رفع تشنگی روزه‌داران

در ایام ماه مبارک رمضان شما درست مانند هر روز دیگری به ۸ تا ۱۰ لیوان آب و مایعات نیاز دارید تا دچار کم‌آبی و دهیدراتاسیون نشوید.اما شاید خوردن این حجم از آب در ساعت‌هایی که مجاز به خوردن هستید،امکانپذیر نباشید یا زود شما را خسته و دلزده کند.در ادامه می‌توانید با میوه‌ها و سبزیجاتی آشنا شوید که می‌توانند به‌راحتی نیاز روزانه شما را به آب برطرف کنند.

رفع تشنگی روزه‌داران

به گزارش ۸دی، میزان آب توت‌فرنگی ۹۲درصد است.توت فرنگی در میان توت‌ها بیشترین میزان آب را در خود ذخیره می‌کند.این میوه‌ خوشمزه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های ضدبیماری نیز هست.

میزان آب کاهو ۹۵درصد است.برگ کاهو گزینه‌ به‌شدت کم‌کالری‌ای برای پرکردن ظرف سالاد شما است (هر ۱۰۰ گرم کاهو فقط ۱۵ کالری دارد.) هرچند معمولا این گیاه پرآب را نادیده می‌گیرند، اما کاهو سرشار از ویتامین K و ویتامین A است.

میزان آب کدوسبز ۹۵درصد است.این گیاه پرآب را حتما به سبد خریدتان اضافه کنید. کدو سبز منبع خیلی خوبی برای ویتامین C، منگنز، پتاسیم و اسیدفولیک است و قلب شما را سالم نگه می‌دارد.

مطالعه‌ای در ژورنال غذاهای دارویی منتشر شد که می‌گفت آن دسته از افراد چاقی که در این مطالعه شرکت کرده‌اند و پیش از وعده‌های غذایی‌شان نصف گریپ‌فروت خورده‌اند توانسته‌اند به‌شکل قابل‌توجهی بیش از کسانی که این کار را نمی‌کردند وزن خود را کم کنند.

میزان آب خیار۹۶درصد است.خیار بیش از هر خوراکی دیگری در خود آب دارد. خیلی‌ها هم از این میوه برای تسکین پف چشم و آفتاب‌سوختگی استفاده می‌کنند. این به این خاطر است که خیار کافئیک اسید دارد که درمانی برای پف و آسیب‌های پوستی است.

میزان آب کلم‌پیچ ۹۳درصد است.این نوع کلم‌ یک نوع سبزی کم‌کالری و پرفیبر است که سرشار از انواع فیتوکمیکال‌ها است.این فیتوکمیکال‌ها خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهند و مقدار کلسترول‌های لیپوپروتئین کم‌تراکم (یا به زبان خودمان، کلسترول‌های بد) را در خون پایین می‌آورند.

میزان آب گوجه‌فرنگی ۹۴ درصد است.گوجه و خطر ابتلا به سرطان به‌صورت معکوس به هم ربط دارند. گوجه، به غیراز انواع آنتی‌اکسیدان، حاوی مقادیر زیادی لیپوکن هم هست. اگر گوجه را کمی بپزید می‌توانید بهره‌ بیشتری از خوردن آن به‌دست آورید، چون با پختن گوجه بدن بهتر می‌تواند مواد مغذی آن را جذب کند.

میزان آب هندوانه ۹۲درصد است.این میوه‌ جالیزیِ سرشار از آب را بعد از ورزش بخورید تا نیاز بدن‌تان به آب تامین شود و عضلاتتان زودتر خود را بازیابی کنند.محققان کشف کردند که هندوانه حاوی یک نوع خاصی از آمینواسید است که ضربان قلب و درد عضلات را بعد از ۲۴ ساعت کاهش می‌دهد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه