد و معیشت صیادان گیلانی آسیب‌های جدی وارد کرده است.

ممنوعیت صید در دریای خزر به معیشت صیادان آسیب‌زده است

به گزارش ۸دی، ولی داداشی اظهار داشت:‌ اجرای طرح‌های ناپخته‌ای نظیر ممنوعیت صید در دریای خزر توسط مجلس ادوار گذشته به دلیل جلوگیری از صید بی‌رویه ماهیان خاویاری نه تنها با شکست روبه‌ شده بلکه به اقتصاد و معیشت صیادان آسیب جدی وارد کرده است.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با انتقاد جدی از جرم تلقی کردن حرفه صید و صیادی در دریای خزر بیان کرد:‌ نه‌ تنها این حوزه بلکه بسیاری از بخش‌های دیگر همواره از تصمیمات عجله‌ای بدون مطالعه و غیرعلمی برخی مسئولان و سیاست‌گذاری‌های مقطعی آنان دچار خسارت شدیدی شده‌اند.

داداشی به اقدام مجلس شورای اسلامی در ادوار گذشته به شدت انتقاد کرد و عنوان کرد:‌ مهم‌ترین هدف وضع قانون ممنوعیت صید و صیادی در دریای خزر جلوگیری از صید بی‌رویه ماهیان خاویاری بود اما طبق بررسی‌های دقیق این اقدام ناکارآمد به افزایش صید‌ خارج از برنامه سرعت داده است.

سخنگوی کمیسیون اصل ‌۹۰ مجلس تنها راه کسب معیشت برای صیادان گیلانی را حرفه‌ صیادی خواند و گفت:‌ بنده برای برطرف کردن این مشکل پیگیر طرحی در مجلس هستم تا به این وسیله صید و صیادی در دریای خزر به جای ممنوعیت تحت ساز و کارهای مشخص و تعیین شده‌ای ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه صیادان برای تأمین مخارج زندگی عائله خود راهی به‌ جز صیادی و رفتن به دریا ندارند عنوان کرد:‌ در حال حاضر حرفه صیادی در قانون کشورمان جرم تلقی می‌شود در حالی‌ که تاکنون هیچ کار و یا اقدام مثبتی برای سروسامان دادن به وضعیت مشقت‌بار آنان انجام نگرفته است.

نماینده مردم آستارا در مجلس به گزارشات‌ مراکز تحقیقاتی صید و صیادی و آبزیان اشاره کرد و اظهار داشت: طبق این بررسی‌های علمی صید به صورت معتدل و با ساز و کاری کاملاً مشخص شده باید در دریا انجام شود و اعلام ممنوعیت آن هیچ فایده و ثمره قابل توجهی نخواهد داشت.

داداشی بر لزوم ارائه راهکار توسط دولت برای ساماندهی وضعیت صیادان در دریای خزر تأکید کرد و افزود: علاوه بر دولت مجلس شورای اسلامی نیز باید در راستای جرم‌زدایی کردن از صیادی در دریای خزر و لغو ممنوعیت‌های اعمال شده ‌گام‌های اساسی و عاجلی بردارد.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه