نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری:

مذاکره با اروپایی‌ها باید بر اصل بی‌اعتمادی استوار باشد

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در روند ادامه مذاکرات مربوط به برجام با کشورهای اروپایی، اصل باید بر عدم اعتماد به آنها باشد.

مذاکره با اروپایی‌ها باید بر اصل بی‌اعتمادی استوار باشد

به گزارش ۸دی، آیت‌الله احمد پروایی، با اشاره به خروج آمریکا از برجام و همچنین ادامه مذاکرات با اروپا اظهار داشت: نخستین اصل در مذاکرات باید بر عدم اعتماد به طرف مقابل بنا می‌شد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه “آزموده را آزمودن خطاست” تصریح کرد: خروج آمریکا از برجام بیانگر خباثت و عدم تعهد آمریکا بر معاهدات بین‌المللی است.

آیت‌الله پروایی با بیان اینکه هرچقدر ما در مقابل آمریکا کوتاه بیاییم آمریکا پرروتر می‌شود ابراز داشت: مقام معظم رهبری به تیم مذاکره کننده تذکر داده بودند که به آمریکا خوشبین نیستند و آن‌ها هم نباشند و تیم مذاکره نیز باید تعهدات محکمی از آمریکا می‌گرفت.

وی با تاکید بر اینکه اصل اساسی در روند ادامه مذاکرات با کشورهای اروپایی نیز باید بر عدم اعتماد باشد افزود: طبق فرموده مقام معظم رهبری اگر این کشورها متعهد به انجام تعهداتشان باشند ایران در برجام می‌ماند و در غیر این صورت از آن خارج می‌شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اعلام اینکه اروپایی‌ها باید به صورت مکتوب بر انجام تعهداتشان متعهد شوند تصریح کرد: اینکه با زبان حرفی بزنند و ماجرا تمام شود قابل قبول نیست.

آیت‌الله پروایی با تاکید بر لزوم اخذ تعهدات قطعی و حساب شده از کشورهای اروپایی حاضر در برجام خاطرنشان کرد: اگر آن‌ها شرایط ما را بپذیرند ما در برجام باقی می‌مانیم.

وی با بیان اینکه عدم تعهد اروپایی‌ها به تعهداتشان سبب خروج ایران از برجام می‌شود ابراز داشت: در این صورت ما باید کار خود را ادامه داده و مسیر تحقق اهدافمان در حوزه انرژی اتمی را با تکیه بر توان داخلی و توانمندی جوانان بپیماییم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اعلام اینکه برجام خسارت‌های زیادی را به کشور وارد کرد عنوان داشت: ما به تمام تعهداتمان عمل کردیم اما طرف مقابل به تعهداتش پایبند نبود.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه