شناسایی هشت نقطه خطرآفرین در سواحل لاهیجان

سرپرست فرمانداری لاهیجان از شناسایی هشت نقطه خطرآفرین در سواحل این شهرستان خبر داد و گفت: حفظ جان مردم از اهمیت خاصی برخوردار بوده و توجه به نقاط خطرآفرین ضروری است.

شناسایی هشت نقطه خطرآفرین در سواحل لاهیجان

به گزارش ۸دی، امیر جانبازی شامگاه سه‌شنبه در جلسه مشترک ستاد خدمات سفر و ساماندهی طرح سالم‌سازی دریا در سالن اجتماعات فرمانداری لاهیجان اظهار کرد: لاهیجان به دلیل فرهنگ غنی مردم، مهمان‌پذیری و ظرفیت‌های موجود به‌عنوان عروس شهرهای گیلان یاد می‌شود.

وی با اشاره تعطیلات پیش رو در خردادماه افزود: رحلت امام خمینی (ره)، سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد و شب‌های قدر ازجمله مناسبت‌هایی است که با توجه به تعطیلی این ایام شاهد حضور گردشگران و مسافران با لاهیجان نیز خواهیم بود و دستگاه‌های مختلف و مرتبط آمادگی لازم را داشته باشند تا مشکل خاصی به وجود نیاید.

سرپرست فرمانداری لاهیجان با تأکید بر ضرورت آمادگی لازم دستگاه‌های مرتبط و توجه به اهمیت کنترل ترافیک بیان کرد: اداره راه و راهور باید در نقاط مختلف ترافیکی شهر حضورداشته و امکانات لازم برای تسهیل عبور و مرور میهمانان را فراهم کنند.

جانبازی با اشاره به حضور مسافران و مشکلات پیش رو خاطرنشان کرد: وقتی حضور افراد به لحاظ شناور در شهر و روستاها بیشتر می‌شود طبیعتاً مصرف آب افزایش پیداکرده و حضور میدانی آبفار، آبفا و دستگاه‌های مرتبط در حل مشکلات بسیار مفید و مؤثر است.

وی با اشاره به آغاز طرح سالم‌سازی دریا از تابستان سال جاری گفت: در هرماه دو بار جلسه ساماندهی سواحل لاهیجان برگزار خواهد شد و تا هماهنگی‌های لازم برای حل مشکلات طرح دریا و پرداخت معوقات ناجیان فراهم شود.

سرپرست فرمانداری لاهیجان افزود: کمیته‌های ۹ گانه مرتبط با طرح سالم‌سازی سواحل باید کار را بسیار جدی انجام دهند و برای جلوگیری از حوادث، اجازه ورود گردشگران به نقاط حادثه‌خیز را ندهند.

وی از شناسایی هشت نقطه خطرآفرین در طول ۱۰ کیلومتر نوار ساحلی لاهیجان خبر داد و تصریح کرد: حفظ جان مردم در اولویت کارهای نجات‌غریق در طرح سالم‌سازی دریا است و غیر از طرح باید از نقاط خطرآفرین هم مراقبت ویژه داشته باشیم تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

جانبازی با اشاره به اینکه در داخل طرح سالم‌سازی علاوه بر حضور پلیس، هلال‌احمر و اداره ورزش و جوانان ناجیان غریق هم بر اساس ضوابط مستقر خواهند شد گفت: باید آموزش همه ناجیان در اولویت قرار بگیرد و در لیست پرداخت حق‌الزحمه باید کسانی معرفی شوند که انجام‌وظیفه کردند.

وی از آسفالت فاز نخست راه دسترسی لاهیجان به ساحل شامل آسفالت مسیر حسنعلیده به جیرباغ خبر داد و افزود: در آینده نزدیک فاز دوم این مسیر اجرایی خواهد شد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه