مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان آستارا :

اکثر حامیان طرح محسنین و ایتام آستارا غیربومی هستند / توزیع ۲ هزار پرس غذای گرم در بین نیازمندان

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان آستارا با اشاره به اینکه طرح جذب حامی برای کودکان ایتام و محسنین در ماه مبارک رمضان شدت می‌گیرد گفت: مردم بافرهنگ و خیر شهرستان آستارا در حامی‌یابی و یتیم‌نوازی تاکنون کم‌رنگ ظاهر شده و اکثر حامیان طرح محسنین و ایتام غیربومی هستند.

اکثر حامیان طرح محسنین و ایتام آستارا غیربومی هستند / توزیع ۲ هزار پرس غذای گرم در بین نیازمندان

به گزارش هشت دی،بهرام تسلی‌نیا شامگاه چهارشنبه در آستارا با اشاره به برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی این شهرستان در طول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ۵۰۰ کیسه طرح احسان کشاورز باهدف جمع‌آوری کالا و مایحتاج ضروری نیازمندان و افراد تحت‌پوشش در بین شهروندان و خیرین توزیع می‌شود.

وی زمان برپایی سفره افطاری ویژه نیازمندان را نوزدهمین روز از ماه مبارک رمضان در مسجد جامع روستای سیرالیوه بخش لوندویل شهرستان آستارا دانست و افزود: برای روزهای ۲۱، ۲۳ و ۲۵ ماه مبارک رمضان نیز توزیع دوهزار پرس غذای گرم به ارزش حدود ۳۰ میلیون تومان در بین نیازمندان پیش‌بینی شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان آستارا با اشاره به اینکه طرح جذب حامی برای کودکان ایتام و محسنین در ماه مبارک رمضان شدت می‌گیرد گفت: پایگاه جذب حامی برای کودکان ایتام و محسنین در روز میلاد امام حسن مجتبی(ع) در مصلی نماز جمعه مستقر و فرم‌های حامی‌یابی نیز در بین نمازگزاران توزیع می‌شود.

تسلی‌نیا تعداد حامیان طرح اکرام ایتام را ۱۶۳ نفر و تعداد افراد تحت‌پوشش را ۱۶۳ نفر و تعداد حامیان طرح محسنین را ۱۶۳ نفر و تعداد افراد تحت‌پوشش ۳۵۲ نفر دانست و گفت: مردم بافرهنگ و خیر شهرستان آستارا در حامی‌یابی و یتیم‌نوازی تاکنون کم‌رنگ ظاهر شده و اکثر حامیان طرح محسنین و ایتام غیربومی هستند.

وی تعداد پایگاه‌های جمع‌آوری زکات فطریه شهرستان آستارا را در روز عید فطر ۳۰ پایگاه ثابت دانست و تصریح کرد: تمام مساجد شهرستان آستارا به دستور امام‌جمعه و اداره تبلیغات اسلامی موظف هستند زکات فطریه را جمع‌آوری کرده و در بین نیازمندان همان محل تقسیم کنند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان آستارا ریاست شورای زکات این شهرستان را با امام‌جمعه و دبیرخانه آن را مستقر در کمیته امداد امام خمینی شهرستان آستارا دانست و بیان کرد: در شورای زکات این شهرستان مقرر شده است که اموارت خیریه در دبیرخانه این شورا ثبت و ضبط شود.

تسلی‌نیا در خطاب به خیرین و افراد نیکوکار شهرستان آستارا گفت: از تمام خیرینی که اقدام به دست‌گیری از نیازمندان می‌کنند تقاضا می‌شود لیست افراد کمک‌شونده و مبلغ کمک‌ها را جهت ثبت در سیستم زکات این شهرستان به دبیرخانه ستاد واقع در کمیته امداد امام خمینی شهرستان آستارا ارجاع دهند.

وی تعداد مددجویان تحت‌پوشش کمیته امداد خمینی شهرستان آستارا را هشت‌هزار و ۷۰۰ نفر در قالب سه‌هزار و ۷۰۰ خانوار دانست و بیان کرد: خیرین و نیکوکاران بومی و غیربومی در صورت تمایل می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب کمیته امداد نزد بانک سپه واریز کنند.

منبع: فارس گیلان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه