رئیس‌ کل دادگستری گیلان:

استان گیلان ۸۰۰۰ زندانی جرائم غیرعمد دارد

رئیس‌ کل دادگستری گیلان با اعلام اینکه در حال حاضر ۸ هزار زندانی جرائم غیرعمد در استان گیلان وجود دارد گفت: تعداد این زندانیان نسبت به مدت مشابه افزایش یافته است.

استان گیلان ۸۰۰۰ زندانی جرائم غیرعمد دارد

به گزارش ۸دی، احمد سیاوش پور امروز در مراسم جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان گیلان در رشت اظهار داشت: آزادی این زندانیان از طریق جلب رضایت شکات، همت خیران و کمک‌های دولتی انجام می‌شود.

رئیس‌ کل دادگستری استان گیلان با بیان اینکه این دستگاه‌ هر ساله آمار خوبی را در حوزه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و برگزاری گل‌ ریزان‌ها ارائه می‌دهد گفت: سیاست امروز قوه‌ قضائیه این است که تا حد امکان حکم زندانی شدن صادر نکند‌.

سیاوش‌پور با بیان اینکه قوه قضائیه در تلاش است تا به منظور حفظ شخصیت اشخاص و همچنین بهره‌مندی جامعه از توانایی آن‌ها در حد امکان حکم زندانی شدن کمتری صادر کند افزود: متاسفانه هنوز این فرهنگ بین قضات جا نیفتاده است.

وی با تاکید بر اینکه هنوز بعضی از قضات تصور می‌کنند باید برای تنبیه شدن همه مجرمان حکم زندان صادر کنند خاطرنشان کرد: این تصور تصوری غلط است و من در این زمینه از قضات گیلان رضایت کامل ندارم.

رئیس‌ کل دادگستری استان گیلان با اعلام اینکه هنوز برای جامعه قانع‌کننده نیست که برخی از افراد را می‌توان از راه‌هایی به جز زندان نیز تنبیه کرد ابراز داشت: قوه قضائیه در این حوزه تحت فشار است اما تلاش می‌کند تا بتواند این فرهنگ را اصلاح کند.

سیاوش‌پور با بیان اینکه مجموعه‌های دولتی بعضاً عاملی برای زندانی شدن زندانیان جرائم غیرعمد هستند اعلام کرد: نوسانات اقتصادی کشور سبب می‌شود تا حتی برخی افراد ثروتمند نیز دچار مشکل شوند.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ۸ هزار زندانی جرائم غیرعمد در استان گیلان وجود دارد خاطرنشان کرد: تاکنون تعداد این زندانیان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۴۰۰ نفر افزایش یافته است.

رئیس‌ کل دادگستری استان گیلان با بیان اینکه تعداد پرونده‌های ورودی به دادگستری گیلان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۸ الی ۹ درصد افزایش داشته است گفت: سزاوار نیست که برخی از زندانیان جرائم غیرعمد در زندان باشند.

نائب رئیس هیئت مدیره ستادیه کشور نیز دراین مراسم با بیان اینکه ستاد دیه معتبرترین خیریه برای آزادی زندانیان است افزود: مقام معظم رهبری سا‌ل‌‌ها است که به این ستاد کمک می‌کنند و امسال نیز ۴۰۰ میلیون تومان اهداء کردند.

علی‌اکبر سیاقی با بیان اینکه آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد حلاوت زیادی دارد تصریح کرد: انسا‌ن‌ها اگر می‌خواهند دلشان خوش باشد باید از اموالشان بخشش کنند.

حیدر کامران زاده مدیرعامل ستاد دیه استان گیلان نیز با اعلام اینکه تمام اقشار جامعه در راستای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کمک می‌کنند افزود: از سال گذشته تاکنون هزار و ۲۲ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های گیلان آزاد شده است.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه